خانه مشاوره تحصیلی مقطع کارشناسی چند واحد است؟

مقطع کارشناسی چند واحد است؟

واحد های کارشناسی پیوسته و ناپیوستته
مقطع کارشناسی چند واحد است؟

مقطع کارشناسی دوره ای از آموزش عالی است که در عام با عنوان لیسانس نیز شناخته شده است. معمولا افراد می توانند در سن 18 سالگی و پس از به اتمام رساندن دوره متوسطه دوم خود وارد دوره کارشناسی شوند اگر چه ورود به مقطع مذکور در هر سنی امکان پذیر است.  اصولا  دوره کارشناسی بین 4 الی 6 سال به طول می انجامد و به دودسته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته تقسیم می شود.

تعداد واحد های ارائه شده دوره کارشناسی، نسبت به نوع رشته و  نوع دوره (کارشناسی پیوسته و ناپیوسته) متغییر خواهد بود.

تعداد واحد های مقطع کارشناسی

افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته را دارند می بایست یکی از مدارک کاردانی و یا پیش دانشگاهی خود را جهت ثبت نام به دانشگاه ارائه دهد؛ اما تحویل مدرک دیپلم و یا مدرک پیش دانشگاهی برای ثبت نام دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته کافی است و نیازی به ارائه مدرک کاردانی ندارند.

تعداد واحد های مقطع کارشناسی پیوسته

دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته (به غیر از رشته های فنی و مهندسی) جهت فارغ التحصیلی موظف به گذراندن 130 الی 160 واحد می باشند؛ این تعداد واحد ها نسبت به رشته تحصیلی متغییر است ولیکن حداقل تعداد واحد برای تمامی رشته های مربوطه یکسان می باشند.

تعداد واحد های مقطع کارشناسی ناپیوسته

دانشجویان کارشناسی ناپیوسته از ضوابط متفاوت تری نسبت به کارشناسی پیوسته برخوردار می باشند. اکثریت این افراد دارای مدرک کاردانی هستند، و در حقیقت نیمی از دروس رشته خود را در هنرستان و مدارس فنی و حرفه ای فرا گرفته اند، از همین جهت تعداد واحد های کمتری را نسبت به دانشجویان کارشناسی پیوسته خواهند گذراند و بین 67 الی 70 واحد خواهد بود.

حداقل تعداد واحد ها در طول هر ترم کارشناسی

معمولا در ترم اول انتخاب واحد دانشجویان به عهده خود دانشگاه بوده ولیکن از ترم های بعدی دانشجویان می بایست خود این وظیفه را بر عهده بگیرند و نسبت به انتخاب رشته با سقف تعیین شده اقدام کنند.

حداقل واحد هایی که دانشجویان مستلزم به انتخاب آن ها در هر ترم بوده و یا به عبارتی دیگر حداقل واحد هایی که دانشجو باید برای یک ترم برگزیند در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته یکسان بوده و 12 واحد برای هر ترم می باشد.

حداکثر تعداد واحد ها در طول هر ترم کارشناسی

همانطور که گفته شد حداقل تعداد واحد های انتخابی در کارشناسی پیوسته و ناپیوسته یکسان بوده، به همین منوال سقف انتخاب واحد هم در این دو یکسان است ولی بسته به شرایط و معدل دانشجویان تغییر می کند.

حداکثر تعداد واحد معدل بالای 17

دانشجویانی که موفق به کسب معدل 17 و یا بیشتر از آن در طول ترم گذشته خود شده باشند؛ واضح است که توانایی فراگرفتن دروس در حجم بالا را داشته اند، به همین دلیل دانشگاه اجازه انتخاب تا 24 واحد درسی در طول ترم جاری به آنها خواهد داد.

حداکثر تعداد واحد معدل 12 الی 17

آن دسته از افرادی که معدل بین 12 تا 17 را داشته باشند مجاز به انتخاب نهایتا تا 20 واحد درسی در هر ترم می باشند.

حداکثر تعداد واحد معدل زیر 12 (مشروط)

و اما دانشجویانی که به هر دلیلی موفق به کسب نمره خوبی نشده اند، معدل آنها به کمتر از 12 نزول کرده و به اصطلاح مشروط شده باشند حق انتخاب بیش از 14 واحد درسی در طول هر ترم را نخواهند داشت.

 

سوالات متداول

1- تعداد واحد های ارائه شده در دوره کارشناسی پیوسته چه قدر است؟

تعداد واحد های مقطع کارشناسی 130 الی 160 واحد می باشد.

2- مقطع کارشناسی پیوسته چند واحد دارد؟

مقطع کارشناسی پیوسته دارای 67 الی 70 واحد درسی در طی دوره می باشد.

3- حدعقل تعداد واحد های انتخابی در هر ترم مقطع کارشناسی چند واحد می باشد؟

حدعقل تعداد واحدی که دانشجویان ملزم به انتخاب در طول هر ترم هستند 12 واحد می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره