خانه اخبار تحصیلی ارتباط بین رشته محل ها با شانس قبولی کنکور ۱۴۰۲ چیست؟

ارتباط بین رشته محل ها با شانس قبولی کنکور ۱۴۰۲ چیست؟

ارتباط بین رشته محل ها با شانس قبولی

با انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور در اولین ساعات 29 مرداد ماه 1402، فرآیند انتخاب رشته آغاز شده و افراد مجاز شروع به بررسی شرایط و چیدن رشته های مورد نظر خود برای ارسال کرده اند.

رابطه بین اولویت بندی کد رشته محل ها و شانس قبولی چیست؟

یکی از موارد و سوالاتی که برای بسیاری از داوطلبان، زمان انتخاب رشته کنکور مطرح می شود، این است که آیا اولویت بندی کد رشته محل ها روی شانس قبولی تاثیرگذار است؟ نظرات متفاوتی در این زمینه عنوان می شود که باعث سردرگمی افراد شده و به همین دلیل نیز مدیر روابط عمومی سازمان سنجش، اطلاعاتی در این زمینه ارائه کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان سنجش بعد از انتشار دفترچه های انتخاب رشته و قرار گرفتن آنها در سایت سنجش، اطلاعات کلی در خصوص اهمیت و نحوه انتخاب رشته داوطلبان ارائه کرد. او در ابتدا تاکید کرد که تمام افراد باید نسبت به بازار کار رشته ای که انتخاب می کنند و آینده آن اطلاعات لازم را د اشته باشند. وی اضافه کرد که باید اولویت بندی رشته هایی که انتخاب و کد آنها در لیست انتخاب رشته وارد می شود، بر اساس علاقه، توانایی و موقعیت جغرافیایی باشد.

یکی دیگر از موارد مهمی که مدیر روابط عمومی سازمان سنجش در سخنان خود به آن اشاره کرد این بود که انتخاب یک رشته به عنوان اولویت اول یا آخر، هیچ تاثیری در شانس قبولی داوطلبان ندارد. او به همه داوطلبانی که قصد انتخاب رشjه را دارند، تاکید کرد که با توجه به تغییراتی که در سال جاری ایجاد شده، ابتدا دفترچه انتخاب رشته را به دقت بررسی و مطالعه کنند.

از دیگر موارد مهمی که در سخنان مدیر روابط عمومی سازمان سنجش وجود داشت، گزینش استانی و ناحیه ای برخی از رشته ها بود که باید به نحوه پذیرش آنها توجه داشت. انتخاب رشته داوطلبان بر اساس نمره کل، رتبه در سهمیه و وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف مندرج در کارنامه انجام می شود. کسانی که قصد انتخاب رشته هایی در محل های خارج از مکان سکونت را دارند باید به شرایط زندگی در خوابگاه و یک شهر دیگر و همچنین شرایط رفت و آمد خود به آن شهر توجه داشته باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره