خانه مدارس اعلام نتایج آزمون مدارس فرهنگ

اعلام نتایج آزمون مدارس فرهنگ

اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس فرهنگ 99 - 1400
اعلام نتایج آزمون مدارس فرهنگ
انتخاب مدرسه ای که با روحیات ، علایق و شرایط دانش آموزان سازگار باشد ، همواره یکی از دغدغه های خود و اولیای آن ها بوده است. از همین رو مدارس برتری که در سطح کشور وجود دارند نسبت به سایر مدارس عادی ، متقاضیان بیشتری دارند. یکی از آن ها ، مدارس فرهنگ هستند که در چند استان کشور ، در پایه های مختلف به پذیرش دانش آموزان می پردازند. جهت تحصیل در مدارس فرهنگ ، دانش آموزان طی یک آزمون ورودی ، مورد سنجش قرار می گیرند اما نکته ای که وجود دارد ، این است که فقط دانش آموزان علاقه مند به رشته انسانی و واجد شرایط ، می توانند اقدام به ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ نمایند. این آزمون که در اردیبهشت ماه برگزار می گردد ، پس از اعلام نتایج ، دانش آموزان برگزیده به همراه اولیای خود به مصاحبه ای از جانب مدرسه دعوت شده و درصورت تایید می توانند به ثبت نام در مدرسه اقدام نمایند.

نتایج اولیه آزمون ورودی مدارس فرهنگ ، پس از برگزاری آزمون و از طریق سایت این مدرسه قابل مشاهده است.

زمان اعلام نتایج آزمون مدارس فرهنگ 99 – 1400

آزمون ورودی پایه های دوره اول و دوم متوسطه به استثنای پایه دوازدهم مدارس فرهنگ ، معمولا در اردیبهشت ماه برگزار می گردد. آزمون ورودی پایه دوازدهم معمولا در خرداد ماه می باشد. ضمن برگزاری آزمون ، دانش آموزان پایه هفتم ، باید در کلاس های استعداد سنجی که ویژه آن ها برگزار می شود ، شرکت نمایند.

نتایج اولیه بلافاصله ، فردای آزمون منتشر و از طریق سایت به داوطلبان اعلام می گردد. اعلام نتایج در مرحله اول به معنای پذیرش قطعی نمی باشد بلکه دانش آموزان و اولیای آن ها در موعد مقرری که از جانب مدرسه تعیین می شود موظف به حضور در مدرسه و انجام مصاحبه می باشند. نتایج نهایی ، به فاصله 3 روز ، پس از جلسه مصاحبه اعلام خواهد شد. دانش آموزانی که نتیجه نهایی آن ها قابل قبول باشد ، امکان تکمیل پرونده و پس از آن ثبت نام در مدرسه برایشان فراهم خواهد بود.

امکان عدم تکمیل ظرفیت ثبت نام در مرحله اول وجود دارد. به همین جهت از داوطلبانی که به عنوان “تکمیل ظرفیت” اعلام می گردند به ترتیب ، بر اساس نمره آزمون آن ها ، دعوت به مصاحبه به عمل می آید. زمانی که برای مصاحبه پایه های مختلف در نظر گرفته می شود متفاوت است و از سوی سایت مدرسه به نشانی mehrefarhang.ir و یا کانال های ارتباطی آن ها اعلام خواهد شد.

با توجه به تمام مطالب فوق ، درصورتی که در آزمون سال جاری موفق به ثبت نام در این مدارس نشده اید ، بدون هیچ نگرانی می توانید برای سال آینده شرایط خود را مهیا کرده و مجددا اقدام به ثبت نام آزمون مدارس فرهنگ 99 – 1400 نمایید. چرا که این مدرسه به منظور ورود به تمامی پایه ها ، آزمون ورودی برگزار می نماید. هم چنین می توانید خود را برای پذیرش در مدارس برتر دیگر هم آماده نمایید. به این منظور می توانید با کلیک بر روی لینک های ثبت نام آزمون دبیرستان ماندگار البرز ، ثبت نام دبیرستان انرژی اتمی 99 – 1400 و ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی از جزئیات و شرایط مورد نیاز ثبت نام ، برای هر کدام مطلع شوید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. Zahra

    سلام میخاستم ببینم نتایج فرهنگ سال ۹۸ چه تاریخی دقیق میاد لطفا هرکی میدونه به من بگه چون من معطلم توروخدا جون هرکی که دوست دارین جوابم بدین التماستون میکنم

مشاوره مدارس پیج مدارس