خانه دانشگاه غیرانتفاعی هزینه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

هزینه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

هزینه ثبت نام با کنکور و بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 98 - 99
هزینه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 98 – 99
از میان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موجود در سطح کشور ، دانشگاه غیر انتفاعی جزو دانشگاه هایی است که رشد چشم گیری را نسبت به سایر مراکز آموزشی داشته است. این دانشگاه که فعالیت خود را از سال 64 در کشور آغاز کرده است هرساله پذیرای بسیاری از دانشجویان در نقاط مختلف کشور می باشد. داوطلبان جهت ورود به این دانشگاه می بایست از طریق سایت سازمان سنجش اقدام نموده و پس از پرداخت هزینه ثبت نام ، نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

داوطلبان جهت تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی می توانند در نام نویسی آزمون سراسری شرکت نمایند ، در صورتی که علاقه مند به ثبت نام در رشته های بدون کنکور این دانشگاه هستید نیز می بایست هزینه جداگانه ای از وجه ثبت نام آزمون سراسری را پرداخت نمایید.

نام نویسی جهت شرکت در آزمون سراسری و هم چنین ثبت نام در پذیرش بدون کنکور دانشگاه ها ، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.

پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون دانشگاه غیرانتفاعی 99

در صورتی که علاقه مندید در رشته های با آزمون دانشگاه غیر انتفاعی تحصیلات خود را ادامه دهید ، می بایست در زمان ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ، نسبت به نام نویسی خود در سامانه ثبت نام اقدام نمایید. با توجه به این که نام نویسی در آزمون سراسری دانشگاه ها برای سال 98 به اتمام رسیده است ، متقاضیان می توانند در اواخر بهمن ماه و یا اوایل دی ماه نسبت به ثبت نام کنکور سراسری 99 اقدام نمایند.

میزان مبلغ ثبت نام آزمون غیرانتفاعی

  • در آزمون سال 98 ، داوطلبان جهت ثبت نام در هر گروه آزمایشی مبلغ 27 هزار و 500 تومان را از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی سازمان سنجش پرداخت نمودند. متقاضیان برای نام نویسی در آزمون سراسری سال 99 نیز می بایست مبلغی را پرداخت نمایند که مقداری از وجه ثبت نامی سال گذشته بیشتر خواهد بود.

هم چنین در صورتی که تمایل داشته باشید تا پیامک های اطلاع رسانی مربوط به آزمون را دریافت نمایید ، می بایست مبلغ بیشتری را پرداخت کنید ، هزینه ثبت نام به علاوه هزینه دریافت پیامک در سال گذشته مبلغ 28 هزار و 500 تومان بود. به محض انتشار دفترچه ثبت نام آزمون سراسری سال 99 ، این مبلغ برای نام نویسی آزمون سراسری 99 ، در همین سایت اعلام خواهد شد.

  • در آزمون سال 99 نیز مانند سال گذشته ، در صورتی که مایل باشید علاوه بر گروه اصلی خود در گروه های آزمایشی هنر و یا زبان نیز ثبت نام نمایید ، می بایست هزینه آن را به صورت جداگانه واریز نمایید.
  • شما عزیزانی که تمایل دارید پس از اعلام نتایج کنکور ، نسبت به انتخاب رشته محل های موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه های پیام نور نیز اقدام نمایید ، می بایست مجددا مبلغی را جهت اعلام علاقه مندی به انتخاب رشته های ارائه شده در این دانشگاه ها و از طریق سامانه ثبت نام ، پرداخت نمایید. این هزینه برای سال 98 به میزان 13 هزار و 800 تومان بود ، که برای نام نویسی در آزمون سال 99 ، افزایش خواهد یافت.

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون غیرانتفاعی

جهت پرداخت هزینه ثبت نام آزمون سراسری می بایست مطابق راهنمای زیر عمل کنید :

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید.
  • ابتدا نسبت به دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 99 و مطالعه کامل آن اقدام کنید و در صورتی که شرایط شرکت در کنکور سراسری 99 را دارا بودید ، مراحل نام نویسی خود را آغاز کنید.
  • پس از ورود به سایت مذکور ، روی گزینه ” کنکور سراسری “ از منوی سمت راست سایت کلیک نمایید.
  • در صفحه گشوده شده ، ” ثبت نام آزمون سراسری سال 99 “ را انتخاب نمایید.
  • از منوی اصلی در قسمت راست سامانه ، روی گزینه ” خرید سریال ثبت نام “ کلیک نمایید.
  • در این قسمت می بایست نوع سریال ثبت نامی خود را انتخاب نموده و سپس روی گزینه ” تایید و ادامه “ کلیک نمایید. سریال های ثبت نامی موجود عبارت اند از :
  1. سریال ثبت نام در گروه آزمایشی ریاضی یا تجربی یا انسانی یا هنر یا زبان ، در آزمون سراسری سال 99
  2. سریال ثبت نام در گروه آزمایشی ریاضی یا تجربی یا انسانی یا هنر یا زبان ، در آزمون سراسری سال 99 و عدم تمایل به دریافت پیامک های اطلاع رسانی سازمان سنجش
  3. سریال علاقه مندی به گزینش در رشته های پیام نور و غیرانتفاعی آزمون سراسری سال 99
  • برای این که پس از اعلام نتایج قادر به انتخاب رشته محل های دانشگاه غیرانتفاعی باشید ، می بایست علاوه بر این که یکی از سریال های ثبت نام شماره 1 یا 2 را انتخاب می کنید ، نسبت به خریداری سریال شماره 3 نیز اقدامات لازم را به عمل آورید.
  • جهت خرید سریال ثبت نامی ، لازم است تا نام ، نام خانوادگی ، شماره تلفن ثابت ، شماره تلفن همراه و پست الکترونیک خود را وارد نموده و یکی از درگاه های پرداخت موجود را جهت پرداخت هزینه ثبت نام انتخاب نمایید.
  • روی گزینه ” تایید و ادامه “ کلیک کنید.
  • در این مرحله مشخصات کارت بانکی خود را وارد نمایید. توجه داشته باشید که پرداخت هزینه خرید سریال ثبت نام ، صرفا به صورت آنلاین و از طریق کارت های عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم هستند قابل پرداخت خواهد بود.
  • در انتها و پس از وارد نمودن اطلاعات کارت ، تصویری شامل اطلاعات پرداخت و کد پیگیری پرداخت روی صفحه شما نمایش داده خواهد شد. آن را یادداشت نموده و تا پایان مراحل آزمون نزد خود نگه دارید.
  • در پایین تصویر نام برده ، تیک عبارت ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط ، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام. “ را فعال نمایید و سپس گزینه ” ادامه روند پرداخت “ را انتخاب نمایید.
  • جهت خرید سریال علاقه مندی به انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور می بایست ابتدا از صفحه پرداخت ، گزینه خرید این سریال را انتخاب نمایید و مجددا مراحل بالا را جهت پرداخت هزینه آن طی کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی 98

داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت نکرده اند و یا شماره سریال انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی را در مرحله ثبت نام خریداری ننموده اند ، می توانند در مهلت مقرر ثبت نام بدون آزمون دانشگاه ها که از 20 اسفند ماه 97 آغاز شده و تا 6 شهریور 98 ادامه دارد ، نسبت به نام نویسی خود از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.

توجه داشته باشید که ثبت نام اولیه در رشته های بدون کنکور صرفا به صورت اینترنتی و بدون پرداخت هزینه انجام می شود. میزان هزینه جهت نام نویسی در رشته های بدون آزمون سال تحصیلی 98 – 99 ، مبلغ 27 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است. این مبلغ می بایست پس از اعلام نتایج و در زمان اخذ تعهد (از تاریخ 30 شهریور ماه لغایت 2 مهر ماه) به دانشگاهی که داوطلب در آن پذیرفته شده پرداخت گردد.

بنابراین جهت ثبت نام و انتخاب رشته در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها ، نیازی به پرداخت هزینه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و یا دانشگاه ها نخواهد بود و همان طور که پیش تر اشاره شد ، نام نویسی اولیه بدون پرداخت هزینه انجام می گیرد.

در صورتی که تمایل دارید بدون شرکت در کنکور سراسری ، در دانشگاه غیر انتفاعی تحصیل کنید ، می بایست ابتدا دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 98 را دانلود نموده و به طور کامل آن را مطالعه نمایید. نام نویسی در رشته های بدون آزمون این دانشگاه برای نیمسال دوم تحصیلی سال 98 نیز امکان پذیر است ، در این صورت نیز می بایست با مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی بهمن 98 ، از رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی بهمن آگاهی های لازم را کسب نموده و در صورت علاقه مندی نام نویسی خود را انجام دهید.

شما عزیزان در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی لینک هر مطلب ، اطلاعات بیشتری را در خصوص آن ها کسب کنید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره