خانه مشاوره تحصیلی اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲

اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲

اعتراض به نتیجه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲
اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه 1402

فارغ التحصیلان رشته های حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی، به منظور اخذ پروانه وکالت و فعالیت در محاکم قضایی می بایست در یکی از آزمون های وکالت قوه قضاییه و یا دادگستری که روند ثبت نام و برگزاری آن ها به صورت مجزا انجام می شود، شرکت نمایند. در این آزمون شرکت کنندگان باید حداقل 12 نمره از 20 نمره آزمون کتبی را کسب کنند  یعنی حداقل 70 درصد نمره قبولی در این آزمون به امتحان کتبی اختصاص داده شده است. پس از برگزاری آزمون، پذیرفته شدگان وارد مرحله مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه خواهند داشت که در این جلسه، اطلاعات حقوقی، هویتی و عقیدتی آن ها مورد سنجش و بررسی قرار خواهد گرفت که برای ورود به این مرحله باید اطلاعات عقیدتی و حقوقی خود را تقویت نمایید.

آزمون وکالت قوه قضاییه سال ۱۴۰۲ در 3 شهریور برگزار می گردد که متقاضیان به محض انتشارکارنامه اولیه خود این فرصت را دارند که جزئیات آن را بررسی و مشاهده نمایند. چنانچه سیستم ارسال در خواست و شکایات برای این آزمون فعال گردید، می توانند به صورت الکترونیکی از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش آموزش کشور و سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک این سازمان، اعتراض خود را ثبت نموده و منتظر اعلام نتیجه آن از طریق سامانه های مذکور باشند.

اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه 1402، به صورت الکترونیکی و از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش انجام می پذیرد.

زمان اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲

عموما یک ماه پس از برگزاری آزمون وکالت قوه قضاییه، نتایج آزمون کتبی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد . سال گذشته امکان اعتراض به آزمون کتبی وکالت قوه قضاییه وجود نداشت و داوطلبان صرفا می توانستند 5 روز پس از اعلام نتیجه گزینش، اعتراض خود را نسبت به نتایج ثبت نمایند اما از آن جایی که امسال مجری برگزار کننده آزمون وکالت قوه قضاییه سازمان سنجش آموزش کشور است، انتظار می رود امکان اعتراض به آزمون کتبی نیز از طریق سیستم پاسخگویی این سازمان وجود داشته باشد.

تا کنون تاریخ دقیقی از سوی سازمان مذکور در خصوص مهلت اعتراض به این آزمون منتشر نشده است، به محض اطلاع دقیق از زماناعلام نتایج نهایی آزمون وکالت قوه قضائیهو مدت اعتراض آن، اخبار مربوطه از طریق کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره، اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه 1402

چنانچه افراد به نتیجه آزمون وکالت قوه قضاییه خود معترض باشند می توانند از دو روش درخواست خود را به سازمان سنجش کشوری و یا پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش ارسال نمایند و تا اعلام نتیجه بررسی درخواست خود منتظر بمانند. دقت نمایید اعتراض به این آزمون صرفا به صورت اینترنتی و از طریق همین دو روش مذکور خواهد بود لذا از ارسال درخواست خود به صورت ارسال پستی اجتناب نمایید.

اعتراض از طریق سامانه ارسال درخواست سازمان سنجش

معترضان به نتایج آزمون کتبی می توانند در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org، نوع شکایت خود را ثبت نمایند. به منظور ثبت اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه می بایست فرآیند زیر را طی نموده و تا نتیجه بررسی درخواست خود منتظر بمانید.

  • وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شوید و منوی موجود در بالای صفحه، آیکون تلفن را انتخاب کنید.
  • به منظور ثبت درخواست می بایست با کلیک روی عبارت “ورود به سیستم”، وارد حساب کاربری خود شوید. (چنانچه عضو سامانه سایت سنجش نمی باشید، روی گزینه “عضویت در سایت” کلیک کنید.)
  • پست الکترونیکی و رمز عبورخود را در کادرهای مربوطه وارد کرده و سپس روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.
  • از منوی موجود در سمت راست صفحه مقابل خود، گزینه “درخواست جدید” را انتخاب کنید.
  • در مولفه اول نوع آزمون “آزمون وکالت قوه قضاییه” و در بخش دوم “سال ۱۴۰۲” را وارد نمایید و سپس دکمه “جست و جو” را کلیک کنید.
  • در لیست موجود در این صفحه، عنوان مورد نظر خود را که به آن اعتراض دارید، انتخاب نموده و در نهایت کلمه “انتخاب” را فشار دهید.
  • پس از انتخاب گزینه “تقاضای بررسی مجدد نمره” می بایست شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید و نهایتا دکمه “ورود” را فشار دهید.
  • در مرحله پایانی صفحه ای مقابل شما قرار می گیرد که می توانید متن اعتراض خود را تایپ کنید.
  • با کلیک بر روی گزینه “ارسال”، اعتراض شما ثبت خواهد شد.
  • پس از رسیدگی به اعتراض باید مجددا وارد سیستم شوید و نتیجه رسیدگی به اعتراض خود را مشاهده نمایید.
  • می توانید نتیجه بررسی اعتراض خود را از طریق رمز عبوری که در مرحله عضویت دریافت نموده اید و با کلیک روی عنوان مرتبط، مشاهده کنید.

اعتراض از طریق سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش

علاوه بر سامانه ارسال درخواست سازمان سنجش می توانید از طریق سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک این سازمان نیز اعتراض خود را به نتیجه امتحان آزمون وکالت قوه قضاییه 1402 ارسال نمایید. برای ارسال در خواست خود از طریق مراحلی که زیر به آن اشاره کرده ایم؛ می توانید اعتراض خود را ثبت نمایید.

  • ابتدا به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش به نشانی darkhast.sanjesh.org مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را در بخش هایی که برای شما تعبیه شده اند، وارد نمایید.
  • در این مرحله از سوی سامانه، یک پیامک به گوشی شما ارسال می شود که حاوی یک کد می باشد. پس از دریافت و وارد نمودن این کد در کادر مربوطه، کلید “ثبت” را بفشارید و در صورت عدم دریافت پیامک، گزینه “ارسال کد جدید” را انتخاب کنید.
  • حال می بایست پس از وارد نمودن مشخصات فردی، از متن اعتراض خود یک تصویر در فرمت های ذکر شده تهیه نمایید و از قسمت “انتخاب فایل” آن را انتخاب کنید. سپس با کلیک روی گزینه “بارگذاری”، فایل مورد نظر را ارسال کرده و مجددا کلید “ثبت” را فشار دهید.
  • به این ترتیب درخواست شما در یک بازه زمانی مشخص مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن اعلام می گردد. برای مشاهده پاسخ درخواست خود می بایست مجددا وارد سیستم شده و نتیجه را از طریق همان رمز عبوری که دریافت کرده اید، مشاهده نمایید.

قبل از ثبت اعتراض خود، این نکات را در نظر داشته باشید:

  • اعتراض به موضوع رد سهمیه، امکان پذیر نخواهد بود زیرا مرکز وکلا مرجع رسیدگی به این موضوع نمی باشد.
  • مهلت اعتراض تمدید نخواهد شد لذا در فرصتی که برای آن تعبیه شده می بایست اقدامات لازم را انجام دهید.
  • افرادی که گواهی ایثارگری آن ها تایید نشده است، می توانند شانس خود را در آزمون های بعدی کانون وکلا امتحان نمایند.

در مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲، چنانچه اعتراضی نسبت به نتیجه آزمون مصاحبه حضوری آزمون وکالت قوه قضائیه داشته باشید، فایل صوتی مصاحبه حضوری شما مجددا مورد بررسی قرار می گیرد و ظرف مدت یک ماه، نتیجه آن متعاقبا اعلام می گردد. پس از کسب نمره حدنصاب در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری، فرد متقاضی وارد مرحله کارآموزی شده و پس از تکمیل فرآیند و شرایط در نظر گرفته شده مرکز کانون وکلا قوه قضاییه، موفق به اخذ پروانه وکالت خود خواهد شد.

 

سوالات متداول 

1- مهلت اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲ چه زمانی خواهد بود؟

عموما 5 روز پس از اعلام نتایج اولیه در صورتی که اعتراضی به نمره یا سهمیه خود داشته باشید، می توانید اعتراض خود را ثبت نمایید.

2- از چه طریقی می توانیم اعتراض خود را نسبت به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲ ثبت نماییم؟

برای این امر می توانید از طریق سامانه الکترونیکی سازمان سنجش و یا سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک این سازمان، درخواست خود را ثبت نمایید.

3- آیا امکان ثبت اعتراض به نتایج مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه وجود دارد؟

بله، پس از ثبت اعتراض به صورت اینترنتی و بررسی فایل صوتی روز مصاحبه، نتایج آن در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره