خانه اخبار تحصیلی کارشناسی ارشد آیا کنکور کارشناسی ارشد و دکتری، دو نوبتی می شود؟

آیا کنکور کارشناسی ارشد و دکتری، دو نوبتی می شود؟

آیا کنکور کارشناسی ارشد و دکتری، دو نوبتی می شود؟

همان طور که قبلا نیز عنوان شده بود، کنکور سراسری 1402 در دو نوبت تیر و دی برگزار شد  و اکنون خبرهایی در خصوص دو نوبتی شدن کنکور ارشد و دکتری نیز به گوش می رسد.

آیا کنکور کارشناسی ارشد و دکتری، دو نوبتی می شود؟

با توجه به تغییر زمان برگزاری کنکور برای سال 1402 و دو نوبتی شدن آن، اولین نوبت آن در دی ماه 1401 بود و سپس مرحله دوم آن نیز در تیر ماه 1402 برگزار شد. برخی از داوطلبان در هر دو نوبت کنکور  شرکت کرده بودند ولی افرادی نیز بودند که فقط یک نوبت آزمون را برای شرکت انتخاب کردند. با توجه به شرایط حضور داوطلبان در یکی از نوبت های کنکور یا هر دو نوبت آن، فقط یک نمره آزمون به انتخاب متقاضی جهت محاسبه تراز و وضعیت آن فرد مورد توجه قرار می گیرد.

نمره کنکور مشخص شده توسط داوطلب با اعمال سوابق تحصیلی وی جهت تعیین نمره کل محاسبه می شود و در آخر نیز بعد از مشخص شدن گروه آزمایشی، تراز یا رتبه او با جزئیات کامل در کارنامه کنکور اعلام می شود. نمره کل  داوطلب ملاک اصلی پذیرش وی است که جهت تعیین رتبه انتخاب رشته نیز مورد توجه قرار می گیرد.

با وجود تمام تغییراتی که در کنکور سراسری سال 1402 ایجاد و اجرا شد، حال سوال هایی در زمینه دو نوبتی شدن کنکور ارشد و دکتری در سال جاری نیز مطرح است. در همین زمینه نیز در آخرین نشست مطبوعاتی که توسط یکی از خبرگزاری های معتبر با رئیس سازمان سنجش انجام شده، سوالاتی در زمینه احتمال دو نوبتی شدن کنکورهای ارشد و دکتری نیز عنوان شد.

رئیس سازمان سنجش کشور در جواب به سوال خبرنگاران اینطور بیان کردند که امکان برگزاری این دو کنکور در دو نوبت امکان پذیر نیست. وی تاکید کردند که آزمون دکتری دارای دو بخش کتبی و مصاحبه است و آزمون کارشناسی ارشد نیز د ارای تنوع بالایی از رشته و گرایش بوده که امکان برگزاری آن در دو مرحله را غیر ممکن کرده است.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد