خانه آزمون زبان های خارجی آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران 1401

آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران 1401

آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران 1401
آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران 1401

آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران (utept)، جزو آزمون های معتبر داخلی زبان انگلیسی است که به منظور سنجش مهارت های زبانی متقاضیان آزمون دکتری، برگزار می گردد و داوطلبانی که نیازمند مدرک زبان معتبر داخلی هستند، می توانند در این آزمون شرکت نمایند. هزینه کمتر آزمون مذکور نسبت به سایر آزمون های بین المللی زبان سبب می شود افراد زیادی مشتاق دریافت آن باشند اما به طور کلی می توان گفت که این آزمون برای داوطلبان مقطع دکتری در نظر گرفته شده است. علاقه مندان می توانند از طریق سایت ثبت نام این آزمون به آدرس اینترنتی ltc.ut.ac.ir اقدامات مربوط به نام نویسی خود را در تاریخ مقرر به انجام برسانند. در این مقاله قصد داریم به بررسی کلیه نکات مربوط به این آزمون از ثبت نام تا برگزاری آن بپردازیم.

آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران در 6 نوبت و در فواصل زمانی مشخص برگزار می شود.

آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران 1401 چیست؟

آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران یا به اختصار utept، جهت سنجش مهارت های زبان انگلیسی و تامین تسهیلات داوطلبان دکتری اجرا می گردد. این آزمون هر ساله طی 6 نوبت به صورت دوره ای و در زمان های معین برگزار می شود که متقاضیان می توانند برای اطلاع از تاریخ هر دوره و مشاهده تقویم زمانی آن به سایت مربوطه به آدرس الکترونیکی ltc.ut.ac.ir مراجعه نمایند.

همان طور که بیان شد، داوطلبان در حال تحصیل در مقطع دکتری نیازمند به ارائه یک مدرک معتبر زبان انگلیسی می باشند و آزمون مذکور نیز به دلیل هزینه پایین تر در مقایسه با آزمون های بین المللی و اعتبار مدرک آن در اکثر استان ها و دانشگاه های کشور مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. اگرچه داوطلبان مقطع دکتری برای پذیرش در دانشگاه مدنظر، الزامی به ارائه مدرک زبان ندارند، اما داشتن آن پس از مصاحبه و شروع نوشتن رساله ضروری می باشد. لازم به ذکر است، این آزمون از نظر علمی در یک سطح با آزمون های تافل و آیلتس قرار دارد.

نحوه طراحی سوالات آزمون

آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران شامل 100 سوال چهارگزینه‌ ای می باشد که در ادامه در قالب جدول، تعداد سوالات هر مبحث را مشخص کرده ایم. به طور معمول، همزمان با برگزاری آخرین آزمون در هر سال، علاوه بر آزمون زبان انگلیسی، آزمون فرانسه برای آن دسته از افرادی که زبان آن ها فرانسه است نیز برپا می گردد. توجه داشته باشید که این آزمون فاقد نمره منفی بوده و مدت زمان پاسخگویی به 100 سوال این آزمون، 100 دقیقه در نظر گرفته شده است.

جدول تعداد سوالات آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران 1401
عنوانتعداد سوالاتمدت پاسخگویی
گرامر و دستور زبان30100 دقیقه
واژه و معنای کلمات35
درک مطلب35

داوطلبانی که حداقل نمره 60 از 100 را کسب کنند، می توانند تا دو سال پس از دریافت این مدرک، نسبت به شرکت در آزمون‌ های دکتری دانشگاه تهران اقدام نمایند. همچنین برای رشته های زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عرب، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم قرآن و حدیث، مدرسی معارف اسلامی و فقه شافعی نمره قبولی 50 از 100 است.

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران 1401

مرکز آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران، هر ساله در 6 دوره اقدام به برگزاری آزمون utept می نماید که زمان نام نویسی آن حدوداٌ یک ماه قبل از برگزاری هر آزمون از طریق سایت مربوطه اعلام می گردد. در ادامه به زمان ثبت نام و برگزاری هر یک از دوره ها در سال 1401 می پردازیم.

 تقویم زمانی آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران 1401
تاریخ ثبت نام تاریخ برگزاری آزمونتاریخ اعلام نتایج 
23 لغایت 26 فروردین ماه8 اردیبهشت ماه15 اردیبهشت ماه
1 لغایت 3 خرداد ماه19 خرداد ماهاعلام نشده
اعلام نشده23 تیر ماهاعلام نشده
اعلام نشدهاعلام نشدهاعلام نشده
اعلام نشدهاعلام نشدهاعلام نشده
اعلام نشدهاعلام نشدهاعلام نشده

نحوه ثبت نام آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران 1401

متقاضیان واجد شرایط می توانند به منظور نام نویسی در آزمون مذکور به سایت ثبت نام آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران به آدرس اینترنتی ltc.ut.ac.ir مراجعه نموده و طبق مراحل زیر اقدام نمایند.

  • ابتدا به سایت ltc.ut.ac.ir مراجعه کرده و بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت نام آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران

  • پس از ورود به سایت ثبت نام، در صورت عدم عضویت، روی لینک فعال “ثبت نام در سامانه” کلیک کنید. (اگر با عبارت “زمان ثبت نام برای آزمون آتی فرا نرسیده است” رو به رو شدید باید با توجه به تاریخ آزمون در بازه زمانی مربوطه اقدام نمایید.)

مرحله دوم ثبت نام آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران

  • سپس اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مربوطه وارد نمایید و کلید “نمایش مشخصات” را بفشارید.

مرحله سوم ثبت نام آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران

ادامه مرحله سوم ثبت نام آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران

  • چنانچه عضو سامانه هستید، “نام کاربری” و “کلمه عبور” خود را در کادرهای نشان داده شده، درج نموده و سپس کلید “ورود” را بفشارید.
    مرحله چهارم ثبت نام آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران
  • پس از ورود در بخش های مربوطه مشخصات فردی خود را به طور کامل و به فارسی وارد کنید. در نهایت با پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب، روند نام نویسی با ارائه کد پیگیری مربوطه که به رنگ قرمز نمایش داده می شود، به اتمام خواهد رسید.

منابع آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران 1401

سایت آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران، منابع آزمون های تافل را به عنوان منابع این آزمون اعلام کرده است که شامل موارد زیر می باشد.

  • کتاب TOEFL Longman
  • کتاب گرامر TOEFL Grammar Flash
  • کتاب TOEFL Reading Flash
  • کتاب واژگان ۵۰۴
  • کتاب واژگان Essential TOEFL Words
  • کتاب تافل دکتری مرجع کامل آزمون‌های زبان، انتشارات کتابخانه فرهنگ
  • کتاب TOEFL Test Preparation Kit

نکات مهم ثبت نام آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران 

  • اگر دارای ملیت ایرانی هستید، قسمت کد ملی را تکمیل کنید. (اعداد کد ملی را بدون خط تیره و به صورت پشت سرهم درج نمایید و در غیر این صورت، شماره گذرنامه خود را وارد کنید.)
  • در صورتی که نیاز به منشی دارید و یا چپ دست هستید، تیک مربوط به این قسمت ها را فعال کنید.
  • دانشجویان دکتری دانشگاه تهران می بایست شماره دانشجویی خود را به صورت دقیق درج نمایند.
  • عکس پرسنلی خود را می بایست به صورت 4*3، با فرمت jpg و حداکثر حجم 70 کیلوبایت بارگذاری کنید.
  • با اتمام مراحل ثبت نام و با فشردن کلید “نمایش مشخصات”، اطلاعات خود را مشاهده می کنید که در صورت صحیح بودن تمامی مشخصات می بایست گزینه “ثبت” را انتخاب نمایید.
  • سپس به پست الکترونیکی که در سامانه ثبت کرده اید، نام کاربری و رمز عبور شما ارسال خواهد شد.
  • پس از ورود به صفحه پرداخت مطلقاً از دکمه های back یا refresh استفاده نکنید. پرداخت شما زمانی صحیح است که به صورت خودکار به صفحه قبل برگردید و کد پیگیری را مشاهده نمایید.
  • توجه داشته باشید که حداکثر تا 1 روز پس از نام نویسی، تایید بانکی انجام می شود. در صورتی که تا یک روز بعد، در قسمت آزمون های ثبت شده، تایید پرداخت شما به صورت “در دست بررسی” نشان داده شود، ثبت نام نام شما در حال بررسی است اما در صورتی که “در دست بررسی” به “بله” تغییر نکرد، قطعاً پرداخت با مشکل رو به رو شده و می بایست با مرکز آزمون تماس بگیرید.
  • در صورت فراموشی رمز عبور خود نیز می توانید با انتخاب گزینه “کلمه عبور خود را فراموش کرده ام شناسه کاربری و رمز عبور خود را دریافت کنید.
  • امکان ویرایش عکس و اطلاعات بعد از ثبت نام وجود نخواهد داشت، پس در ورود اطلاعات و بارگزاری عکس دقت فرمایید.
  •  آقایان در وارد کردن جنسیت در سامانه دقت نمایند زیرا سامانه به عنوان پیش فرض گزینه اول (زن) را انتخاب کرده است.
  • به هیچ عنوان در زمان ثبت نام قبل از ایمیل www. وارد نکنید.

داوطلبان می توانند حدود یک هفته پس از برگزاری آزمون، به منظور دریافت نتایج خود به سایت ltc.ut.ac.ir مراجعه نمایند. به همین منظور ابتدا به قسمت پروفایل خود در سایت مربوطه وارد شوید و سپس در بخش “آزمون‌ های ثبت‌شده” به چاپ کارنامه خود بپردازید. شایان ذکر است که در وهله اول برای اخذ نمره خود می بایست نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی و تاریخ آزمون را به آدرس Utept@ut.ac.ir ایمیل نموده و پس از دریافت پاسخ از طریق مسئولین مربوطه، با مراجعه حضوری و در دست داشتن کارنامه و مدارک شناسایی خود، به مرکز آزمون مراجعه کنید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران ۱۴۰۱ چه زمانی انجام می شود؟

این آزمون هرساله در 6 دوره برگزار می گردد که زمان نام نویسی آن، حدوداٌ یک ماه قبل از برگزاری هر آزمون از طریق سایت itc.ut.ac.ir اعلام می گردد.

2- سوالات آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران چگونه طراحی می گردد؟

سوالات آزمون مذکور شامل 100 سوال چهارگزینه‌ ای می باشد که برای آن زمان 100 دقیقه در نظر گرفته شده است.

3- برای موفقیت در آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران چه منابعی را مطالعه نماییم؟

سایت آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران، منابع آزمون های تافل را به عنوان منابع این آزمون اعلام کرده است که در این مقاله به ذکر چندین مورد پرداخته ایم.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره