خانه مدارس اعلام نتایج آزمون المپیاد فیزیک 1401 – ۱۴۰۲

اعلام نتایج آزمون المپیاد فیزیک 1401 – ۱۴۰۲

نحوه اعلام نتایج آزمون المپیاد فیزیک
اعلام نتایج آزمون المپیاد فیزیک 1401 – 1402

المپیاد فیزیک، هر ساله طی 4 مرحله در سراسر کشور، هزاران دانش ‌آموز را به چالش می‌ کشد و درنهایت برای نفرات برتر، مدال‌ های طلا، نقره و برنز، به همراه امتیازات دیگر که توسط مصوبه هر ساله در سامانه المپیادها و همچنین در دفترچه ثبت نام المپیاد دانش آموزی 99 – 1400 منتشر می‌ شود، تعیین خواهد شد. هر ساله این آزمون المپیاد با برگزاری مرحله اول که معمولا در بهمن ماه می باشد، استارت می خورد. نتیجه هر مرحله اندکی بعد از زمان برگزاری اعلام شده و داوطلبان زمان کافی خواهند داشت که خود را برای مرحله بعد آماده سازند.

اعلام نتایج مرحله اول آزمون المپیاد فیزیک در اردیبهشت ماه 1400 صورت می گیرد.

زمان اعلام نتایج آزمون المپیاد فیزیک 99 – 1400

نتیجه آزمون المپیادها، معمولا اندکی پس از برگزاری آزمون که زمان دقیق آن متعاقبا در سایت مربوطه قرار می گیرد، اعلام خواهد شد اما با توجه به دفترچه راهنما مربوطه، زمان اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی 99 – 1400 به صورت زیر می باشد.

زمانبندی نتایج آزمون ها و دوره های آموزشی المپیاد فیزیک 99 – 1400
مرحله/دورهاعلام نتایج
مرحله اول 2 اردیبهشت ماه 1400
مرحله دومتیر ماه 1400
مرحله سوم (دوره آموزشی تابستان)شهریور ماه 1400
مرحله چهارم (دوره جهانی)اطلاع رسانی خواهد شد.

همان طور که در جدول مشخص است، نتیجه آزمون اولین مرحله المپیاد دانش آموزی رشته فیزیک در روز چهارشنبه 2 اردیبهشت ماه 1400 اعلام گشت. باتوجه به احتمالی بودن این بازه های زمانی، با عضویت در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره در اسرع وقت، از تاریخ دقیق اعلام نتیجه سایر مراحل مطلع شوید.

نحوه مشاهده نتایج آزمون المپیاد فیزیک 99 – 1400

معمولا نتایج آزمون المپیاد ها حدود یک ماه پس از آزمون اعلام می شود. داوطلبان برای مشاهده نتیجه هر مرحله از آزمون، باید به سایت ثبت نام المپیاد دانش آموزی مراجعه کرده و به صفحه کاربری خود وارد شوند. از این طریق می توانند از جزئیات کارنامه خود مطلع شوند. همچنین داوطلبان برای ورود به صفحه کاربری خود، جهت مشاهده اعلام نتایج، می توانند مطابق زیر عمل کنند.

  • ابتدا وارد سایت سامانه المپیادها به نشانی oly.medu.ir شوید.
  • از کادر سمت راست سایت، پنل مربوط به خود را انتخاب کنید.
  • در دو قسمت کد ملی و رمز همگام، کد ملی خود و رمز همگامی که هنگام ثبت نام آزمون المپیاد فیزیک از مدرسه خود دریافت کرده بودید، وارد کنید.
  • وارد صفحه کاربری شده و از قسمت مربوطه، کارنامه المپیاد خود را دریافت کنید.

ظرفیت برگزیدگان هر مرحله از آزمون المپیاد فیزیک 99 – 1400

مرحله اول: در هر دوره به طور میانگین بین 1000 تا 1500 نفر از این مرحله انتخاب و به مرحله دوم راه می‌ یابند.

مرحله دوم: از میان تمام برگزیدگان مرحله اول، که در این مرحله به رقابت با یکدیگر می پردازند، به طور متوسط 40 تا 50 نفر انتخاب و به مرحله بعد راه پیدا می‌ کنند.

مرحله سوم: دوره آموزشی تابستان بین تمام برگزیدگان مرحله دوم برگزار می‌ شود. برای 10نفر برتر که در آزمون های این دوره موفق بوده و امتیاز بیشتری کسب کرده اند مدال های طلا درنظر گرفته شده است، پیش‌ بینی می‌ شود در دوره جاری نیز به همین شکل باشد.

مرحله چهارم: در این مرحله به منظور انتخاب تیم المپیاد جهانی، که بین دارندگان طلای دوره تابستان برگزار می شود، حدود 5 نفر می توانند به عضویت تیم درآیند.

بهتر است بدانید که با اعلام نتایج آزمون المپیاد، امکان یا عدم امکان اعتراض به نتایج آزمون المپیاد دانش آموزی تعیین می شود. تاکنون امکان اعتراض در هر مرحله برای هر داوطلب فراهم بوده و قریب به یقین در سال جاری نیز این امکان وجود داشته باشد. در کارنامه المپیادی هر متقاضی، تمام جزئیات مربوط به او مانند اطلاعات شخصی، جزئیات نمرات و درصدها و رتبه کسب شده، در صفحه کاربری فرد، قابل رؤیت است.

در همین بازه، در صورتی که داوطلبی به هرکدام از این اطلاعات اعتراضی داشته باشد می‌ تواند از طریق پنل کاربری خود در سامانه المپیاد ها، اقدام کند و اعتراض خود را نسبت به هر بخش نتیجه آزمون وارد سازد. نتیجه این اعتراض ها معمولا پس از یک تا دو هفته اعلام خواهد شد.

 

سوالات متداول

1- تاریخ اعلام نتایج مرحله اول آزمون المپیاد فیزیک 99 - 1400 به چه صورت است؟

این نتایج در 2 اردیبهشت ماه 1400 منتشر می گردد.

2- نتایج آزمون المپیاد فیزیک 99 - 1400 از چه طریقی اعلام می شود؟

نتایج از طریق سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به نشانی oly.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

3- آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون المپیاد فیزیک 99 - 1400 وجود دارد؟

بله، با توجه به سال های گذشته احتمال آن که این امکان در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد، وجود دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس