خانه مدارس اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم 1402 – 1403

دانش آموزان در پایان دوره اول متوسطه با مسئله ای به نام هدایت تحصیلی پایه نهم مواجه اند که این فرآیند در سنوات گذشته به صورت اینترنتی از طریق سایت همگام قابل انجام بوده است، اما در سال 1402 – 1403 از طریق پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir انجام می شود. نتایج هدایت تحصیلی نیز از طریق همین سایت در پورتال شخصی هر دانش آموز قرار می گیرد.

در نمون برگ هدایت تحصیلی هر دانش آموزان اطلاعاتی درج شده است که بر اساس توانایی ها، علایق و استعدادهای هر دانش آموز برنامه ریزی شده و براساس آن دانش آموزان می توانند انتخاب رشته ای مناسب با روحیات خود داشته باشند.

نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم،‌ پس از برگزاری امتحانات نهایی و ثبت نمرات دانش آموزان در سامانه سیدا  اعلام می گردد.

زمان اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نتیجه هدایت تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای هر یک از دانش آموزان بر اساس فاکتورهایی که در مقدمه به آن اشاره شد و نهایتا نتیجه کسب شده از فرم های هدایت تحصیلی (فرم نظر سنجی والدین، نظر سنجی دانش آموزان، نظر سنجی دبیران و نظر سنجی مشاوران) در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.

نتایج هدایت تحصیلی نهم 1402 – 1403 از روز یکشنبه مورخ 1 مرداد 1402 از طریق پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش قابل مشاهده و دریافت می باشد.

نحوه مشاهده نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم 1402 – 1403

دانش آموزان بعد از ورود به my.medu.ir و تکمیل فرم هدایت تحصیلی و همچنین شرکت در آزمون های مشاوره ای به صورت اینترنتی، باید منتظر اعلام نتایج خود باشند. اعلام نتایج تحت عنوان فرم شماره 7 که در واقع آخرین مرحله ارزیابی و نتیجه نهایی است در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد. لازم است بدانید اعلام نتایج ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی از طریق سایت my.medu.ir صورت می گیرد که دانش آموزان می توانند با ورود به پنل کاربری خود در سامانه مذکور، مطابق با راهنمای زیر به مشاهده نتایج بپردازند.

  • ابتدا به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و رمز عبور و نام کاربری خود را در کادرهای مربوطه وارد نمایید.
مرحله اول مشاهده نتیجه هدایت تحصیلی نهم
مرحله اول مشاهده نتیجه هدایت تحصیلی نهم
  • پس ورود به صفحه، از بین ابزارهای پیش رو، گزینه “هدایت تحصیلی” را انتخاب کنید.
مرحله دوم مشاهده نتیجه هدایت تحصیلی نهم
مرحله دوم مشاهده نتیجه هدایت تحصیلی نهم
  • با فشردن کلید “نمون برگ هدایت تحصیلی از بین دو گزینه موجود در این صفحه می توانید نتایج نهایی هدایت تحصیلی خود را مشاهده نمایید.
مرحله سوم مشاهده نتیجه هدایت تحصیلی نهم
مرحله سوم مشاهده نتیجه هدایت تحصیلی نهم
  • در این قسمت نتیجه نهایی در قالب کارنامه ای به شکل زیر نمایش داده می شود که می توانید با استفاده از گزینه “چاپ” در بالای صفحه، کارنامه مورد نظر را به صورت فیزیکی در اختیار داشته باشید.
مرحله چهارم مشاهده نتیجه هدایت تحصیلی نهم
مرحله چهارم مشاهده نتیجه هدایت تحصیلی نهم

اعتراض به نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم

هدایت تحصیلی پایه نهم ارتباط مستقیمی با زندگی و سرنوشت شغلی آینده دانش آموزان دارد، بنابراین خیلی مهم است که رشته انتخابی با علاقه و استعداد آن ها همخوانی داشته و رشته تحصیلی خود رضایت کافی داشته باشند. لذا پس از مشاهده نتایج خود، در صورت اعتراض به نتایج اعلام شده می توانید تا چند روز پس از آن با مراجعه به کمیسیون ثبت نام که در مناطق مختلف ایجاد گردیده است،‌ درخواست بررسی مجدد پرونده خود را ارائه نمایید.

محتوای نمون برگ نتایج هدایت تحصیلی نهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که می دانید نتایج هدایت تحصیلی نهم در قالب یک نمون برگ از طریق پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. این نمون برگ شامل دو بخش بوده که در ادامه به قسمت های مختلف آن خواهیم پرداخت.

نمون برگ هدایت تحصیلی پایه نهم
نمون برگ هدایت تحصیلی پایه نهم
  • گزینه های الف و ب که در ستون هر رشته قرار گرفته است نشان دهنده وضعیت داشن آموزان بر اساس عملکرد خود و همچنین ظرفیت آن رشته برای اولویت در زمانبندی ثبت نام است.
  1. گزینه الف: مشاهده این گزینه در ستون هر رشته بدین معناست که دانش آموز قادر به انتخاب آن رشته بوده و لازم است در اسرع وقت برای ثبت نام در این رشته اقدام نماید.
  2. گزینه ب: گزینه ب نیز گویای واجد شرایط بودن برای انتخاب رشته است ولیکن درصورتی که قصد ثبت نام در رشته ای با امتیاز ب هستید باید تا به پایان رسیدن مهلت ثبت نام گره الف صبر کنید و در صورت موجود بودن ظرفیت در رشته مذکور نبت به نام نویسی اقدام نمایید.
  • دانش آموزانی که اولویت الف و ب را دریافت کرده باشند مشروط به احراز شرایط ورود می توانند در رشته مورد نظر در مدارس نمونه دولتی ثبت نام نمایند.
  • کسب گزینه خیر و یا خط تیره در ردیف «شرایط ورود به رشته/زمینه» به معنای عدم کسب شرایط لازم برای ورود به رشته مورد نظر در مدارس دولتی و غیر دولتی می باشد.
نمون برگ هدایت تحصیلی نهم
نمون برگ هدایت تحصیلی نهم
  • در قسمت دوم نمون برگ هدایت تحصیلی بخشی را در ستون سوم مشاهده می کتید که نمرات را به صورت درصدی نمایش داده شده است که نشان دهنده جایگاه دانش آموز در استان به تفکیک جنسیت می باشد. به عنوان مثال اگر دانش آموزی مانند نمون برگ بالا در تیپ جستجوگر رتبه 82 درصد را کسب کرده باشد به این معناست که این دانش آموز از 82 درصد دانش آموزان استان خود علاقه و توانایی بالاتری در انجام فعالیت های مرتبط با تیپ جستجوگر دارد.
  • توجه داشته باشید که ثبت نام داشن آموزان در مدارس استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و شاهد ملزم به شرایط ورود به رشته مورد نظرو تبعیت از شرایط خاص مدرسه می باشد.
  • در مورد ثبت نام در هنرستان های فنی و حرفه ای – کار و دانش و رشته علوم و معارف اسلامی رعابت محدوده جغرافیایی مطرح نیست و دانش آموزان می توانند در صورت تمایل در هر ناحیه ای که مایل باشند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

سوالات متداول

1- اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ در چه تاریخی است؟

نتایج هدایت تحصیلی نهم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از روز یکشنبه مورخ 1 مرداد 1402 از طریق سایت my.medu.ir قابل مشاهده بوده است.

2- دریافت اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

نتایج این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سایت my.medu.ir اعلام می شود.

3- آیا امکان اعتراض به اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ وجود دارد؟

بله،‌ رسیدگی به اعتراضات از طریق کمیسیون های ثبت نام که توسط اداره آموزش و پرورش در مناطق مختلف ایجاد می شود، قابل اجرا است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس