خانه کنکور شرایط اسکن عکس ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

شرایط اسکن عکس ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

نحوه بارگذاری عکس کنکور
شرایط اسکن عکس کنکور ۱۴۰۳

از جمله موارد لازم برای ثبت نام کنکور، آگاهی از شرایط عکس مربوط به آن می باشد. لازم به ذکر است عکسی که زمان ثبت نام در سامانه ثبت نام آزمون سراسری، بارگذاری می گردد می بایست واجد شرایطی اعم از حجم مناسب، فرمت مناسب و…. باشد. با توجه به اینکه کاربرد این عکس شناسایی چهره داوطلبین و جلوگیری از تقلب حین آزمون می باشد، بنابراین در صورت عدم رعایت شرایط مربوطه، داوطلب هنگام تکمیل فرم ثبت نام با مشکل مواجه خواهد شد. تمامی این اطلاعات از دفترچه ثبت نام کنکور قابل دریافت می باشد.

عکس اسکن شده در حکم شناسنامه داوطلب بوده و می بایست واضح، تمام رخ، رنگی با زمینه سفید و مربوط به سال جاری باشد.

شرایط اسکن عکس ثبیت نام کنکور 1403

هم زمان با شروع ثبت نام کنکور ، داوطلبان می توانند ضمن انجام ثبت نام خود وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و اقدام به تکمیل مدارک خود کنند. یکی از الزامات فرم ثبت نام، عکس داوطلب می باشد که بایستی آن را در سامانه آپلود کنند. عکس مربوطه شامل شرایطی است که اگر فرد حین عکاسی به آن ها توجه نکند، تصویر وی در حد انتظارات سازمان سنجش نبوده و اجازه ورود به مراحل بعدی ثبت نام را نخواهد داشت. این شرایط شامل موارد زیر می باشد:

  • تصویر انتخابی مربوط به سال جاری، حد الامکان رنگی و با زمینه سفید
  • تمام رخ، کامل و واضح بدون اثر مهر، منگنه و لکه
  • عکس مربوطه روی مدارک شناسی  اعم از کارت ملی، شناسنامه و .. قرار نداشته باشد.
  • بانوان هنگام گرفتن عکس ثبت نام حجاب کامل داشته و صورتشان به طور کامل مشخص باشد.
  • داوطلب هنگان عکس برداری از عینک، شال، کلاه، شیشه رنگی یا تیره که باعث مخفی کردن برخی از اجزای صورت می گردد، استفاده نکند.
  • ابعاد عکس  4*3 یا 4*6 و بدون حاشیه اضافی
  • اندازه عکس حداقل 200 * 300 و حداکثر 400*300
  • حداکثر حجم عکس حداکثر 70 کیلوبایت
  • فرمت تصویر JPEG

نکات عکس کنکور

نحوه بارگذاری عکس ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

همانطور که می دانید در وهله اول داوطلب موظف است که با ورود به سایت ثبت نام کنکور سنجش به نشانی sanjesh.org اطلاعات هویتی خود را در فرم مربوطه درج کند. سپس با هزینه خواسته شده را پرداخت و شماره سریالی که از طرف سازمان سنجش به او تعلق می گیرد را محفوظ نگه دارد. پس از مراحل بالا داوطلب می تواند عکس خود را که با شرایط مذکور تهیه کرده در فیلد نشانه گذاری شده آپلود کند. اما بارگذاری تصویر به چه صورت است؟

  • نشانی  سایت سازمان سنجش را سرچ کرده و پس از ورود به آن، از منوی سمت راست روی گزینه سراسری کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام کنکور تیر

  • در این مرحله روی لینک فعال “سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳” کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام کنکور تیر

  • مجداد گزینه “سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1403” را فعال نمایید.

مرحله سوم ثبت نام کنکور تیر

  • در صورت عدم عضویت لازم است نسبت به عضویت در آن اقدام نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام کنکور تیر

  • تمامی اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و گزینه “عضویت” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام کنکور تیر

  • در این صفحه گزینه انتخاب عکس را بزنید و عکس اسکن شده خود را بارگذاری کنید.

مرحله ششم ثبت نام کنکور

  • اگر تمامی موارد گفته شده راجع به آپلود عکس را رعایت کرده باشید، اطلاعات شما به صورت شناسنامه وار برایتان نمایش داده خواهد شد که این به منزله آپلود درست عکس است.

نحوه ویرایش عکس ثبت نام کنکور 1403

هرساله هنگام ثبت نام کنکور سراسری بسیاری از داوطلبان به دلیل بی دقت یا سپردن فرایند نام نویس خود به والدین، دچار اختلال در تکمیل فرم و آپلود عکس ثبت نام می شوند. به همین خاطر سازمان سنجش امکان ویرایش اطلاعات را برای داوطلبان آزمون سراسری خود در دسترس قرار داده است.

نحوه ویرایش در زمان ثبت نام

اطلاعات ثبت نام کنکور اعم از عکس، مشخصات هویتی و تحصیلی فرد می باشند که امتیاز اصلاح اطلاعات تا پایان مهلت ثبت نام در دسترس قرار دارد و پس از آن این امکان وجود ندارد. زمانی که اطلاعیه ای مبنی بر مهلت مجدد ثبت نام کنکور از سوی سازمان سنجش اعلام گردد داوطلبان می توانند مراحل بالا( که در نحوه ثبت نام گفته شد) را طی کنند و پس از پر کردن فیلدهای مربوطه وارد پروفایل خود شده و به کنترل یا ویرایش اطلاعات خود بپردازند.

نحوه ویرایش هنگام دریافت کارت ورود به جلسه

فرصت های ویرایش اطلاعات محدود به زمان ثبت نام نیست و خوشبختانه در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور هم می توان از این نعمت بهره برد با اینحال دیگر از روند اینترنتی بهره مند نخواهید بود و اینبار باید به صورت حضوری به آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور مراجعه کنید.

اهمیت عکس ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

از آنجایی که کنکور سراسری از جمله آزمون های رقابتی کشور محسوب می باشود، سالانه تعداد زیادی از افراد برای شرکت در آن داوطلب می شوند. سازمان سنجش به عنوان مجری برگزار کننده کنکور سراسری برای جلوگیری از تخلفات مبنی بر دادن کنکور به جای همدیگر و فریب مراقبان کنکور، عکس ورود به جلسه داوطلب را با مدرک شناسایی و تصویر خود داوطلب تطبیق می دهد که در این صورت وجود و وضوح عکس ثبت نام روی کارت ورودی از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

سوالات متداول

1- عکس ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ باید دارای چه شرایطی باشد؟

امر مهم این است که حتما اسکن شده، بدون خط خوردگی، واضح ، تمام رخ و... باشد که در خلال متن به طور کامل به آن پرداخته شده است.

2- نحوه بارگذاری عکس ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ چگونه است؟

این عکس هنگام ثبت نام در سایت sanjesh.org می بایست بارگذاری شود.

3- آیا امکان ویرایش عکس ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ نیز وجود دارد؟

بله، در دو زمان مهلت مجدد و دریافت کارت ورود به جلسه قابل ویرایش است. شما می توانید برای اطلاع از نحوه آن به مقاله مراجعه کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور