خانه کنکور اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان 1403

همه ساله پس از اعلام نتایج کنکور و اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز در حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون سراسری، داوطلبان واجد شرایط می توانستند برای انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند. پس از انجام این فرآیند، افراد مشمول به مصاحبه حضوری دعوت می گردند. چنانچه این روند، موفقیت‌آمیز طی شود، اسامی قبول شدگان نهایی به صورت اینترنتی اعلام می شود. در نهایت، پذیرفته شدگان تمامی این مراحل می توانند به دانشگاه محل قبولی خود برای انجام ثبت نام مراجعه نمایند. در سال 1403، پذیرش دانشگاه فرهنگیان به صورت مجزا از رشته های سراسری تعیین گشته و روند اعام نتایج آن نیز به صورت مجزا اجرا می گردد.

اعلام نتایج دعوت به مصاحبه چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1403 در تاریخ 30 خرداد ماه از طریق سایت سنجش منتشر شد.

زمان اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور سراسری 1403 برای اطلاع از نتایج دانشگاه فرهنگیان باید دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه را با موفقیت طی کنند. این بدین معناست که این رشته ها دارای یک نتیجه اولیه هستند که مرتبط با همان آزمون کتبی بوده و بعد از انتخاب رشته و مصاحبه نتایج نهایی منتشر می گردد.

زمان اعلام نتایج اولیه (نمرات خام)

نتایج آزمون متقاضیانی که در کنکور اختصاصی دانشجو معلم 1403 شرکت نموده بودند همزمان با نتایج کنکور سراسری و به صورت نمره خام در تاریخ 17 خرداد ماه 1403 اعلام شد. داوطلبین مجاز برای فرآیند انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، تعیین شده و می بایست نسبت به انتخاب و تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

زمان اعلام نتایج دعوت به مصاحبه (چند برابر ظرفیت)

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه خود به زمان انتشار دعوت شدگان به مرحله مصاحبه یعنی هفته آخر خرداد ماه 1403 اشاره کرده بود که سرانجام نتایج چند برابر ظرفیت مجاز بودن برای شرکت در مصاحبه در تاریخ 30 خرداد ماه 1403 از طریق my.sanjesh.org به انتشار درآمد. داوطلبان می بایست با توجه به زمان بندی که از طریق سایت آموزش و پرورش هر استان یا به صورت پیامک اعلام می گردد در دو بخش مصاحبه (ارزیابی شایستگی های معلمی و بررسی صلاحیت های عمومی) شرکت نمایند و عدم حضور به منزله انصراف خواهد بود.

زمان اعلام نتایج نهایی

پس از شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، داوطلبان می بایست به انتظار نتیجه نهایی این آزمون باشند که تاریخ خدودی آن در اواسط مرداد ماه 1403 پیش بینی می شود.  زمان دقیق تر این فرآیند به محض انتشار در سایت مربوطه، در کانال تلگرام کنکور فرهنگیان اطلاع رسانی می گردد.

نحوه مشاهده نتایج دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

همان طور که گفته شد، قدم اول برای اینکه شخصی بررسی کند که آیا مجاز به انتخاب رشته برای دانشگاه فرهنگیان شده است یا خیر، مراجعه به توضیحات کارنامه کنکور است. بنابراین داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش نسبت به دریافت کارنامه اولیه کنکور خود اقدام کنند.

در ردیف اول کارنامه دریافت شده، مجاز یا غیرمجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ذکر شده که می‌توانید هنگام انجام روند انتخاب رشته، از آن ها به منظور اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود استفاده کنید. پس از آن، اسامی افراد قبول شده برای مرحله دعوت به مصاحبه نیز از طریق همین سایت منتشر می گردد. برای دسترسی به این اطلاعات، مراحل زیر را طی کنید.

نحوه مشاهده نتایج اولیه

  • به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه ‌کرده و سپس در صفحه نخست از قسمت پایین، گزینه “سراسری” را انتخابنمایید.

مرحله اول اعلام نتایج کنکور سراسری اردیبهشت ماه

  • در صفحه بازشده لینک نشان داده شده را انتخاب نمایید.

مرحله دوم اعلام نتایج کنکور سراسری اردیبهشت ماه

  • مجدد بر روی لینک “سامانه جامع آزمون” کلیک نمایید.

مرحله سوم اعلام نتایج کنکور سراسری اردیبهشت ماه

  • با ورود به صفحه مای سنجش، و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گزینه ورود را انتخاب نمایید.
    مرحله چهارم اعلام نتایج کنکور سراسری اردیبهشت ماه
  • از منوی در نظر گرفته شده، گزینه “کارنامه علمی اولیه” را انتخاب نموده و نتیجه خود را مشاهده نمایید. ( نتایج دعوت به مرحله مصاحبه نیز از همین طریق قابل دسترسی می باشد.)

مرحله پنجم دریافت نتیجه کنکور

نحوه مشاهده نتایج نهایی

  • بعد از فرآیند مصاحبه، برای مشاهده جواب نهایی مجدداً باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و از منوی سمت راست، گزینه “سراسری” را انتخاب نموده و لینک “نتایج نهایی آزمون سراسری (رشته محل‌های با آزمون) سال ۱۴۰۳” را بفشارید.

 

  • در این صفحه می بایست کادرهای مربوط به اطلاعات موجود در تصویر به یکی از دو روش زیر تکمیل گردد. بعد از این کار می‌توان نتایج نهایی را مشاهده نمود.

نحوه اعتراض به نتایج دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

آن دسته از متقاضیانی که پس از بررسی شرایط خود به نتایج اعلام شده و عدم دعوت به مصاحبه همچنان معترض هستند، می توانند برای ثبت اعتراض به سایت darkhast.sanjesh.org مراجعه نموده و پس از آشنایی با نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش، درخواست خود را ارسال کنند تا بررسی شود.

 

سوالات متداول

1- اعلام نتایج اولیه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ در چه زمانی انجام می شود؟

نتیجه اولیه حاوی نمره خام داوطلبان در تاریخ 17 خرداد ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

2- اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان از طریق چه سایتی صورت می گیرد؟

این فرآیند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد.

3- اطلاعات لازم جهت مشاهده نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کدامند؟

برای این منظور به اطلاعات ثبت نامی کنکور سراسری مانند شماره داوطلبی یا پرونده و شماره شناسنامه نیاز می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور