خانه اخبار تحصیلی چطور به نمره خام و سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲ اعتراض کنم؟

چطور به نمره خام و سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲ اعتراض کنم؟

چطور به نمرات خام کنکور خود اعتراض کنیم؟

امکان اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ همزمان با انتشار نمرات خام، نمره کل آزمون اختصاصی و سابقه تحصیلی این آزمون در سایت سازمان سنجش امکان پذیر است.

اعتراض به نمره خام و سوابق تحصیلی کنکور 1402

با توجه به تغییر زمان برگزاری کنکور طی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، کنکور در دو نوبت دی ماه 1401 و تیر ماه 1402 برگزار شد. تاریخ های برگزاری کنکور برای نوبت اول، 29 و 30 دی ماه 1401 و برای نوبت دوم آن نیز روزهای 14 و 15 تیر ماه ۱۴۰۲ بود .اعلام نتایج کنکور برای سال 1402 در دو مرحله خواهد بود که اولین مرحله آن در 20 مرداد ماه منتشر شد. اطلاعاتی که در هر کدام از مراحل اعلام نتایج اولیه کنکور ارائه می شود، شامل موارد درج شده در جدول زیر می باشد.

مراحل اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲
مراحلاطلاعات
مرحله اول اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری
  • کارنامه شرکت کنندگان در آزمون سراسری تیر ماه که حاوی نمرات خام دروس اختصاصی در گروه های آزمایشی شرکت کننده می باشد.
  • بالاترین تمره کل آزمون اختصاصی در نوبت اول و دوم کنکور که ملاک اصلی در نمره کل نهایی می باشد.
  • نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از سازمان سنجش
مرحله دوم اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری
  • نمره کل نهایی
  • رتبه کشوری داوطلب
  • رتبه داوطلب در سهمیه
  • سهمیه استان بومی
  • وضعیت مجاز یا غیر مجاز بودن انتخاب رشته داوطلب

البته کارنامه مرحله دوم اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ هنوز منتشر نشده است و نمرات خام شرکت کنندگان کنکور در نوبت اول نیز که برای دی ماه 1401 است، اطلاع رسانی شده و در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده می باشد. افرادی که فقط در نوبت اول کنکور در یک یا چند گروه آزمایشی شرکت کرده اند، می توانند نمره‌ کل آزمون اختصاصی و سابقه تحصیلی خود را در کارنامه نوبت اول که روی سایت سنجش قرار گرفته، مشاهده کنند.

تمام داوطلبان کنکور 1402 می توانند سوالات خود در خصوص نمرات خام را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی request.sanjesh.org ارسال کرده و یا در ساعات اداری برای مطرح کردن سوالات خود با شماره 42163-021 تماس بگیرند. امکان بررسی مجدد نمرات خام و نمره کل سوابق تحصیلی داوطلبان نیز وجود دارد. برای ثبت اعتراض یا بررسی مجدد نتایج اعلام شده در مرحله اول باید از طریق درگاه الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir اقدام کرد. درخواست هایی که جهت اعتراض به نتیجه از سایر روش ها ارسال شود، پاسخی داده نخواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره