خانه اخبار تحصیلی آیا می توان از سفارش کتاب های درسی انصراف داد؟

آیا می توان از سفارش کتاب های درسی انصراف داد؟

نحوه انصراف از سفارش کتاب های درسی

با نزدیک شدن به اول مهر و شروع سال تحصیلی، در حالی که بسیاری از افراد به دنبال سفارش کتاب های درسی خود می باشند، بعضی از افراد نیز به دنبال انصراف سفارشات هستند.

نحوه انصراف از سفارش کتاب های درسی

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سال های اخیر برای توزیع راحت تر کتاب های درسی در بین تمام دانش آموزان سراسر کشور و دسترسی همزمان آنها به این کتاب ها، از سامانه الکترونیکی استفاده می کند که نتایج بهتری نیز به همراه داشته است. البته علاوه بر ایجاد شرایطی مثل ثبت سفارش کتاب های درسی، بسیاری از افراد نیز هستند که به دلایل مختلفی دنبال انصراف سفارش خود یا اصلاح آن می باشند.

این سازمان با توجه به شرایط و نیاز دانش آموزان، شرایطی دیگری مثل ویرایش اطلاعات و انصراف از سفارش کتاب های درسی را نیز روی این سامانه ایجاد کرده است. تمام افرادی که قصد انصراف سفارش خود را دارند، باید در زمان مقرر به سامانه مراجعه کرده و انصراف خود را ثبت کنند.

برای انصراف و یا اصلاح سفارش کتاب های درسی باید به  سایت ثبت نام کتاب درسی به نشانی irtextbook.ir مراجعه و طبق مراحل زیر اقدام کرد.

  • ابتدا باید وارد سامانه irtextbook.ir شده و روی گزینه “ورود دانش آموزان” کلیک کرد.
  • در صفحه ای که باز می شود، کد ملی را در کادر مورد نظر وارد می کنید.
  • پس از انجام این مرحله نیز باید شماره سریال شناسنامه را وارد کرد. (دانش آموزان اتباع خارجی باید جای سریال شناسنامه، 111111 یعنی 6 عدد 1 را وارد کنند)
  • در منوی سمت راست صفحه باید گزینه “ثبت سفارش” را انتخاب کنید.
  • در بخش انصراف از خرید بسته نیز باید روی عبارت ” تایید” کلیک کرد.

با توجه به اطلاعاتی که توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ارائه شده، مهلت ثبت نام کتاب درسی برای هر کدام از پایه های تحصیلی متغیر است که متناسب با آن نیز بازه زمانی مشخص شده ای برای اصلاح و یا انصراف سفارشات در نظر گرفته می شود. تمام دانش آموزان، والدین و اولیای مدرسه می توانند با مراجعه به آدرس irtextbook.ir، اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره