خانه اخبار تحصیلی اعطای بورسیه تحصیلی دانشگاه یاسوج 97

اعطای بورسیه تحصیلی دانشگاه یاسوج 97

اعطای بورسیه تحصیلی دانشگاه یاسوج 97
اعطای بورسیه تحصیلی دانشگاه یاسوج 97

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی این دانشگاه گفت:

به جرات می‌توان گفت که دانشگاه یاسوج جزء معدود دانشگاه‌های چارچوب مند و قانون‌محور به لحاظ تدوین آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های آموزشی است.

دکترمهدی نوری پور با اشاره به توانمندی های دانشگاه یاسوج و کسب رتبه های ملی و جهانی توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه اظهار داشت:

اگرچه دانشگاه یاسوج دانشگاه نوپایی است اما وضعیت مطلوبی در حوزه آموزش و پژوهش دارد که ماحصل زحمات همه مدیران، کارکنان و اعضای هیات علمی از ابتدا تا کنون بوده است.

وی در خصوص رتبه بندی دانشگاه ها نیز گفت: در میان دانشگاه های جامع کشور رتبه دانشگاه یاسوج، رتبه خوب و قابل توجهی است و در نظام سطح بندی موجود از بسیاری از دانشگاه هایی که با دانشگاه یاسوج در یک سطح قراردارند از لحاظ رتبه بندی جلوتریم.

دکتر نوری پور اظهار داشت: با توجه به کاهش ورودی های دانشجویان دانشگاه ها در سال های اخیر آیین نامه دانشجویان ممتاز و آیین نامه بورس تحصیلی طراحی و تدوین شده است. وی در خصوص ساز و کار جذب داوطلبان برتر و تشویق دانشجویان ممتاز گفت:

برای جذب داوطلبان برتر و برای ایجاد انگیزه در دانشجویان ممتاز دانشگاه یاسوج دستورالعملی طراحی شد که خلاصه ای از این دستورالعمل به شرح زیر است:

دانشجویانی که در دو نیمسال متوالی حداقل 32 واحد و معدل بالای 17 داشته باشند و همچنین برندگان مدال های المپیادهای دانشجویی و دانش آموزی و دارندگان رتبه های خوب کنکور در مناطق مختلف آموزشی برحسب جدول تدوین شده مشمول این قانون می باشند.

وی اضافه کرد:

در بازنگری آیین نامه بورس برای دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی مبلغ 1500000تومان،برای  کارشناسی ارشد 2000000تومان و برای دانشجویان  دکتری در هرترم 2500000 تومان در نظر گرفته شده است.

دکتر نوری پور در خصوص امتیازات ویژه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز گفت: تحصیل در دورشته همزمان، کمک هزینه های تحصیلی، شرکت رایگان در دوره ها و کارگاهها و کمک هزینه شرکت در کنفرانس های علمی از جمله امتیازات ویژه اعطایی به دانشجویان ممتاز تحصیلات تکمیلی است.

وی با اعلام این مطلب که به دنبال ایجاد رشته های جدید تحصیلی در دانشگاه هستیم گفت: بسیاری از رشته های کلاسیک که در میان داوطلبان پذیرش چندانی ندارند بایستی ارزشیابی شوند که در صورت نیاز مدتی از برنامه آموزشی دانشگاه کنار گذاشته خواهند شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تاسیس رشته‌های جدید و بین رشته ای هستیم که نیاز جامعه می باشد.

دکتر نوری پور با معرفی رشته بیوانفورماتیک(زیست سامانه های محاسباتی) و راه اندازی عن قریب این رشته در دانشگاه یاسوج گفت: این رشته تحصیلی برای اولین بار در ایران و در دانشگاه یاسوج به وجود آمده که برنامه آموزشی این رشته را اساتیدی از دانشکده کشاورزی و دانشکده علوم پایه به نگارش درآورده اند

معاون آموزشی دانشگاه یاسوج ادامه داد: رشته نماتد شناسی(ریزکرم شناسی) که در تحصیلات تکمیلی برای اولین بار در دانشگاه یاسوج ایجاد شده بود و برای مدتی غیرفعال بود مجددا احیا خواهد شد.

دکتر نوری پور افزود: رشته مهندسی کامپیوتر از امسال در دفترچه انتخاب رشته کنکور 97 برای دانشگاه یاسوج قرارگرفت. وی اذعان داشت با توجه به مزیت های نسبی استان به دنبال رشته های جدید و بین رشته ای همچون بوم گردی یا اکوتوریسم هستیم دکتر نوری پور از تدوین دستورالعمل جهت دهی به پایان نامه ها گفت و اظهار داشت: سیاست وزارت علوم این است که پایان نامه ها از حالت منفعل خارج شده و کاربردی تر شوند.

وی اضافه کرد: براساس این دستورالعمل پایان نامه ها به سه بخش پایان نامه های نظری –کاربردی- توسعه ای، پایان نامه های بدیع و پایان نامه های تقاضا محور تقسیم می شوند.

دکترنوری پور حل مشکلات جامعه، ثبت اختراع یا نوآوری و حل مشکلات سازمان ها و نهادها را از جمله معیارهای این تقسیم بندی دانست و افزود: این دستورالعمل مشوق های جدیدی برای اعضای هیات علمی در نظر گرفته است که رویکردی تازه در ارائه پایان نامه‌های دانشجویی است.

معاون آموزشی دانشگاه یاسوج از بازبینی و تصویب دستورالعمل حق التدریس خبر داد و اضافه کرد: دستورالعمل ترفیع پایه اعضای هیات علمی نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

دکتر نوری پور ارزشیابی رشته های تحصیلی، ایجاد و تقویت رشته های بین رشته ای و اتوماسیونی نمودن بخش عمده ای از فعالیت های آموزشی دانشگاه زا از جمله اولویت های مدیریت آموزشی دانشگاه دانست. وی یکی از مشکلات آموزش در دانشگاه های کشور را آموزش بدون طرح درس دانست و اظهار داشت آموزش بدون طرح درس در دنیای امروز معنایی ندارد و ما به دنبال ارتقا مهارت های آموزشی و ارتباطی برای اعضای هیات علمی خود هستیم .

دکتر نوری پور از طرح توسعه فعالیت های دفتر آموزش های آزاد دانشگاه نیز خبر داد و گفت: در راستای سیاست های جدید دانشگاه یاسوج و ارتباط دانشگاه و جامعه پیرامون و به دنبال افزایش سطح درآمدهای دانشگاه، دفتر آموزش های آزاد دانشگاه فعال تر و جدی تر از گذشته فعالیت خواهد کرد .

معاون آموزشی دانشگاه یاسوج یکی از اقدامات مفید ریاست جدید دانشگاه را الزام حضور معاونت آموزشی در تمام جلسات هیات اجرایی جذب خواند و بیان داشت: این مساله در دانشگاه های دیگر مرسوم بوده است ولی پیش از این در دانشگاه یاسوج وجود نداشته و این اقدام گام مفیدی در برگزاری این جلسات است.

دکتر نوری پور تقویت بعد عملی و مهارتی آموزش ها را نکته کلیدی در برنامه ریزی آموزشی دانشگاه در آینده نزدیک دانست. وی اضافه کرد:

در راستای این مطلب طرح افزایش اشتغال پذیری دانش آموختگان مقطع کارشناسی در کنار برنامه جدیدی به عنوان کهاد آموزشی به اجرا در خواهد آمد.

معاون آموزشی دانشگاه کهاد آموزشی را برنامه ای در جهت کاربردی تر نمودن رشته ها با افزودن واحدهایی درسی از رشته های مرتبط و کاربردی دیگر به آرایش ترمی رشته های مدنظر دانست.

دکتر نوری پور از ایجاد  دفتر دانش آموختگان دانشگاه یاسوج خبرداد و گفت: اساس نامه این کانون در هیات رئیسه مصوب شده است که به زودی راه اندازی خواهد شد .

وی در پایان در خصوص جذب دانشجویان خارجی نیز گفت: آموزش در خط مقدم این مساله است و پتانسیل بالای اعضای هیات علمی که به اعتقاد من از بسیاری از دانشگاه های بزرگ، بالاتر است هموارکننده این مسیر خواهد بود.

منبع : سایت دانشگاه یاسوج



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره