خانه اخبار تحصیلی زمان انتشار دفترچه آزمون ارشد علوم پزشکی 97

زمان انتشار دفترچه آزمون ارشد علوم پزشکی 97

زمان انتشار دفترچه آزمون ارشد علوم پزشکی 97

زمان انتشار دفترچه آزمون ارشد پزشکی 97
زمان انتشار دفترچه آزمون ارشد علوم پزشکی 97

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان انتشار دفترچه آزمون ارشد پزشکی 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور  9099072938

به اطلاع کلیه داوطلبان می رسانیم ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 97 از 30 بهمن آغاز می شود و تا 13 اسفندماه 96 ادامه خواهد داشت. همچنین دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون کارشناسی‌ارشد از 25 بهمن 96 از طریق سامانه مرکز آموزش پزشکی، که شامل شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت نام و اطلاعات مربوط به سهمیه ها می باشد، منتشر خواهد شد. 

طبق روال سال های اخیر کنکور کارشناسی ارشد پزشکی در 4 گروه که شامل 79 رشته می باشد، (البته برخی رشته ها با هم به صورت مجموعه ارائه می شود) برای پذیرش افراد در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می شود.آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی 97 در روزهای 14 و 15 تیرماه 97 برگزار می شود و نتایج نهایی این آزمون در شهریور 97 خواهد بود.

داوطلبان در خصوص برخی اصلاحات در مواد آزمون و منابع امتحانی آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 97 دقت نمایند :

  • منابع سه رشته ارزیابی فناوری سلامت، اقتصاد بهداشت و مدیریت خدمات بهداشتی درمانی تغییر یافته است.
  • در رشته امتحانی تکنولوژی گردش خون همانند سالهای گذشته، داشتن حداقل 2 سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی الزامی می باشد.

داوطلبان وزارت علوم هیچ محدودیتی برای ادامه تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد ندارند یعنی متقاضیان وزرات علوم با کارشناسی میکروبیولوژی می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته دیگری را انتخاب کنند. اما وزارت بهداشت در آزمون کارشناسی ارشد محدودیت هایی داشته و برای هر رشته مدارک خاصی را قابل قبول می داند. به همین دلیل انتخاب دانشجو در این مقطع دشوار تر و اختصاصی تر شده است و برای داوطلبان از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

نکات مهم در آزمون ارشد پزشکی 97

– افرادی که در آزمون سال قبل وزارت بهداشت شرکت کرده و پس از قبولی در رشته هایی که تحصیل آن رایگان بوده، ثبت نام نکرده و یا انصراف داده اند، به دلیل محرومیت یک ساله خود حق شرکت در این آزمون را نخواهند داشت. البته داوطلبانی که در رشته های با شهریه قبول شده باشند، درصورتی که ثبت نام و یا انصراف نداده باشند مشمول محرومیت یکساله نبوده اند و مجاز به شرکت در این آزمون می باشند.

– داشتن دست کم 2 سال سابقه کار بالینی (با مدرک کارشناسی) در بخش های بیمارستانی برای شرکت در این آزمون برای کلیه داوطلبان رشته های پرستاری مراقبتهای ویژه، پرستاری مراقبتهای ویژه نوزادان، پرستاری اورژانس، تکنولوژی گردش خون ضروری است. 

یکی از مهم ترین دلایل ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای متقاضیان پزشکی ، کاربردی تر بودن و داشتن جایگاه در مراکز درمانی و … می باشد. داوطلبانی که علاقه مند شرکت در هر یک از رشته های آزمون کارشناسی ارشد پزشکی می باشند می توانند جهت راهنمایی شرکت در رشته های این آزمون با بهره گیری از مشاوران مرکز ایران مشاوره تماس حاصل فرمایند و یا با عضویت در کانال تلگرام از اخبار آزمون های کارشناسی ارشد باخبر شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آمار شرکت کنندگان آزمون ارشد فراگیر پیام نور 96 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره