خانه مشاوره تحصیلی تمدید مهلت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

تمدید مهلت نام نویسی آزمون دستیاری پزشکی 1400
تمدید مهلت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

فارغ التحصیلان رشته پزشکی و دارندگان مدرک دکترای حرفه ای پزشکی با شرکت در آزمون دستیاری و در صورت کسب حدنصاب نمره و قبولی در مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی، وارد دوره رزیدنتی می شوند و پس از چهار سال می توانند به عنوان پزشک متخصص مشغول به فعالیت شوند. با توجه به این که ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 از روز 6 دی لغایت 13 دی ماه 99 انجام شد، اما هرساله بسیاری از داوطلبان به دلایل مختلف از جمله عدم آگاهی از زمان نام نویسی، موفق به ثبت نام نمی شوند؛ از همین رو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با تمدید مدت زمان اولیه، فرصت مجددی را در اختیار این دسته از داوطلبان قرار خواهد داد.

امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی متقاضیان در زمان تمدید مهلت نام نویسی آزمون دستیاری پزشکی فراهم می باشد.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

داوطلبان شرکت در آزمون دستیاری پزشکی از  6 دی لغایت 13 دی ماه 99 مهلت داشتند تا اقدامات لازم را در راستای ثبت نام خود به انجام برسانند. با توجه به این که ممکن است بسیاری از متقاضیان موفق به نام نویسی در زمان ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 نشده باشند، با تصمیم وزارت بهداشت مدت زمان مذکور در دو نوبت تمدید شد تا جاماندگان از ثبت نام نیز بتوانند با مراجعه به سایت ثبت نام دستیاری پزشکی، نسبت به تکمیل فرآیند نام نویسی خود اقدام نمایند؛ به همین علت مهلت اول تمدید زمان نام نویسی از 22 تا 24 دی ماه تعیین شد.

بنا بر آخرین اطلاعیه ای که از سوی سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر شده است، دومین مهلت مجدد ثبت نام نیز مشخص شد و داوطلبان از روز چهارشنبه 1 بهمن لغایت شنبه 4 بهمن ماه می توانند با مراجعه به سایت sanjeshp.ir، ثبت نام خود را به انجام رسانده و یا به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود بپردازند.

همچنین جهت کسب اطلاع از زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی و سایر اخبار مربوط با آزمون دستیاری پزشکی، می توانید روی لینک فوق کلیک کرده و یا در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره عضو شوید.

راهنمای ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی در مهلت مجدد 1400

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور آشنایی داوطلبان با شرایط و ضوابط نام نویسی و برگزاری آزمون، دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 را از طریق سایت خود در اختیار آن ها قرار می دهد. متقاضیان می توانند پس از مطالعه دفترچه و کسب اطمینان از دارا بودن شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی، به طی مراحل زیر پرداخته و ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir شوید.
  • گزینه “تخصصی و فوق تخصصی پزشکی – دستیاری تخصصی پزشکی” را از منوی موجود در سمت راست صفحه انتخاب نمایید.
  • روی لینک فعال “ثبت نام و پرداخت هزینه” کلیک کنید.
  • در این مرحله نیز می بایست مجددا گزینه “ثبت نام جدید و پرداخت هزینه” را انتخاب نمایید.
  • پس از مطالعه مقررات، تیک عبارت” اینجانب موارد فوق را مطالعه نموده و می پذیرم” را فعال کنید.
  • کد ملی خود را در کادر مربوطه وارد نموده و کلید “ورود” را بفشارید.
  • به منظور طی مراحل نام نویسی خود لازم است ابتدا هزینه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی را پرداخت کنید. به همین جهت بایستی روی لینک “پرداخت اینترنتی هزینه آزمون” کلیک نمایید.
  • پس از انتقال به درگاه پرداخت، اطلاعات مورد نیاز را در بخش های مربوطه وارد کرده و روی عبارت “ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار” کلیک کنید.
  • برای پرداخت هزینه نام نویسی به مبلغ 75 هزار تومان به علاوه 600 تومان بابت ارائه خدمات پیامکی (مجموعا 75 هزار و 600 تومان)، کلید “تایید و پرداخت” را بفشارید.
  • اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و سپس روی عبارت “پرداخت” کلیک کنید.
  • حال می بایست مجددا به لینک ثبت نام بازگشته و پس از وارد کردن کد ملی و بارگذاری عکس خود، به تکمیل فرم تقاضانامه و ارسال مدارک ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی بپردازید.

ویرایش اطلاعات آزمون دستیاری پزشکی 1400

بسیاری از داوطلبان ممکن است در مهلت اولیه نام نویسی، برخی از اطلاعات خود را به اشتباه در سامانه وارد کرده و قصد ویرایش آن ها را داشته باشند. همان طور که پیش از این اشاره کردیم، این دسته از متقاضیان می توانند در مهلت مجدد ثبت نام دستیاری پزشکی، اطلاعات ثبت نامی خود را در صورت نیاز ویرایش کنند. مراحلی که لازم است به منظور ویرایش اطلاعات ثبت نام دستیاری پزشکی به انجام برسانید، به شرح زیر می باشند.

  • ورود به سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir 
  • انتخاب گزینه “تخصصی و فوق تخصصی پزشکی – دستیاری تخصصی پزشکی” از منوی موجود در سمت راست صفحه
  • کلیک روی لینک فعال “ویرایش ثبت نام – تکمیل مدارک”
  • انتخاب مجدد گزینه “ویرایش ثبت نام – تکمیل مدارک”
  • وارد نمودن کد ملی و شماره تلفن همراه اعلام شده در فرم ثبت نام و فشردن کلید “جستجو”

پس از طی تمامی مراحل فوق، پیامکی حاوی “رمز یک بار مصرف” به شماره تلفن وارد شده ارسال می گردد که با درج آن در سامانه، می توانید فرم ثبت نام خود را مشاهده کرده و به ویرایش اطلاعات خود بپردازید.

پس از اتمام زمان ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400، داوطلبان می توانند در هفته پایانی منتهی به زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی، کارت ورود به جلسه خود را با مراجعه به سایت sanjeshp.ir دریافت نمایند. توجه داشته باشید که همراه داشتن کارت ورود به جلسه دستیاری پزشکی به همراه کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه عکس دار) الزامی بوده و در صورت عدم ارائه آن، داوطلب اجازه حضور در جلسه را نخواهد داشت. چنانچه مایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد هر یک از مباحث فوق می باشید، می توانید روی لینک مرتبط با آن کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- زمان تمدید ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 به چه صورت است؟

ثبت نام در این آزمون در دو بازه زمانی 22 تا 24 دی ماه 99 و 1 تا 4 بهمن ماه 99 تمدید شد.

2- نام نویسی در آزمون دستیاری پزشکی از چه طریقی انجام می شود؟

این فرآیند از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir و به صورت اینترنتی انجام می گردد.

3- هزینه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 چه مقدار می باشد؟

ثبت نام در این آزمون هزینه ای معادل 75 هزار تومان به علاوه 600 تومان بابت ارائه خدمات پیامکی را در بردارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره