خانه اخبار تحصیلی تیزهوشان برگزاری آزمون مشترک پذیرش در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

برگزاری آزمون مشترک پذیرش در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

برگزاری آزمون مشترک پذیرش در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، آزمون های ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان پایه نهم به دهم سال تحصیلی 1403 – 1404 همزمان برگزار شده و داوطلبان به سوالات یکسانی پاسخ خواهند داد.

ثبت نام و برگزاری آزمون مشترک مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

در سال های اخیر آزمون مدارس استعداد درخشان و نمونه دولتی به صورت جداگانه برگزار می شد ولیکن در سال جاری دانش آموزان برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی باید حداقل معدل 17 را در امتحانات نوبت دوم کسب کرده باشند. لازم به ذکر است که نمره پایانی نوبت دوم شامل معدل نمرات خرداد ماه داوطلب بدون اعمال نمرات تکوینی می باشد.

درحال حاضر زمان دریافت شیوه نامه و  ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی مشخص نمی باشد اما انتظار می رود که همچون سال گذشته این روند در فروردین ماه طی گردد.

شرایط ثبت نام آزمون مشترک مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

طبق بخشنامه آموزش و پرورش، هر داوطلب تنها می تواند یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی) را در تقاضانامه ثبت نام خود انتخاب نمایند.

تمامی مراحل ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان از طریق پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir انجام می پذیرد که این خدمات به شرح زیر می باشد:

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تیزهوشان پیج سمپاد