خانه تحصیل در خارج شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

شرایط تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش
شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش
اتریش که به صورت جمهوری فدرال اداره می شود کشوری زیبا در مرکز اتحادیه اروپاست که متشکل از 9 ایالت می باشد و از آنجا که در علم پزشکی بسیار سرآمد است دانشجویان بسیاری از سراسر جهان خواهان تحصیل پزشکی در این کشور هستند. دانشگاه های اتریش از نظر کیفیت در سطح بسیار بالایی هستند و عموما رنکینگ دانشگاه های دولتی اتریش در دنیا زیر 100 است. از دیگر مزیت های تحصیل در این کشور نظام تحصیلی رایگان آن است. مجموع هزینه های زندگی در اتریش اعم از هزینه مسکن و خورد و خوراک بیمه به طور متوسط بین 600 تا 900 یورو در ماه می باشد و برای اینکه دانشجویان بتوانند از پس مخارج تحصیل خود برآیند می توانند بین 10 تا 20 ساعت در هفته همزمان با تحصیل مشغول به کار شوند که معمولا بابت هر ساعت کار دانشجویی در اتریش دانشجو می تواند 7 تا 8 یورو دریافت کند. در ضمن، امکان پذیرش دانشجو در خوابگاه های اتریش نیز وجود دارد که هزینه خوابگاه ها حدود 200 الی 300 یورو در ماه است. مشاوران ایران مشاوره  تمام اطلاعات و شرایط لازم جهت مهاجرت تحصیلی به اتریش را در این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار می دهد اطلاعاتی همچون شرایط لازم جهت اخذ پذیرش رشته پزشکی در اتریش، اخذ ویزا و هزینه های تحصیل پزشکی در اتریش ، شهریه تحصیلی رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور اتریش.

 

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی اتریش 

شرط مهم برای پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه های اتریش این است که متقاضیان ایرانی می بایست نخست در آزمون پزشکی ایران پذیرفته شوند که شرایط آن برای دانشگاه آزاد و دولتی متفاوت است .

اگر متقاضی در دانشگاه آزاد پذیرفته شده باشد لازم است دانشجو 70 واحد درسی را در ایران گذرانده باشد ولی اگر در دانشگاه دولتی پذیرفته شده باشد صرف قبولی کافیست و نیازی به گذراندن چند واحد درسی در ایران نیست البته گذراندن واحدهای درسی می تواند نقش موثری در پذیرش دانشجو در دانشگاه های اتریش داشته باشد. یکی دیگر از راه های پذیرش در دانشگاه های اتریش این است که ذانشجو دارای مدرک B2 آلمانی باشد و بتواند ضمن شرایطی پس از موفقیت در آزمون پزشکی اتریش وارد دانشگاه شود. یکی از مزیت های تحصیل در دانشگاه دولتی آلمان این است که دانشجو در بدو پذیرش نیازی به داشتن مدرک زبان ندارد و می تواند از دانشگاه پذیرش مشروط اخذ کند در این حالت دانشجو یک سال و نیم مهلت دارد تا پس از ورود به اتریش زبان آلمانی را فرا بگیرد و در کالج نسبت به یادگیری زبان آلمانی ، حداقل تا سطح B2 اقدام نماید و پس از آن وارد دانشگاه شود.

رشته تحصیلی قبلی فرد برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش 

یکی از الزامات پذیرش برای یک رشته در دانشگاه های اتریش این است که مدرک رشته ای که متقاضی قبلا در دانشگاه کشوری که در آن اقامت داشته اخذ نموده است باید با رشته ای که قصد ادامه تحصیل در آن را در دانشگاه اتریش دارد مطابقت داشته باشد . و تنها در صورتی با مطابقت نداشتن دو رشته موافقت میکنند که رشته ی مطابق در دانشگاه های کشور مبدا نباشد.

برای کسب اطلاع درباره شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا کلیک کنید.

تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های اتریش 

تحصیل در مقطع لیسانس در رشته های پزشکی و دندانپزشکی حدود 3 تا 4 سال به طول می انجامد. توجه داشته باشید که دانشجویان حتما باید در یکی از دانشگاه های آزاد یا دولتی کشور مبدا مشغول به تحصیل باشند و یا اینکه در کنکور سراسری قبول شده باشند. تحصیل در مقطع فوق لیسانس هم دو سال به طول می انجامد که دانشجویان می توانند با تلاش بیشتر این زمان را کاهش دهند.

برای تحصیل در مقطع دکتری دانشجو باید دارای مدرک فوق لیسانس باشد و در این مقطع دروس به دو زبان انگلیسی و آلمانی تدریس می شود.

یکی از رشته های پرطرفدار در دانشگاه های اتریش رشته دندانپزشکی است که حدود 6 سال به طول می انجامد.

برای اطلاع درباره شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان کلیک کنید.

شهریه رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های اتریش 

بیشتر دانشگاه های اتریش دارای نظام تحصیلی رایگان هستند و شهریه ی دانشگاه هایی که تحصیل در آنها مستلزم پرداخت شهریه است به نسبت دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است که برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی در مقاطع تحصیلی مختلف بین 16 تا 760 یورو می باشد.

مدارک لازم  جهت اخذ پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی اتریش و دریافت ویزا 

  • شناسنامه متقاضی
  • پاسپورت متقاضی
  • نامه عدم سوءپیشینه
  • سند ازدواج یا سند طلاق در صورت وجود
  • برگه اشتغال به تحصیل ( در صورت دانشجو بودن )
  • اراِیه اصل یا ترجمه مدارک تمام مقاطع تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • اگر مدارک از دانشگاه آزاد باشد می بایست جهت دریافت تاییدیه صحت آن و عدم منع تحصیل به وزارت علوم مراجعه شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۴ نظر
  1. Armita

    سلام شبتون بخیر
    به سوال داشتم
    من اگر دیپلم گرجستان رو بگیرم چجوری میتونم وارد دانشگاه های اتریش برای دندانپزشکی بشم ؟. باز هم نیاز هست در گرجستان به دانشگاه برم ؟

  2. زهرا

    سلام من سال اول پزشکی مسکو درس میخونم میخواستم ببینم میتونم از مسکو ب اتریش انتقالی بگیرم و به زبان انگلیسی تحصیل میکنم؟

  3. Eli

    با سلام من تو ایران کارشناسیمو نصفه خوندم میتونم ادامشو بیام اتریش تموم کنم؟

  4. بهاره خردمند

    سلام خسته نباشید من امسال کنکور تجربی دادم معدلمم۱۹/۳۰شده..اگر کنکور ایران پزشکی قبول نشم نمیتونم واسه تحصیل اونجا اقدام کنم؟!

    • ایران مشاوره

      با سلام برای تحصیل در اتریش شما باید یکی از این رشته ها رو در دانشگاه دولتی یا آزاد در کشور قبول شوید و بعد اقدام کنید برای تحصیل در کشور اتریش.

  5. Elsa

    سلام
    من سال٩٧ کنکور دارم واگر نتونم دندانپزشکى سراسرى قبول بشم چه رشته ى دیگه مى تونه جایگزین بشه که من بتونم در اتریش در رشته دندانپزشکى ادامه تحصیل بدم؟

  6. علی رضایی

    یا سلام
    بنده دارای لیسانس صنایع پلیمر و تکنولوژی از دانشگاه آزاد و مدرک اچ اس ایی از فنی حرفه ای هستم،در صورت قبولی کنکور رشته پزشکی دانشگاه تهران امکان تحصیل در خارج از کشور برام فراهم هست یا نه و رتبه کنکورم باید چند باشه
    کشور مدنظرم اتریش،کانادا،آمریکا،هلند

  7. Sasan

    با سلام
    من سال ۹۷ کنکور دارم (رشته تجربی). معدل کل سه سال دبیرستانم ۱۹.۴۴ شده. به زبان آلمانی هم کاملا مسلطم. می خواستم بدونم که برای ادامه تحصیل در اتریش در مقطع کالج حتما باید کنکور قبول بشم یا ابن که همین الانم می تونم اقدام کنم؟ همه ی شرایط دیگه رو دارم

    • ایران مشاوره

      سلام.بله شما با این شرایط میتونید همین الان اقدام کنید و نیازی نیست حتما در کنکور پذیرفته بشین.

  8. مهدی

    با سلام و احترام
    اگر کاردانی یا کارشناسی حسابداری بازرگانی داشته باشم میتونم بدون دیپلم نظری و پیش دانشگاهی(با مدرک فنی حرفه ای) برای پزشکی ایتالیا اقدام کنم؟
    در ابتدا باید چه مبلغی بابت تمکن مالی برای اخذ ویزای پزشکی داشته باشیم؟
    ممنون

    • ایران مشاوره

      سلام. برای تحصیل پزشکی در کشور ایتالیا باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی باشید.

  9. محمد ساجدی

    با سلام
    برای تحصیل پزشکی در اتریش باید مدرک دیپلم نظری و پیش دانشگاهی داشته باشیم یا با دیپلم فنی حرفه ای و لیسانس حسابداری (سن ۲۷ سال) نیز میتوان اقدام نمود؟
    ممنون

    • ایران مشاوره

      سلام برای تحصیل در اتریش شما باید در آزمون پزشکی کشور خود قبول شده باشید وشرایط قبولی در دانشگاه آزاد و دولتی وپذیرفته شدن دردانشگاه مقصد متفاوت است

  10. مهدی ایزدی

    با سلام بنده دارای مدرک دیپلم علوم انسانی و لیسانس علوم اجتماعی و فوق لیسانس مدیریت اجرایی و دکتری مدیریت رفتار سازمانی و دارای ۷۴ مقاله علمی در سطوح مختلف و تالیف چند جلد کتاب و ۱۴ سال سابقه کار دولتی با توجه به علاقه به رشته دندانپزشکی و یا داروسازی خواستم مشاوره دهید که آیا می توانم در پردیس خودگردان در داخل و یا خارج از کشور شرکت کنم در ضمن بنده دارای مدرک زبان ایتس با نمره ۷ نیز هستم …
    منتظر تماس شما هستم
    ۰۹۳۸۴۰۳۲۴۷۹
    mehdi_ezadi59@yahoo.com

دریافت مشاوره پیج بورسیه تحصیلی