خانه مشاوره تحصیلی بارم بندی امتحان نهایی فلسفه پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

بارم بندی امتحان نهایی فلسفه پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

تفکیک نمرات امتحان نهایی فلسفه پایه دوازدهم انسانی 1400 - 1401
بارم بندی امتحان نهایی فلسفه پایه دوازدهم انسانی

در هر سال تحصیلی مهمترین چالش برای دانش آموزان، امتحانات پایان ترم است. از آنجایی که آزمون نهایی در پایان سال تحصیلی، ملاک سنجش و ارزیابی محصلان از درک و فهم مفاهیم کتب درسی می باشد، در نزد دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است. در این بین اگر دانش آموزی خواهان کسب موفقیت در امتحانات پایان ترم است، بایستی بداند به هر مبحث خاص کتاب درسی چه میزان نمره تعلق می گیرد. لذا آگاهی از بارم بندی امتحانات نهایی دانش آموزان را در مسیر موفقیت در این امر قرار خواهد داد.

درس فلسفه در رشته علوم انسانی از جمله دروس موثر و تعیین کننده می باشد که حتی تاثیر آن در معدل کل و به دنبال آن سوابق تحصیلی دانش آموزان نیز مشهود است. لازم به ذکر می باشد که سوابق تحصیلی، تاثیری به میزان ۲۵ تا ۳۰ درصد در کنکور سراسری انسانی دارد.

آگاهی از بارم بندی هر بخش کتاب درسی می تواند نقش موثری در کاهش استرس و بهبود برنامه مطالعاتی دانش آموزان داشته باشد.

بارم بندی درس فلسفه پایه دوازدهم رشته علوم انسانی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

همانطور که گفته شد درس فلسفه یکی از دروس تاثیر گذاری است که امتحان آن در دو نوبت خرداد ماه و دی ماه به صورت نهایی برگزار می گردد. هر ساله اداره کل آموزش و پرورش کشور لیستی از بارم بندی هر درس و تفکیک نمرات اختصاص داده شده به هر بخش کتاب درسی را در قالب جداولی به دانش آموزان ارائه می کند تا محصلان را در داشتن برنامه منسجم مطالعاتی و هدفمند کمک نماید.

همچنین بخش هایی از کتاب درسی که بر طبق مصوبه شوارای وزارت آموزش و پرورش، نمره به آن ها تعلق نمی گیرد را نیز مشخص می نموده و در نهایت فایل حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم انسانی را در دسترس داوطلبان قرار می دهد. بارم بندی تمامی دروس پایه دوازدهم انسانی بر روی درگاه اینترنتی سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نشانی aee.medu.ir قرار می گیرد تا دسترسی تمام دانش آموزان به آن ممکن گردد.

در ادامه جدولی که نمرات تعلق گرفته به بخش های مختلف کتاب درسی فلسفه پایه دوازدهم انسانی را مشخص می کند، ارائه گشته اشت. جدول زیر بارم بندی سال 1400 – 1401 درس فلسفه ۲ می باشد اما به طور معمول نمره های در نظر گرفته شده سالانه برای هر درس و نوبت امتحانی تغییر نخواهد کرد و به محض انتشار بارم بندی سال تحصیلی 1401 – 1402، جدول ذیر بروزرسانی می گردد.

بارم بندی درس فلسفه پایه دوازدهم انسانی 1400 – 1401
سرفصل دروسپایانی نوبت اولپایانی نوبت دوم / دی ماه و شهریور ماه
درس۱: هستی و چیستی۳۱
درس۲: جهان ممکنات۲/۵۱
درس۳: جان علی معلولی۴۱/۵
درس۴: کدام تصویر از جهان؟۳۱
درس۵: خدا در فلسفه ۱۴۱/۵
درس۶: خدا در فلسفه ۲۳/۵۱
جمع نمرات۲۰۷
درس۷: عقل در فلسفه ۱۲/۵
درس۸: عقل در فلسفه ۲۲/۵
درس۹: آغاز فلسفه۲
درس۱۰: دوره میانی۲
درس۱۱: دوران متاخر۲/۵
درس ۱۲: حکمت معاصر۱/.۵
جمع نمرات۲۰

فایده دیگر آگاهی از بارم بندی هر بخش، تلاش برای افزایش تسلط بر قسمت هایی از کتاب درسی است که میزان نمره بیشتری به خود اختصاص داده اند. لازم به ذکر است با توجه به اینکه امتحانات پایه دوازدهم در سال تحصیلی 1400 – 1401 به دلیل همه گیری بیماری در کشور در سه وضعیت عادی، زرد و قرمز ارائه شده بود لذا تفکیک نمرات هر بخش در این سه منطقه، اندکی با یکدیگر تفاوت داشت اما پیش بینی می شود که در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ بارم بندی امتحانات نهایی پایه دوازدهم انسانی برای تمامی مناطق کشور، یکسان باشد.

 

سوالات متداول

1- اهمیت اطلاع از بارم بندی امتحان نهایی فلسفه پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ چیست؟

این امر به منسجم کردن مطالعات، برنامه ریزی درسی دانش آموزان و تمرکز بر روی دروسی که نمره بیشتری را به خود اختصاص داده اند، کمک می کند.

2- به هر بخش کتاب فلسفه پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ چه میزان نمره اختصاص داده شده است؟

هر بخش در نوبت اول و دوم نمره مخصوص به خود را دارد که تفکیک کامل نمرات این درس در جدول موجود در متن مقاله آورده شده است.

3- آیا از تمامی بخش های کتاب درسی فلسفه پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در امتحان نهایی سوال طرح می شود؟

خیر، طبق مصوبه شورای آموزشی وزارت آموزش و پرورش از حذفیات کتاب درسی فلسفه سوالی در امتحان نهایی طرح نمی شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره