خانه کنکور ترمیم معدل نظام قدیم ۱۴۰۳

ترمیم معدل نظام قدیم ۱۴۰۳

ترمیم معدل نظام قدیم ۱۴۰۳

داوطلبان بسیاری هستند که قصد شرکت در کنکور  1403 را دارند ولی به دلیل تاثیر معدل در کنکور، نگرانی و تردیدی از این بابت برایشان پیش آمده است. اینگونه افراد می توانند با شرکت در آزمون ترمیم معدل و بالا بردن نسبی نمرات خود این نگرانی را از بین برده و نتیجه بهتری در کنکور به دست آورند. در واقع آزمون ترمیم معدل به همین منظور پایه ریزی شده است که علاوه بر داوطلبانی که به تازگی فارغ التحصیل شدند، آنهایی که سال های زیادی از فارغ التحصیلی شان می گذرد و آموزش نظام قدیم محسوب می شوند هم بتوانند نقص های نمرات خود را تا حدودی برطرف کنند.

داوطلبان نظام قدیم می بایست جهت شرکت در آزمون ترمیم معدل خرداد ماه به سایت my.medu.ir مراجعه نمایند.

آزمون ترمیم معدل نظام قدیم چیست و چه اهدافی دارد؟

همانطور که گفته شد آزمون ترمیم معدل برای داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند بنا شد تا از این راه بتوانند نمرات پایین خود را ارتقا داده و نتیجه بهتری در کنکور سراسری کسب کنند.

ولیکن افرادی هستند که سال های نسبتا زیای از فارغ التحصیلی آنها می گذرد و نظام آموزشی در آن زمان با حال تفاوت داشت، این داوطلبان می بایست به منظور این امر در آزمون ترمیم معدل نظام قدیم شرکت کنند. در ادامه پاره ای از اهداف مهم این آزمون را شرح خواهیم داد.

امکان ارتقاء سوابق تحصیلی

با اینکه نمره اخذ شده در آزمون ترمیم معدل وارد کارنامه نهایی افراد نمی شود و فقط در سازمان سنجش جهت تاثیر معدل در کنکور مورد استفاده قرار می گیرد، ولی شرکت در این آزمون و کسب نمرات بالاتر نسبت به امتحان نهایی باعث ارتقا سوابق تحصیلی داوطلبان شده و در سازمان سنجش امتیازی از این جهت محسوب می شود.

تاثیر مستقیم در کنکور سراسری

پس از بخشنامه ای که از سوی سازمان سنجش ابلاغ شد، تاثیر معدل در کنکور سراسری حتمی و 50 درصد قطعی گردید، از این رو نمره نهایی تاثیر و اهمیت بسیاری برای داوطلبان خواهد داشت که داوطلبان با شرکت در آزمون ترمیم معدل می توانند خیال خود را از بابت این مورد راحت کنند.

ایجاد فرصت مجدد برای داوطلبان با سطح درسی پایین

ممکن است افرادی در طی دوران تحصیل اهمیت زیادی برای نمرات خود قائل نشده باشند و در هنگام کنکور از این بابت نگران و پشیمان شوند؛ برگزاری آزمون ترمیم معدل با این اهداف بنا شد تا با دادن فرصتی دوباره به این دست داوطلبان، راه جبرانی برای آنان حتی پس از فارغ التحصیلی بگذارد.

کاهش بار روانی داوطلبان

تعداد کثیری از داوطلبان و یا حتی آنهایی که فارغ التحصیل نشده اندممکن است به دلیل استرس و نگرانی بابت تاثیر مستقیم معدل در رتبه و تراز کنکورشان تمرکز خود را برای درس و تلاش کردن از دست بدهند. اینکه داوطلبان فرصت جبران دوباره نمرات پایین خود را داشته باشند مقدار زیادی از این نگرانی ها را از بین خواهد برد.

فراهم کردن شرایط شرکت در کنکور برای افراد دیپلم نظام قدیم

برگزاری آزمون ترمیم معدل باعث شده تا افرادی که مدت زمان زیادی از فارغ التحصیلی شان می گذرد هم بتوانند در کنکور سراسری شرکت کنند چرا که بدون ایجاد سوابق تصیلی و ترمیم نمرات نظام قدیم نمی توان معدل را با معدل نظام جدید در یک پایه قرار داد.

داوطلبان آزمون ترمیم معدل نظام قدیم 1403 چه افرادی هستند؟

از جمله داوطلبانی که واجد شرایط شرکت در آزمون ترمیم معدل می باشند افرادی هستند که جزو داوطلبان نظام قدیم محسوب می شوند که در ادامه افراد مشمول را طبق بخشنامه نام خواهیم برد.

  • فارغ التحصیلان دوره متوسطه شاخه نظری نظام های آموزشی قبل از سال 1384
  • فارغ التحصیلان دور پیش دانشگاهی قبل از سال 1391
  • فارغ التحصیلان فاقد تمام یا بخشی از سوابق تحصیلی
  • فارغ التحصیلی دوره پیش دانشگاهی دارای سابقه تحصیلی 4 ساله
  • فارغ التحصیلان دوره متوسطه شاخه نظری شیوه سالی واحدی و نیم سال واحدی دارای مدرک پیش دانشگاهی (از سال 1384به بعد)

تاثیر ترمیم معدل نظام قدیم ۱۴۰۳

داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را پیش از سال 1384 اخذ کرده اند برای شرکت در آزمون کنکور به گونه ای ناگزیر هستند که در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند تا نتیجه دلخواه را در آزمون سراسری دریافت کنند.

تاثیر معدل برای این افراد به صورت 50 درصد از نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی لحاظ می شود. داوطلبان نظام قدیم هم مانند سایر افراد می توانند در صورت داشتن نمره کمتراز 20 در دروس خود، جهت شرکت در آزمون ترمیم معدل اقدام کنند و سوابق تحصیلی خود را از این طریق ارتقاء دهند.

شرایط شرکت در آزمون ترمیم معدل نظام قدیم 1403

به طور کلی آزمون ترمیم معدل نظام قدیم و نظام جدید تفاوت زیادی در شرایط و نوع برگزاری باهم ندارند و می توان گفت که از یک سری قوانین پیروی می کنند، ولیکن برای آشنایی بیشتر شرایط ترمیم معدل ، در ادامه آن ها را نام می بریم.

  • باید توجه داشت که بهتر است متقاضی در استان محل فارغ التحصیلی خود در آزمون ترمیم معدل شرکت کند ولی از آنجایی که بیشتر مواقع این شرایط برای دانش آموختگان نظام قدیم امکان پذیر نیست، داوطلبان می توانند در سایر مناطق نیز اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل نمایند.
  • متقاضیان می توانند دروس مورد نظر خود را در نوبت های مختلف امتحانی انتخاب کنند، امتحانات نهایی در سه نوبت دی ، خرداد و شهریور برگزار می شود. ولیکن هر داوطلب فقط یک بار مجاز به شرکت در آزمون ترمیم معدل برای هر درس می باشد.
  • برای متقاضیان شرکت در آزمون ترمیم معدل و یا ایجاد سابقه تحصیلی رعایت سقف واحد درسی الزامی نیست.
  • نمرات ایجاد و یا ترمیم سابقه صرفا به عنوان سابقه تحصیلی اعتبار خواهد داشت و در کارنامه تحصیلی داوطلبان منظور نمی شود.
  • گواهی ایجاد سابقه و ترمیم نمره، فاقد نمره مستمر، نمره انضباط، شرایط قبولی و مردودی می باشد.
  • ارائه گواهی ایجاد سابقه و ترمیم نمره، با تایید مدرسه و در صورت نیاز تایید منطقه و استان، به متقاضی بلامانع است.
  • در ترمیم نمره، بیش ترین تراز نمره هر درس برای محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ می شود.
  • ثبت نام داوطلبان دارای مدرک فارغ التحصیلی متوسطه دوم برای ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی صرفا از طریق سایت my.medu.ir و به صورت غیرحضوری انجام می شود..

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در آزمون ترمیم معدل نظام قدیم ۱۴۰۳

برخلاف شرایط، مدارکی که داوطلبان نظام قدیم جهت ثبت نام در آزمون ترمیم معدل ارائه می دهند با مدارک ارائه شده توسط افراد نظام جدید متفاوت است.

مدارک مورد نیاز جهت شرکت در آزمون ترمیم معدل نظام قدیم:

  1. تکمیل نمون برگ انتخاب درس (شماره2،4،6،8)
  2. تصویر کارنامه فارغ التحصیلی یا گواهی موقت قبولی پایان تحصیلات دوره که با اصل آن مطابقت داده شده است.
  3. تصویر صفحه اول شناسنامه عکس دار و کارت ملی به همراه اصل آنها جهت مطابقت آن و در صورت وجود تغییرات و اصلاحات در شناسنامه ارائه تصویر صفحه توضیحات ضرورت دارد.
  4. دو قطعه عکس
  5. دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی در سامانه emt.medu.ir توسط متقاضی

هزینه شرکت در آزمون ترمیم معدل نظام قدیم 1403

بدیهی است که برای شرکت در آزمون ترمیم معدل داوطلبان باید هزینه ای به اداره آموزش پرورش جهت این امر بپردازند، چرا که برگزاری آزمون ترمیم معدل برای اداره مربوطه فعالیت اضافی محسوب می شود و هزینه دریافتی از داوطلبان صرف چاپ و تصریح اوراق امتحانی خواهد شد.

طبق گفته وزارت آموزش و پرورش، میزان هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل برای هر درس 50 هزار تومان معین شده است.

زمان و محل ثبت نام ترمیم معدل نظام قدیم ۱۴۰۳

داوطلبان نظام قدیم ترمیم معدل می بایست جهت ثبت نام به پنجره خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند و برای دروسی که احتیاج به ترمیم نمره دارند ثبت درخواست کنند. در ادامه روند نسبت به تعداد درس های انتخابی هزینه مربوطه را پرداخت کرده و بدین صورت مراحل ثبت نامی متقاضیان تکمیل خواهد شد.

سوالات متداول

1- کدام دسته از داوطلبان آزمون ترمیم معدل شامل نظام قدیم ۱۴۰۳ می شوند؟

افرادی که مدرک دیپلم خود را پیش از سال 1384 و یا مدرک پیش دانشگاهی را قبل از 1391 اخذ کرده اند، دیگر مشمولین نیز درمقاله عنوان شده است.

2- هزینه شرکت در آزمون ترمیم معدل نظام قدیم ۱۴۰۳ چه قدر است؟

هزینه شرکت در این آزمون توسط اداره آموزش و پرورش برای هر درس 50 هزار تومان تعیین شده است.

3- تاثیر سوابق معدل نظام قدیم به چه صورت می باشد؟

میزان تاثیر معدل برای داوطلبان نظام قدیم نیز 50 درصد از نمرات دیپلم و پیش‌دانشگاهی است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



مشاوره کنکور پیج کنکور