خانه اخبار تحصیلی میزان افزایش شهریه دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید

میزان افزایش شهریه دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید

میزان افزایش شهریه دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید

یکی از موضوعاتی که همیشه قبل از شروع سال تحصیلی جدید مورد توجه دانشجویان و قبول شدگان دانشگاه سراسری قرار می گیرد، میزان افزایش شهریه دانشگاه ها می باشد.

میزان افزایش شهریه دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید

از دانشگاه های شهریه پرداز و پر مخاطب کشور می توان به دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و غیرانتفاعی اشاره کرد که همه ساله میزبان هزاران دانشجو در رشته های مختلف هستند. میزان شهریه دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه های شهریه پرداز کشور به میزان مشخص افزایش پیدا می کند که از قبل نیز توسط دانشگاه یا سازمان های ناظر اعلام می شود.

در آغاز سال تحصیلی 1402-1403 نیز یک نشست خبری با وزیر علوم صورت گرفت که در آن به میزان افزایش شهریه دانشگاه ها به صورت کلی اشاره کرد. طبق گفته وزیر علوم و فناوری، میزان افزایش شهریه در سال جدید با توجه به نوع دانشگاه و رشته متفاوت خواهد بود. به گفته وی، تعیین شهریه هر کدام از دانشگاه ها توسط هیئت امنای آن مرکز و با توجه به شرایط و میزان هزینه های آن مرکز خواهد بود.

یکی از مواردی که مطرح شد، پایین بودن شهریه برخی از دانشگاه ها در مقایسه با سایر مراکز بود که وزیر علوم در این زمینه نیز عنوان کردند، برخی از دانشگاه ها برای جذب دانشجوی بیشتر، میزان شهریه کمتری را از داوطلبان می گیرند. البته میزان شهریه در تمام دانشگاه ها با توجه به نوع رشته، واحدهای آزمایشگاهی، نظری و عملی متغیر خواهد بود.

یکی از سوالاتی که در آخر از وزیر علوم سوال شد، حداکثر افزایش شهریه دانشگاه ها برای رشته های مختلف بود که در جواب نیز عنوان کردند، تمام مراکز و دانشگاه های کشور تا 40 درصد حق افزایش شهریه را خواهند داشت.

با توجه به اخبارهایی که در روزهای گذشته به نقل از رئیس دانشگاه آزاد منتشر شده بود، میزان شهریه دانشگاه آزاد حدود 20 تا 25 درصد افزایش پیدا می کند که البته این میزان برای هر کدام از رشته ها نیز متغیر بود. دانشجویان برای کسب اطلاعات دقیق تر از میزان افزایش شهریه هر کدام از رشته ها، باید با مرکز آموزشی خود ارتباط بگیرند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره