خانه فرهنگیان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403

یکی از پرطرفدارترین شغل های ایران معلمی است و بسیاری از داوطلبان به علت امنیت شغلی و مالی، متقاضی تحصیل در این رشته هستند. در ایران یکی از راه های جذب و توانمندسازی نیروی انسانی برای وزارت آموزش و پرورش و شغل مذکور، پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی می باشد.

 

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به صورت مجزا از انتخاب رشته کنکور انجام می شود و داوطلبان کلیه گروه های آزمایشی اعم از ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان می بایست در زمان مقرر نسبت به انتخاب کد رشته های دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند.

 

✅ لینک مستقیم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403

my.sanjesh.org

 

فرایند انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403، تا روز جمعه 18 خرداد ماه تمدید شد.

زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 بر خلاف سال گذشته، متفاوت از زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشد و به صورت مجزا از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. مطابق با اطلاعیه منتشر شده در خصوص انتخاب رشته کنکور دانشگاه فرهنگیان، این فرایند از روز سه‌شنبه به تاریخ 8 خرداد ماه لغایت شنبه به تاریخ 12 خرداد 1403 صورت پذیرفت که پایان مهلت اولیه، وقت انتخاب رشته تا روز جمعه 18 خرداد ماه تمدید شد. همچنین شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام کنکور فرهنگیان ایران مشاوره از جدیدترین اخبار و تغییرات در این حوزه مطلع شوید.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

همان طور که بالاتر گفته شد انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 بصورت جداگانه از انتخاب رشته آزمون سراسری در سایت سازمان سنجش انجام می پذیرد. توصیه می گردد پیش از ورود به سامانه برای انجام این فرایند، با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان لیست رشته های مورد نظر خود را که شامل 75 انتخاب می باشد، به ترتیب اولویت مشخص نموده و سپس مطابق راهنمای زیر انتخاب رشته خود را به انجام رسانید.

  • وارد سایت سنجش به آدرس sanjesh.org شده بر روی گزینه نشان داده شده با عکس کلیک نمایید و یا از طریق گزینه سراسریوارد مرحله بعد شوید.

مرحله اول انتخاب رشته فرهنگیان

  • روی لینک فعال “سامانه جامع آزمون سراسری (انتخاب رشته فرهنگیان)” کلیک کنید.

مرحله دوم انتخاب رشته فرهنگیان

  • پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، بر روی آیکون ورود کلیک نمایید.

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور

  • بر روی آیکون مربوط به “انتخاب رشته” کلیک کنید.

مرحله پنجم انتخاب رشته کنکور

  • شما می بایست پس از عبور از سه مرحله اصلاح و تایید اطلاعات، تکمیل فرم انتخاب رشته و در نهایت مشاهده و پرینت اطلاعات ثبت شده، روند انجام انتخاب رشته را به اتمام رسانده و در نهایت کدرهگیری خود را دریافت نمایید.مرحله ششم انتخاب رشته کنکور

در نهایت منتظر اعلام نتایج چندبرابر ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی بمانید.

شرایط پذیرش و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

متقاضیان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر شرایط مطرح شده برای کنکور سراسری باید شرایط مخصوص ورود به دانشگاه های مذکور را نیز داشته باشند، این شرایط و ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان به صورت دقیق در دفترچه انتخاب رشته دانشجو-معلم که در روز 7 خرداد ماه 1403 منتشر شد، مشخص خواهد شد و از طریق این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود.

شرایط پذیرش و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳
شروطتوضیحات
محدودیت سنیحداکثر سن مجاز برای ورود 24 سال تمام می باشد.
شرط معدلطبق اصلاحیه دفترچه ثبت نام آزمون سراسری 1403، این شرط حذف شد.
بومی بودنظرفیت بومی بودن و ضوابط آن برای هر رشته  در دفترچه انتخاب رشته مشخص شده است.
شرایط سلامتدارا بودن سلامت کامل جسمی و روحی برای شغل شریف معلمی از دیگر شرایط ذکر شده است.
مصاحبهورود به دانشگاه فرهنگیان شامل دو مرحله پذیرش آزمون کتبی اختصاصی فرهنگیان و سراسری و کسب نمره قبولی در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می باشد.

تاثیر مصاحبه : 25 درصد

رشته های دانشگاه فرهنگیان 1403

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در هر یک از 5 گروه های آزمایشی با توجه به جدول زیر متفاوت می باشد. در جدول زیر برخی از رشته های پر طرفدار این دانشگاه قرار داده شده و لیست کامل آن به همراه ظرفیت و جزئیات بیشتر، در لینک دفترچه زیر ارائه گشته است.

رشته های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر رجایی ۱۴۰۳
گروه آزمایشیرشته های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان، تربیت دبیر رجایی و…
ریاضیآموزش ابتدایی، آموزش ریاضی، آموزش و پرورش کودکان استثنایی، آموزش فیزیک، آموزش تربیت بدنی، مهندس خودرو، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق ،مهندسی معماری، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران
تجربی آموزش ابتدایی، دبیری شیمی، دبیری زیست شناسی، آموزش تربیت بدنی، آموزش و پرورش کودکان استثنایی
انسانیآموزش الهیات و معارف اسلامی، آموزش زبان عربی، دبیری علوم اجتماعی، راهنمایی و مشاوره، آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش کودکان استثنایی،آموزش تاریخ، آموزش جغرافیا، آموزش تربیت بدنی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، امور تربیتی، کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی
هنر آموزش ارتباط تصویری
زبانتربیت دبیر زبان انگلیسی
تاریخ انتشار :

دوشنبه 7 خرداد 1403

نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403

داوطلبان متقاضی دانشگاه فرهنگیان می بایست در وارد نمودن رشته محل و اولویت بندی دقت زیادی به خرج دهند زیرا دعوت به مصاحبه بستگی به ظرفیت پذیرش و به نحوه اولویت بندی انتخاب های آنان دارد.

 

در زمان مقرر شما می توانید کد رشته های دانشگاه فرهنگیان را که شامل 75 انتخاب می شود مطابق با دفترچه انتخاب رشته، در فرم خود به ترتیب اولویت قرار دهید.

 

فایل اصلاحات دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیاندر هنگام انتخاب کدرشته های دانشگاه فرهنگیان تمامی شرایط و قوانین را به دقت مطالعه نمایید زیرا پس از قبولی در دانشگاه های مذکور امکان انتقال بین دانشگاه ها و یا رشته ها وجود ندارد.

 

علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان مشمول شرایط رشته های دارای تعهد خدمت می گردند که یکی از شروط آن خدمت اجباری به مدت دو برابر طول تحصیل (حداقل 5 سال) می باشد. بنابراین در زمان انتخاب رشته کنکور فرهنگیان 1403 علاوه بر در نظر گرفتن کد رشته ها باید محل خدمت آن ها را نیز بررسی نمایید.

مراحل بعد از انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

بعد از انتخاب رشته مراحل زیر انجام می پذیرد:

  • دعوت به مصاحبه: اواخر خرداد 1403
  • اعلام اسامی به صورت 3 برابر ظرفیت به مصاحبه: نیمه دوم خرداد ماه 1403
  • اعلام نتایج نهایی: نیمه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ (قبل از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری)
  • ثبت نام پذیرفته شدگان: نیمه اول شهریور ماه ۱۴۰۳

 

لازم است بدانید که داوطلبان پذیرفته شده در مرحله 3 برابر ظرفیت اگر در زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403 بر سر جلسه آزمون عملی حاضر نشوند، به طور خودکار از لیست متقاضیان حذف خواهند شد.

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ در چه زمانی می باشد؟

با اتمام مهلت اولیه انتخاب رشته، این فرآیند تا روز جمعه 18 خرداد ماه تمدید شد.

2- نحوه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

انتخاب رشته به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

3- امکان انتخاب چند کد رشته در فرم انتخاب رشته کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ وجود دارد؟

داوطلبان می توانند تا 75 کد رشته محل را اولویت بندی کرده و در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید… 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان