خانه اخبار تحصیلی چطور به نتایج کنکور ۱۴۰۲ اعتراض کنیم؟

چطور به نتایج کنکور ۱۴۰۲ اعتراض کنیم؟

چطور به نتایج کنکور ۱۴۰۲ اعتراض کنیم

نمرات خام دروس، نمره کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی شرکت کنندگان نوبت تیر ماه کنکور سراسری ۱۴۰۲ در تاریخ 20 مرداد ماه اعلام گشت.

زمان اعلام نتایج کنکور 1402

طبق تغییرات ایجاد شده در روند برگزاری کنکور سراسری، این آزمون در سال ۱۴۰۲ در دو نوبت دی و تیر اجرا گردید و البته نتایج آن نیز در دو تاریخ متفاوت اعلام شد. در تاریخ 20 مرداد 1402  نتایج کنکور نوبت تیر ماه به صورت کارنامه برای هر داوطلب بر روی سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org بارگذاری گردید. این نتایج که درواقع مرحله اول از نتایج کنکور می باشد شامل نمرات خام دروس، نمره کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی داوطلب است و افراد می توانند با وارد کردن کد پیگیری و شماره پرونده کارنامه نتایج کنکور خود را مشاهده نمایند.

لازم به ذکر است مرحله دوم کارنامه داوطلبان که شامل رتبه کشوری، رتبه در سهمیه، نمره کل نهایی و وضعیت مجاز و یا غیر مجاز بودن برای انتخاب رشته هر فرد می باشد، درحال حاضر اعلام نشده است و متقاضیان به منظور انجام مراحل انتخاب رشته ابتدا می بایست منتظر اعلام نتایج کنکور به صورت کامل باشند. همچنین آن دسته از افرادی که در نوبت اول کنکور سراسری در اسفند ماه 1401 شرکت کرده اند می توانند برای مشاهده مجدد نمرات خام، نمره‌کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی خود به سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲

شرکت کنندگان کنکور 1402 در صورتی که پس از مشاهده نتایج خود هرگونه سوال در رابطه با نمرات خام آزمون خود داشته باشند، این امکان را دارند تا با مراجعه به سامانه پاسخگویی سازمان سنجش به نشانی request.sanjesh.org و یا تماس با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ با پیش‌شماره ۰۲۱ پرسش خود را بیان نمایند.

همچنین افراد در صورتی که نسبت به محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی خود اعتراض داشته باشند می توانند برای ارسال درخواست بررسی مجدد نمره به سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند. دقت داشته باشید با توجه به تاکید سازمان سنجش کشور، سایر روش های ارسال اعتراض به هیچ عنوان بررسی نخواهد شد. شما می توانید با ورود به لینک اعتراض به نتایج کنکور اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب نمایید.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره