خانه اخبار تحصیلی جدیدترین اخبار از حقوق شهریور ۱۴۰۲ معلمان

جدیدترین اخبار از حقوق شهریور ۱۴۰۲ معلمان

جدیدترین اخبار از حقوق شهریور ۱۴۰۲ معلمان

یکی از موارد تاثیرگذار روی میزان حقوق معلمان در سال های اخیر، اجرای رتبه بندی معلمان بوده که از سال 1400 انجام شده است.

جدیدترین اخبار از حقوق شهریور 1402 معلمان

از 31 شهریور ماه 1400، اجرای قانون رتبه بندی معلمان با هدف افزایش کیفیت آموزش در مدارس کشور و همچنین حمایت بیشتر از دبیرانی که توانمندی هایی بیشتر مثل ارتباط بهتر با دانش آموزان و همچنین کیفیت تدریس بالاتری دارند، آغاز شده است. در کل، تعداد 960 هزار نفر از معلمان مشمول این قانون رتبه بندی شدند که در دسته بندی های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم در رتبه های 1، 2، 3، 4 و 5 قرار گرفته شده اند.

اجرای این قانون برای معلمان شاغل بوده و همچنان معلمان بازنشسته سال های 1400 و 1401 مشمول این طرح نشده اند.

تعداد معلمان بازنشسته ای که برای سال های 1400، 1401 و ۱۴۰۲ بازنشسته خواهند شد، متغیر بوده و طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، برای رتبه بندی تمام معلمان بازنشسته در این سه سال، نیاز به 5 هزار میلیارد بودجه می باشد که طبق تعهد سازمان برنامه و بودجه، تا دو ماه آینده این مبلغ وصول و رتبه بندی تعداد معلمان زیر تا قبل از پایان شهریور ماه انجام خواهد شد. تعداد معلمان بازنشسته ای که در سه سال اخیر باید در رتبه بندی قرار گیرند به صورت زیر می باشند.

  • سال 1400: 63 هزار معلم بازنشسته
  • سال 1401: 51 هزار معلم بازنشسته
  • سال 1402:  80 هزار معلم بازنشسته

به نقل از یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توسط یکی از خبرگزاری ها، بدهی سازمان آموزش و پرورش به صندوق بازنشستگی کشوری بابت بازنشستگان سال های 1400 و 1401، 4300 میلیارد بوده که پرداخت آن انجام شده است. وی در ادامه به سهم صندوق بازنشستگی برای معلمان شاغل اشاره و تاکید کردند که در سال ۱۴۰۲ به صورت ماهانه واریز خواهد شد و هیچ گونه نگرانی از این جهت وجود ندارد.

در ادامه سخنان عضور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، به رتبه بندی معلمان بازنشسته نیز اشاره شد و به گفته ایشان، صندوق بازنشستگی کشوری حکم رتبه بندی افراد بازنشسته را از 31 شهریور ماه 1400 صادر خواهد کرد تا بتوانند از مزایای آن در دریافتی های حقوق خود استفاده کنند.

در خصوص نحوه پرداخت معوقات رتبه‌بندی 6 ماهه دوم سال 1400 معلمان شاغل نیز اینطور بیان کردند که آموزش و پرورش درخواست آن را فرستاده ولی از طرف سازمان برنامه و بودجه پرداخت نشده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره