خانه آزمون استخدامی نحوه برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲

نحوه برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲

زمان و شیوه برگزاری آزمون بخش خصوصی 1402
نحوه برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی 1402

ششمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی یک فرصت مناسب برای عرضه شایستگی ها و توانایی ها از سوی داوطلبان به شرکت های معتبر فعال در بخش خصوصی کشور می باشد. شرکت کنندگان در این آزمون تنها بر اساس مهارت های خود گزینش می شوند و معیاری همچون مدرک تحصیلی، معدل و همچنین سابقه کاری افراد برای شرکت های متقاضی نیرو، از اهمیت کمتری برخوردار می باشند.

در دوره گذشته بیش از 4900 شرکت آمادگی خود را برای جذب نیروی انسانی از طریق این آزمون اعلام کردند. مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون، بیش از 25000 فرصت شغلی در 250 عنوان برای استخدام از طریق این آزمون انجام شد. 203 عنوان شغل مذکور در 8 دسته “مهندسی”، “مدیریتی”، “مالی و اداری”، “هنر، رسانه و آموزش”، “بازاریابی و فروش”، “فنی و اجرایی”، “کارشناسی و ارائه خدمات” و “فناوری اطلاعات” گروه بندی شده اند.

آزمون استخدامی شرکت های صنعتی، تجاری و فناور از بخش خصوصی، به دو صورت حضوری و غیر حضوری و در طی دو مرحله برگزار می گردد.

زمان برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲

آزمون استخدامی بخش خصوصی در دو  مرحله برگزار می شود که طبق آنچه در دفترچه راهنمای ثبت نام ارائه شده است، مرحله اولیه ابتدایی آن که به صورت اینترنتی می باشند، ممکن است در نیمه اول مرداد ماه سال ۱۴۰۲ برگزار گردد. در ادامه این بخش زمانبندی برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی را در قالب جدول ارائه نموده ایم که قطعا مطالعه آن مفید و ضروری خواهد بود. به محض مشخص شدن زمان بندی آزمون سال 1402، جدول زیر بروزرسانی می شود و در کانال نیز قرار می گیرد.

زمانبندی برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲
موضوعتاریخ
شروع ثبت نام آزمونهنوز مشخص نیست.
پایان ثبت نام آزمون
تکمیل ثبت نام و آزمون های شخصیت شناسی
آزمون های تخصصی
اعلام نتایج
دعوت به همکاری از سوی شرکت ها

با توجه به مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی دوره گذشته آزمون های تخصصی در نه دسته شغلی جای می گیرند که هر دسته شغلی در یک روز برگزار خواهد شد.

مراحل برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی 1402 

همانطور که اشاره شد آزمون استخدامی بخش خصوصی به دو صورت اینترنتی و حضوری برگزار می گردد که مرحله مصاحبه آزمون استخدامی بخش خصوصی یکی از مراحل است. بدین ترتیب بعد از برگزاری آزمون های تخصصی و مصاحبه، شرکت های مربوطه از پذیرفته شدگان دعوت به همکاری می نمایند و اما در ادامه این بخش به چگونگی برگزاری هر یک از آزمون های مذکور می پردازیم.

آزمون های شخصیت شناسی

نخستین مرحله از آزمون اینترنتی مربوط به تست روانشناسی می باشد که داوطلبان را در مسیر شناخت ویژگی های شخصیتی و علایق آنان کمک می کند تا متقاضیان بتوانند با توسعه و بهبود این ویژگی ها در شغل مورد نظر خود موفق ظاهر شوند. آزمون شخصیت شناسی که به صورت آنلاین برگزار می گردد، دارای نمره منفی نمی باشد و در جذب افراد تاثیری ندارد بلکه افراد با پاسخ خود به این سوالات، توصیه های مفیدی را در ارتباط با انتخاب شغل مناسب خود دریافت می کنند.

آزمون های تخصصی

از آنجایی که در پذیرش آزمون های استخدامی بخش خصوصی معیار توانمندی های شغلی افراد و نه مدرک تحصیلی، معدل و… می باشد، لذا عملکرد قابل قبول در این مرحله را به نوعی می توان عامل تعیین کننده در قبولی متقاضیان دانست. آزمون های تخصصی به دو قسمت تقسیم می شوند و مهارت های عمومی و تخصصی داوطلبان را می سنجند که در جدول زیر به آن ها اشاره نموده ایم.

مواد آزمون های تخصصی استخدامی بخش خصوصی 1402
مهارت های عمومیمهارت های تخصصی
دانش زبان انگلیسی

آشنایی با اینترنت و مهارت های هفت گانه آن

ارتباط موثر

و…

این مورد تحت عنوان شایستگی های شغلی برای هر رشته تخصصی متفاوت می باشد.

 بدین ترتیب در قسمت مهارت های تخصصی برای هر یک از عناوین شغلی، دسته ای از سوالات به منظور ارزیابی شایستگی های تخصصی که در هر یک از مشاغل موجود کاربرد دارند، طراحی شده است.

نکته مهم!

لازم به ذکر است که آزمون های بخش مهارت های تخصصی و دانش عمومی دارای نمره منفی می باشند و به ازای هر سه پاسخ غلط، یک پاسخ صحیح حذف خواهد شد.  آنگونه که در متن مقاله ذکر گردید، متقاضیانی که در رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ اقدام به نام نویسی نموده اند، نتایج نهایی این آزمون معمولا در اوایل آبان ماه از طریق سایت ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی به نشانی inre.ir منتشر خواهد شد.



سوالات متداول

1- آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ در چند مرحله برگزار خواهد شد؟

این آزمون دارای دو مرحله شایستگی های شغلی و تخصصی است که مطابق با آنچه در متن مقاله ذکر شده است،هر کدام در یک روز برگزار می گردند.

2- آیا آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ دارای مصاحبه می شود؟

بله، اما هنوز برای سال ۱۴۰۲ مشخص نیست.

3- آیا آزمون های تخصصی استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ دارای نمره منفی می باشند؟

بله، در این دسته از آزمون ها به ازای هر سه پاسخ غلط یک پاسخ صحیح حذف خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. حمید

    مصاحبه حذف شده است؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در صورت قبولی در مرحله اول آزمون، هر ارگان یا شرکت به صورت جداگانه شما را به مصاحبه دعوت می کند.

  2. زهرا نعمت زاده

    سلام من امسال میخوام برم زیارت اربعین ۱۷ شهریور راه میافتیم چطور میتونم امتحان بدم آیا آنلاین و اینترنتی با گوشی میشه از کشور عراق امتحان داد؟لطفا راهنماییم کنید ممنونم

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. آزمون استخدامی بخش خصوصی به طور کلی به صورت آنلاین برگزار می شود.

مشاوره استخدامی پیج استخدامی