خانه دکتری مهلت مجدد ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

مهلت مجدد ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

فرصت مجدد ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400
مهلت مجدد ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

دارندگان مدرک دکتری حرفه ای پزشکی و فارغ التحصیلان رشته پزشکی عمومی که قصد شرکت در آزمون دستیاری پزشکی را دارند می بایست در موعد مقرر نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند. اما معمولا هر ساله تعدادی از داوطلبان در بازه زمانی اولیه بنا به دلایلی، موفق به ثبت نام نمی شوند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی برای این دسته از داوطلبان فرصتی را فراهم می آورد تا علاقه مندان به شرکت در آزمون دستیاری تخصصی که از ثبت نام جامانده اند، بتوانند اقدامات لازم جهت نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از مهلت مجدد ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 با ما همراه باشید.

شرکت کنندگان در آزمون دستیار تخصصی پزشکی می توانند در مهلت مجدد ثبت نام، نسبت به ویرایش اطلاعات فرم تقاضانامه خود اقدام نمایند.

مهلت مجدد ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

یکی از آزمون های مهمی که هر ساله توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار می شود، آزمون دستیاری تخصصی پزشکی است که فرد پس از پذیرفته شدن در آن، در طول 4 سال به فراگیری آموزش های لازم در حیطه تخصص خود می پردازد و بعد از گذر از این مرحله و دریافت مدرک خود، به عنوان متخصص وارد بازار کار می شود. با توجه به مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی، نام نویسی داوطلبان این آزمون از روز 6 دی لغایت 13 دی ماه 99 انجام می شود. علی رغم اطلاع رسانی های صورت گرفته در این خصوص، باز هم تعدادی از متقاضیان ممکن است از زمان ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی غافل شده یا به هر دلیل دیگری موفق به ثبت نام در بازه زمانی مذکور نشوند.

این دسته از داوطلبان می توانند از فرصت مجددی که مرکز سنجش پزشکی در اختیار آن ها قرار داده است استفاده کرده و در بازه زمانی بین 22 تا 24 دی ماه اقدامات لازم را انجام دهند. لازم به ذکر است که در این زمان متقاضیانی که قبلا نام نویسی کرده اند اما نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی دارند، می توانند اصلاحات لازم را اعمال نمایند. همچنین مرکز سنجش پزشکی با انتشار اطلاعیه اخیر بر روی سایت مربوطه، مهلت انجام فرآیندهای مذکور را در یک نوبت دیگر از روز 1 بهمن لغایت 4 بهمن ماه 99 تمدید نمود.

با توجه به تصمیمات اخیر این مرکز در راستای تغییر در زمان برگزاری آزمون از روز 7 اسفند به 20 فروردین ماه 1400، امکانی ایجاد شد تا داوطلبان از روز 21 لغایت 24 بهمن ماه سال 99 نسبت به ثبت نام مجدد و همچنین ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 در مهلت مجدد

جهت انجام ثبت نام در مهلت مجددی که در نظر گرفته شده است، می بایست به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir مراجعه کرد. برای متقاضیانی که در زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 نسبت به نام نویسی اقدام می نمایند نیز مطالعه دفترچه راهنمای مربوطه از مهمترین و اصلی ترین نکاتی است که نباید از آن غافل شوند. پس از بررسی این دفترچه با دقت و اطمینان از دارا بودن شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی می توانید به انجام سایر مراحل مطابق با راهنمای زیر بپردازید.

  1. مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir و انتخاب گزینه “تخصصی و فوق تخصصی پزشکی – دستیاری تخصصی پزشکی” از منوی سمت راست صفحه
  2. کلیک بر روی لینک فعال “ثبت نام جدید”
  3. انتخاب گزینه “ثبت نام جدید” به طور مجدد
  4. فعال کردن علامت مربوط به عبارت “اینجانب موارد فوق را مطالعه نموده و می پذیرم”
  5. تعیین نوع ملیت، درج کد ملی و فشردن کلید “ادامه”
  6. کلیک بر روی لینک “پرداخت اینترنتی هزینه آزمون”
  7. فعال کردن تیک مربوط به “آزمون دستیاری پزشکی تخصصی دوره 48” و انتخاب گزینه “ادامه”
  8. کلیک بر روی گزینه “پرداخت هزینه ثبت نام”
  9. درج اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه و کلیک بر روی عبارت “ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار”
  10. بازگشت به صفحه اصلی ثبت نام، درج کد ملی و بارگذاری عکس داوطلبی در بخش مشخص شده
  11. تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی نام نویسی

پس از طی مراحل فوق، چنانچه ثبت نام به طور صحیحی انجام شده باشد، برای شما یک کد رهگیری و یک شماره پرونده صادر می گردد که لازم است نسخه چاپی آن را تهیه کرده و تا پایان مراحل پذیرش نزد خود نگه دارید.

متقاضیانی که قصد دارند با شرکت در این آزمون تخصص اخذ نمایند، لازم است در فرصتی که تا زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی در اختیار دارند، نسبت به شناسایی منابع آزمون دستیاری پزشکی و جمع آوری بهترین و معتبرترین این منابع اقدام نمایند. سپس با یک برنامه ریزی مناسب، به مطالعه بپردازند و جهت شرکت در این رقابت به طور کامل خود را آماده کنند.

یکی از نکاتی که داوطلبان نباید به هیچ وجه فراموش نمایند، به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون دستیاری پزشکی 1400 در روز برگزاری آزمون می باشد. چرا که در صورت عدم ارائه این کارت، از حضور شرکت کنندگان در حوزه امتحانی ممانعت خواهد شد. جهت کسب اطلاع از تاریخ و محل اجرای آزمون می توانید بر روی لینک های مربوطه کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 چه زمانی انجام می شود؟

نام نویسی این آزمون از 6 دی آغاز شده و تا 13 دی ماه 99 ادامه دارد.

2- برای انجام نام نویسی در آزمون دستیاری پزشکی از چه طریقی باید اقدام نمود؟

داوطلبان می بایست به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir مراجعه کرده و به صورت اینترنتی نام نویسی کنند.

3- آیا مهلت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 تمدید می شود؟

بله، فرصت اولیه برای نام نویسی مجدد و اصلاح اطلاعات داوطلبان یک بار از 22 تا 24 دی ماه و در نوبتی دیگر از 1 تا 4 بهمن ماه و برای سومین بار از 21 الی 24 بهمن ماه 99 تمدید شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. دکتر اعظم لطفی

    احتراما
    تقاضا دارم زمان ثبت نام را مجددا تمدید فرمایید
    بنده به علت بیماری نتوانستم ثبت نام کنم
    با سپاس

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورتی که از ثبت نام آزمون دستیاری تخصصی جامانده اید می توانید درخواست خود را در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش پزشکی به ثبت برسانید.

مشاوره دکتری پیج دکتری