خانه اخبار تحصیلی کارنامه نهایی کنکور ۱۴۰۲ شامل چه اطلاعاتی است؟

کارنامه نهایی کنکور ۱۴۰۲ شامل چه اطلاعاتی است؟

جزئیات و اطلاعات کارنامه نهایی کنکور 1402

کارنامه نهایی شرکت کنندگان آزمون سراسری 1402 در مرحله دوم اعلام نتایج اولیه کنکور  منتشر می شود تا داوطلبان بتوانند با توجه به اطلاعات آن و در صورت مجاز بودن، اقدام به انتخاب رشته کنند.

جزئیات و اطلاعات کارنامه نهایی کنکور 1402

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ که در دو نوبت تیر 1402 و دی 1401 برگزار شد، در مرحله نخست اعلام شده و شرکت کنندگان منتظر دریافت کارنامه نهایی خود در مرحله دوم اعلام نتایج اولیه هستند. اطلاعات منتشر شده در مرحله اول شامل نمره خام دروس تخصصی کنکور تیر ماه در یک یا چند گروه آزمایشی شرکت کننده، نمره کلی سوابق تحصیلی و بالاترین نمره آزمون اختصاصی کنکور می باشد. طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، افرادی که گروه آزمایشی انتخابی آنها در هر دو نوبت کنکور یکسان بوده، بالاترین نمره کل آزمون در نمره نهایی آنها اعمال خواهد شد.

نمرات خام افرادی که فقط در کنکور دی ماه( نوبت اول) شرکت کرده اند نیز در سایت سازمان سنجش به نشانی my.sanjesh.org قرار گرفته شده است. نمره کل آزمون تخصصی این افراد و نمره کل سوابق تحصیلی آنان نیز در کارنامه نوبت اول درج شده است و می توانند از طریق سامانه سنجش مشاهده کنند.

شرکت کنندگان آزمون سراسری ۱۴۰۲ بعد از دریافت نتایج در مرحله اول، اکنون منتظر کارنامه نهایی هستند تا وضعیت کلی خود را برای انتخاب رشته بسنجند. به صورت کلی با انتشار کارنامه نهایی کنکور می توان اطلاعاتی مثل نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته را دریافت و با توجه به شرایط موجود اقدام به انتخاب رشته کرد.

افرادی که گروه آزمایشی آنها در نوبت اول کنکور (دی ماه 1401) با گروه آزمایشی نوبت دوم کنکور (تیر ماه 1402) متفاوت است، باید قبل از انتشار کارنامه نهایی و تا 21 مرداد ماه، گروه آزمایشی مورد نظر خود جهت انتخاب رشته را مشخص کنند تا کارنامه نهایی متناسب با آن منتشر شود.

اطلاعیه های مرتبط با  زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور  برای گروه های آزمایشی مختلف و زمان دقیق انتخاب رشته نیز در هفته آخر مرداد و همزمان با انتشار کارنامه نهایی از سایت سنجش اعلام می شود. شرکت کنندگان جهت اعتراض به نتایج و درخواست بررسی مجدد نمرات خام کنکور، فقط باید می توانند از طریق درگاه الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir اقدام کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره