خانه اخبار تحصیلی تاثیر سوابق تحصیلی در 5 گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۲

تاثیر سوابق تحصیلی در 5 گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۲

تاثیر سوابق تحصیلی در 5 گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۲

تاثیر سوابق تحصیلی شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در ۵ گروه آزمایشی شامل علوم انسانی، تجربی، فنی و مهندسی، هنر و زبان‌های خارجی تعیین گردید.

 

نتایج کنکور سراسری 1402 نوبت دوم

مرحله اول نتایج کنکور در تاریخ 20 مرداد ۱۴۰۲  برای دسترسی هر داوطلب بر روی سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org بارگذاری گردید. این نتایج شامل نمرات خام دروس، نمره کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی داوطلب بوده است و مرحله دوم کارنامه داوطلبان که شامل رتبه کشوری، رتبه در سهمیه، نمره کل نهایی و وضعیت مجاز و یا غیر مجاز بودن برای انتخاب رشته هر فرد می باشد در هفته آینده اعلام خواهد شد.

تاثیر سوابق تحصیلی بر نتایج کنکور 1402

نمره کل نهایی داوطلب در کنکور سال ۱۴۰۲ متشکل از 60 درصد آزمون اختصاصی (کنکور) و 40 درصد تاثیر سوابق تحصیلی داوطلب برای گروه های ریاضی، تجربی و انسانی می باشد. همچنین برای گروه های آزمایشی هنر و زبان نیز 74 درصد آزمون اختصاصی (کنکور) و 26 درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در نظام آموزشی جدید در نظر گرفته می شود و سهمیه های تعیین شده برای شرکت کنندگان در این آزمون شامل تغییر نخواهد شد.

در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی نظام آموزشی قدیم باید گفت در گروه های ریاضی، تجربی و انسانی 30 درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی دبپلم و 10 درصد تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی یعنی در مجموع 40 درصد تاثیر قطعی در نمره کل داوطلب اعمال خواهد شد. همچنین برای گروه های هنر و زبان های خارچی در پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ و یا دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم، سهم نمره کل سابقه تحصیلی به میزان ۲۶ درصد (19.5 درصد برای دبپلم و 6.5 درصد برای پیش دانشگاهی) دارای تاثیر قطعی می باشد که فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی می گردد.

نکات مهم

  • طبق بند ۲-۲ ماده ۲ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هر داوطلب یک نمره کل سابقه تحصیلی دریافت می کند که از میانگین نمرات تراز شده سابقه تحصیلی دروس عمومی و تخصصی وی محاسبه شده است.
  • برای شرکت کنندگانی که سابقه تحصیلی نداشته و یا سابقه آن ها ناقص است، سهم نمره کل سابقه تحصیلی با نمره کل آزمون اختصاصی جایگزین نخواهد شد.
  • برای قبولی در کنکور 1402، نمره کل نهایی داوطلب که متشکل از رتبه در سهمیه و رتبه کشوری وی می باشد، بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ترکیبی خواهد بود از بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی فرد و نمره کل سابقه تحصیلی گروه درخواستی.
  • آن دسته از داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در شهریور ماه اخد می کنند، نمرات سوابق تحصیلی و معدل بر اساس نمرات کسب شده آن ها در امتحانات نهایی آموزش و پرورش در خرداد ماه همان سال محاسبه می‌شود و ملاک اعمال در گزینش علمی است.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره