خانه اخبار تحصیلی تصحیح امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی انجام می شود

تصحیح امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی انجام می شود

تصحیح امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی

با توجه به اهمیت برنامه امتحانات نهایی خرداد در سال 1402 و نحوه برگزاری آن، تصحیح آنها به صورت الکترونیکی انجام شد که باعث جلب رضایت معلمان و دانش آموزان نیز شده است.

تصحیح الکترونیکی امتحانات نهایی گامی در جهت عدالت آموزشی

در سال 1402 با توجه به اهمیت نمره دانش آموزان پایه دوازدهم و تاثیر آن در سوابق تحصیلی، برنامه امتحانات نهایی نیز با حساسیت بیشتر و متفاوت تر از سال های قبل برگزار شد. با توجه به تصمیم قطعی مصوبه 843 شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1402 به میزان 40 درصد قطعی شد که این امر  روی نحوه برگزاری امتحانات نهایی و شیوه تصحیح آنها تاثیرگذار بود.

در خرداد ماه 1402 در تمام حوزه ها جهت حفظ ایمنی نمرات و رعایت اطمینان دانش آموزان، کار تصحیح به صورت الکترونیکی انجام شده و پاسخ‌ برگ دانش آموزان نیز کاملا شخصی سازی شده است. دانش آموزان و معلمان، اجرایی کردن این کار را یک قدم مثبت در جهت رعایت عدالت آموزشی در جامعه عنوان کرده اند. با توجه به نظرات متفاوتی که اعلام شده، درصد بالایی از معلمان و دانش آموزان اعتقاد دارند که تصحیح پاسخ برگ ها توسط دو یا سه نفر و همچنین ناشناس بودن هویت دانش‌آموزان می‌تواند امنیت نمرات را بالا ببرد.

طبق جدیدترین آمارهایی که منتشر شده، تعداد کل دانش آموزان و افرادی که برای سوابق تحصیلی در امتحانات نهایی 1402 شرکت کرده بودند، 914 هزار و 465 نفر می باشند. جزئیات افراد شرکت کننده با توجه به نوع جنسیت و روزانه و شبانه بودن آنها به صورت زیر می باشد.

  • تعداد کل شرکت کنندگان خانم: 534 هزار و 121 نفر
  • تعداد کل شرکت کنندگان آقا: 380 هزار و 34 نفر
  • تعداد کل دانش آموزان روزانه: 595 هزار و 624 نفر
  • تعداد کل افراد بزرگسال: 318 هزار و 841 نفر

نمرات امتحانی با توجه به بیشتر شدن تاثیر کد سوابق تحصیلی در سال های آینده، اهمیت بیشتری پیدا کرده اند و به همین دلیل نیز جهت حفظ امنیت و بالا رفتن عدالت آموزشی از تصحیح الکترونیکی استفاده شده که باعث جلب رضایت دانش آموزان و اولیای مدارس نیز شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره