خانه کنکور تعداد سوالات کنکور منحصرا زبان ۱۴۰۳

تعداد سوالات کنکور منحصرا زبان ۱۴۰۳

تعداد سوالات کنکور منحصرا زبان ۱۴۰۳

علاوه بر داوطلبانی که تصمیم دارند به طور اختصاصی در گروه آزمایشی زبان ثبت نام کنند، متقاضیان گروه های آزمایشی علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی نیز می توانند علاوه بر رقابت در گروه اصلی خود در کنکور منحصرا زبان نیز نام نویسی کنند. کنکور گروه آزمایشی زبان مانند تمام گروه های دیگر شامل تغییرات شده و دروس عمومی از آن حذف و به این ترتیب سوالات کنکور زبان  از 70 سوال اختصاصی تشکیل خواهد شد.

دفترچه سوالات کنکور سراسری زبان از 70 سوال زبان تخصصی تشکیل شده است.

تعداد سوالات کنکور منحصرا زبان ۱۴۰۳

آگاهی از تعداد سوالات کنکور زبان و زمان مناسبی که برای پاسخ به تست های مطرح شده از آن ها در نظر گرفته شده است، به داوطلبان کمک می کند تا زمان فرا رسیدن کنکور زبان علاوه بر تمرین و رسیدن به تسلط بر مفاهیم درسی و درک مطالب، بتوانند روی مسئله مدیریت زمان نیز توجه کرده و در سریع ترین زمان ممکن همزمان با تمرکز بالا تمامی سوالات را پاسخ دهند. چرا که لازمه کسب یک رتبه خوب و مورد قبول، داشتن توانایی بالا بر روی مباحث و دقت به زمان محدودی است که برای تست زنی در هر درس در نظر گرفته اند.

 

در سال 1402 با ایجاد تغییرات وسیع در نحوه برگزاری آزمون کنکور سراسری، تمام دروس عمومی از کنکور گروه های آزمایشی حذف گردید. به این ترتیب داوطلبان برای آمادگی در این آزمون تنها می بایست خود را برای پاسخگویی به سوالات تخصصی آماده کنند. دفترچه آزمون کنکور سراسری منحصرا زبان شامل 70 سوال بوده و شما در مدت 105 دقیقه باید به سوالات مطرح شده درمباحث زیر پاسخگو باشید.

مباحث و تعداد سوالات کنکور سراسری منحصرا زبان ۱۴۰۳
مباحثتعداد سوالات
گرامر10
لغت  (vocabulary)15
ساختار جمله5
کاربرد زبان (Language function)10
 cloze test10
درک مطلب (reading)20

ضرایب دروس اختصاصی در کنکور منحصرا زبان 1403

دانستن ضرایب درس های اختصاصی در دو مرحله برنامه ریزی کنکور منحصرا زبان و آمادگی جهت شرکت در کنکور و همینطور زمان انتخاب رشته به شما کمک شایانی خواهد کرد. چرا که با توجه به رشته انتخابی شما برای ادامه تحصیلات تکمیلی خود در دانشگاه ضرایب نقش پررنگ و تعیین کننده ای را ایفا خواهند کرد.

 

در دوره های گذشته، دروس عمومی نیز شامل ضریب های مخصوص به خود بوده اند اما با ایجاد تغییرات در کنکور سراسری و اهمیت یافتن سوابق تحصیلی و حذف دروس عمومی، ضریب این دروس نیز کنار گذاشته شد.

میزان تاثیر ضرایب دروس در کنکور زبان ۱۴۰۳
عنوانضرایب
دروس عمومی0

(تاثیر به صورت سوابق تحصیلی)

دروس تخصصی1

منابع کنکور منحصرا زبان ۱۴۰۳

هرساله یکی از دغدغه های داوطلبان کنکور، در دست داشتن منابع کنکور جامع برای مطالعه می باشد و از آنجایی که برای کنکور زبان، منبع مطالعه رسمی در دفترچه ثبت نام اعلام نمی شود، این دغدغه پررنگ تر می گردد. یکی از راه های کسب آمادگی، دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری زبان است اما نمی توان از میزان تاثیرگذاری منابع کمک آموزشی برای قبولی در کنکور سراسری چشم پوشید. شما می توانید در جدول زیر، از منابع به روز کنکور زبان را مشاهده کنید:

منابع کنکور زبان ۱۴۰۳
منابع کنکور زبان 1403

(برای مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

با تغییر تاثیر سوابق تحصیلی در نتایج کنکور از مثبت به قطعی، معدل و نمرات دروس دانش آموزان در رتبه آزمون کنکور آن ها تاثیر به سزایی خواهد داشت. شما می توانید با ورود به لینک تاثیر معدل در کنکور، اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

 

سوالات متداول

1- کنکور سراسری زبان ۱۴۰۳ شامل چند سوال است؟

این کنکور شامل 70 سوال تخصصی می باشد.

2- آیا دروس عمومی نیز در کنکور سراسری زبان وجود دارد؟

خیر. دروس عمومی و ضرایب آن ها از کنکور سراسری حذف شده است.

3- ضریب دروس اختصاصی در کنکور زبان به چه صورت است؟

دروس اختصاصی در کنکور زبان دارای ضریب 1 می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور