خانه اخبار تحصیلی آزمون استخدامی تعیین تکلیف سن ورود به دانشگاه فرهنگیان

تعیین تکلیف سن ورود به دانشگاه فرهنگیان

تعیین تکلیف سن ورود به دانشگاه فرهنگیان

چند سالی که  شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان از جمله ابهامات موجود برای علاقه مندان به شغلی معلمی بوده و در دوره های جدید آزمون سراسری نیز ابن بایی سنی بین 22 و 24 سال متغیر بوده است.

بالاخره تکلیف سن ورود به دانشگاه فرهنگیان روشن شد

مطابق با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان از سال آینده به بعد 24 سال است بنابراین دیگر افراد بالای 24 سال امکان  ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی را نخواهند داشت.

می توان گفت طی ۱۰ سال گذشته شرط سنی پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در رشته های دانشگاه فرهنگیان متفاوت بوده است اما به طور کلی می توان چنین برداشت کرد که در سال‌های اخیر شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان بین 22 و 24 سال در حال تغییر بوده و حالا نهایتا قرار است این شرط بر روی عدد 24 باقی بماند.

ناگفته نماند که این آزمون از سال آینده یعنی کنکور سال ۱۴۰۳ برای اولین بار به صورت مجزا از آزمون سراسری برگزار می گردد و قرار است هم قانون برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم و هم شرایط سنی آن که اکنون به تصویب رسیده است، به قوه خود باقی بماند.

در ماده ۱۶ نظام نامه “سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش” به صراحت نوشته شده است که حداکثر سن مجاز برای شرکت در آزمون اختصاصی تربیت معلم، ۲۴ سال تمام است که مبنای محاسبه آن، اول مهر ماه هر سال تحصیلی می باشد و این شرط برای داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی 1403 – 1404 و پس از آن اعمال می گردد.

با این اوصاف می توان دریافت که پرونده شرط سنی دانشگاه فرهنگیان همین جا بسته شده و دیگر امکان ورود و تحصیل افراد بالای 24 به این دانشگاه وجود نخواهد داشت. بنابراین تنها راه استخدام رسمی افراد بالای این محدوده سنی در وزارت آموزش و پرورش، صرفا ثبت نام آزمون ماده 28 یا همان آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد که می توان با کلیک بر روی لینک مربوطه، اطلاعات بیشتری در رابطه با آن کسب نمایید.

 

خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی