خانه اخبار تحصیلی آیا دروس عمومی به کنکور برمی گردند؟

آیا دروس عمومی به کنکور برمی گردند؟

آیا دروس عمومی به کنکور برمی گردند؟

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش، دروس عمومی در کنکور 1403 راه نخواهند داشت و این مسیر در سال جاری همانند کنکور 1402 خواهد بود.

احتمال بازگشت دروس عمومی به کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟

در حالی که خبرهایی از بازگشت سوالات دروس عمومی به کنکور وجود دارد، بسیاری از داوطلبان این آزمون برای سال های آینده دچار نگرانی و استرس شده اند. این افراد معتقدند که بازگشت دروس عمومی به کنکور می تواند مشکلات بسیار زیادی را در نتایج آنها ایجاد کند. دلیل این امر نیز آن است که به دلیل حذف دروس عمومی در کنکور سال 1402، تایم کافی برای مسلط شدن به سوالات دروس عمومی را صرف نکرده اند و می تواند روی نتایج کلی آنها نتیجه منفی داشته باشد. با انتشار خبرهایی حول این موضوع، به دغدغه برخی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ در ارتباط با بازگشت یا عدم بازگشت دروس عمومی به کنکور برای سال های آینده پرداخته ایم.

پس از تمام ابهامات در این باره بالاخره در تاریخ 5 مهرماه سنجش طی اطلاعیه ای از تصمیم نهایی خود پرده برداشت و حتی روز قبل آن نیز ضوابط کنکور 1403 را به اطلاع داوطلبان خود رساند. در نهایت تصمیم بر عدم بازگشت دروس عمومی شد؛ لذا متقاضیان کنکور سراسری 1403 در هر دو نوبت از تاثیر 50 درصد قطعی سوابق تحصیلی و تاثیر معدل در کنکور استفاده خواهند کرد و تاثیر دروس عمومی نیز از همین طریق به نتابج کنکورشان تزریق خواهد شد. جدول زیر گوبای نکات تکمیلی سهم سوابق تحصیلی در کنکور پیش روست.

سهم نمره کل سابقه تحصیلی کنکور 1403
نظام 3-3–6نظام ترمی – واحدی / سالی واحدی
50% قطعینمره کل سابقه تحصیلی دیپلم: 37/5
تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی: 12/5

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره