خانه کاردانی فنی و حرفه ای مهلت ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳

مهلت ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳

مهلت نام نویسی کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1402
مهلت ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1403

 نیاز اساسی کشور به نیروی متخصص و فنی در همه زمینه ها جهت به کارگیری مهارت های عملی در محیط شغلی سبب گرایش بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان به تحصیل در دانشگاه های فنی و حرفه ای شده است.

 

 به همین منظور، سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله با برگزاری آزمون جهت پذیرش داوطلبان در دوره های کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته دانشگاه های فنی و حرفه ای در دو دسته رشته های با کنکور و بدون کنکور که در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای درج شده است، اقدام به جذب دانشجو می نماید. ثبت نام این آزمون هرساله در تاریخ معینی انجام می پذیرد که تمامی اطلاع رسانی های مربوطه نیز از طریق سایت سنجش منتشر خواهد شد.

متقاضیان می توانند در تاریخ 17 الی 24 تیر ماه نسبت به نام نویسی در کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳ اقدام نمایند.

مهلت ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1403

 همانطور که مطلع هستید، شرکت در کنکور کاردانی فنی و حرفه ای به دو صورت انجام می پذیرد که به ترتیب شامل با آزمون و بدون آزمون می باشد. به صورت معمول مهلت نام نویسی برای علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای  همزمان با ثبت نام با آزمون آن می باشد و فرآیند های نام نویسی این دو در تاریخ یکسانی اعلام می شوند.

 

 با توجه به اطلاعیه موجود در سایت سازمان سنجش، داوطلبان ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای می توانند در بازه زمانی 17 الی 24 تیر ماه سال ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت sanejsh.org نسبت به تکمیل فرآیند نام نویسی خود اقدام نمایند. توجه داشته باشید که طبق روند هر ساله امکان تمدید این بازه زمانی از سوی سازمان مذکور وجود دارد که شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره از آخرین اخبار مربوط به تمدید مهلت ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای در اسرع وقت مطلع شوید.

 

نحوه ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1403

اولین اقدامی که متقاضیان می بایست در راستای ثبت نام خود انجام دهند، مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام و اطلاع از شرایط و مدارک مورد نیاز می باشد. در قدم بعدی داوطلبان با اولویت بندی رشته های مورد نظر خود باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای و تکمیل فرم تقاضانامه مطابق مراحل زیر اقدام نمایند.

  • ابندا با ورود به سایت سازمان سنجش  به آدرس sanjesh.org از منوی سمت راست صفحه، گزینه “کاردانی فنی حرفه ای” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

  • سپس در این مرحله، بر روی لینک فعال “سامانه ثبت نام آزمون مقطع کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی سال ۱۴۰۳” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

  • در این صفحه روی گزینه “خرید کارت اعتباری” کلیک کنید.

مرحله سوم ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

  • پس از انتخاب گزینه “سریال ثبت نام آزمون مقطع کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی سال 1403 + هزینه پیامک اطلاع رسانی” کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله چهارم ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

  • اطلاعات شما در این بخش به نمایش در می آید که در صورت تایید آن ها، بر روی عبارت “پرداخت و تایید نهایی” کلیک نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

  • پس از گذراندن مراحل مربوط به واریز وجه و یادداشت نمودن شماره سریال کارت خریداری شده مجددا به صفحه سوم بازگشته و روی گزینه “ثبت نام جدید” کلیک کنید.

مرحله هشتم ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای

  • در نهایت با وارد نمودن سریال کارت اعتباری خریداری شده و پس از فعال نمودن تیک عبارت ذیل، گزینه “تایید” را بفشارید.

مرحله نهم ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

 پس از آنکه مراحل فوق را طی نمودید، به صفحه نخست سایت برگشته و بعد از مطالعه دقیق قوانین و مقررات ذکر شده، شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده را در کادر مربوطه درج نمایید. بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام سایت یک کد رهگیری برای شما اختصاص می دهد که لازم است آن را تا زمان اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی و حرفه ای نزد خود نگه دارید.

 

 توجه داشته باشید، آن دسته از فارغ التحصیلانی که در هر یک از شاخه های نظری تحصیل نموده اند، صرفا مجاز به انتخاب رشته های کاردانی ناپیوسته می باشند و داوطلبان دارای دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش می توانند در مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته انتخاب رشته نمایند.

 

علاوه بر این زمان برگزاری کنکور کاردانی فنی و حرفه ای در تاریخ 2 شهریور ۱۴۰۳ ماه اعلام شده که معمولا سه الی چهار روز قبل تمامی داوطلبین می بایست با مراجعه به سایت سنجش نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی و حرفه ای اقدام نمایند.

سوالات متداول

1- مهلت ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳ درچه تاریخی می باشد؟

این فرآیند در بازه زمانی 17 لغایت 24 تیر ماه ۱۴۰۳ انجام می پذیرد.

2- ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳ از طریق کدام سایت انجام می گیرد ؟

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی الکترونیکی sanjesh.org مطابق با مراحل مذکور در متن مقاله، فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

3- آیا ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳ در زمان های جداگانه ای صورت می گیرد؟

خیر،این دو فرآیند به صورت همزمان و در بازه زمانی ثبت نام و تمدید مهلت آن انجام می پذیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره