خانه مدارس نحوه تعیین پایه در سامانه پادا

نحوه تعیین پایه در سامانه پادا

وقفه تحصیلی و تعیین پایه سامانه پادا
نحوه تعیین پایه در سامانه پادا

وزارت آموزش و پرورش به منظور ساماندهی برخی از امور دانش آموزی از قبیل ثبت نام، تعیین پایه، انتخاب رشته، دریافت کارنامه و… سامانه ای را تحت عنوان پادا (پرونده الکترونیکی دانش آموزان) طراحی و اجرا نموده است تا کاربران از طریق این بستر بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به مدارس، اقدامات لازم را پیرامون امور مهم تحصیلی انجام دهند. از جمله امکانات و خدمات سامانه پادا، تعیین پایه برای دانش آموزانی است که بنا به دلایلی در دوره تحصیلی آنان وقفه ایجاد شده و نیاز به بروز رسانی اطلاعات شخصی خود دارند. در این مطلب قصد داریم به نحوه تعیین پایه در این سامانه بپردازیم.

✅ لینک مستقیم ورود به بخش تعیین پایه در سامانه پادا

لینک مستقیم ورود به بخش تعیین پایه در سامانه پادا

پس از تعیین پایه و ثبت اطلاعات در سامانه پادا و به منظور ثبت نهایی، مشخصات مندرج به مدرسه مورد تقاضا ارسال می شود.

تعیین پایه در سامانه پادا به چه منظور انجام می شود؟

دانش آموزانی که به دلایل مختلف مجبور به ایجاد وقفه در مقطع تحصیلی خود شده اند، در این مواقع می بایست به سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir مراجعه نموده و با ورود به بخش “تعیین پایه و وقفه تحصیل” اقدامات مربوطه را به انجام برسانند. به طور کلی اطلاعات دانش آموزان از پیش در سامانه سیدا ثبت شده و از طریق پادا در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

اما آن دسته از محصلینی که موقتا ترک تحصیل نموده اند می بایست با مراجعه به بخش تعیین پایه، اطلاعات شخصی خود را بروز نموده و پس از انجام مراحل مذکور جهت ثبت نام مجدد، به مدرسه مورد نظر مراجعه نمایند. همچنین این وقفه تحصیلی به دو صورت کمتر از یک سال یا بیش از یک سال می باشد که نحوه طی نمودن مراحل آن در سایت مذکور در ادامه مطلب ذکر شده است.

اطلاعات مورد نیاز جهت تعیین پایه در سامانه پادا

به طور کلی هنگام تعیین پایه بر اساس مدت زمان وقفه ممکن است به اطلاعات زیر نیاز داشته باشید. البته در صورتی که حداکثر یک سال از مدت ترک تحصیل شما می گذر، صرفا کد ملی کفایت می کند.

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره شناسنامه و کد ملی
  • نام پدر
  • سری و سریال شناسنامه
  • آدرس محل سکونت
  • تلفن ثابت و تلفن همراه
  • مقطع تحصیلی و پایه تحصیلی
  • و …

نحوه تعیین پایه در سامانه پادا

منظور تعیین پایه وارد سامانه سیدا شده و طبق مراحل زیر عمل نمایید.

  • وارد سامانه پادا به آدرس pada.medu.ir شده و در صفحه اول بر روی آیکون “آموزشی” کلیک کنید. (بخش پرورشی مربوط به سامانه نورینو است و زیرمجموعه سامانه پادا می باشد.)تعیین پایه در سامانه پادا مرحله 1
  • از منوی سمت چپ تصویر گزینه “وقفه تحصیلی و تعیین پایه” را انتخاب نمایید.تعیین پایه در سامانه پادا مرحله 2
  • بنا به مدت زمانی که از وقفه تحصیلی شما می گذرد بدین صورت عمل نمایید:
    1. وقفه کمتر از یک سال: در صورتی که کمتر از یک سال از وقفه تحصیلی شما گذشته است، می بایست بر روی “وقفه تحصیلی” کلیک کرده، کد ملی و کد امنیتی را درج نموده و کلید “استعلام” را بفشارید.
    2. وقفه بیش از یک سال: اگر بیش از یک سال از ترک تحصیل شما سپری شده است، تیک مربوط به تعیین پایه” را فعال کرده و پس از وارد کردن اطلاعات در کادرهای مربوطه، در نهایت روی گزینه “استعلام” ضربه بزنید.

تعیین پایه در سامانه پادا مرحله 3

  • در پایان این مراحل درخواست شما برای ثبت نهایی، ابتدا به ادره آموزش و پرورش و سپس به مدرسه مورد تقاضا ارسال شده تا شما حضورا مراجعه نموده و مراحل نام نویسی و تشکیل پرونده در مدرسه را تکمیل نمایید.

فراموشی رمز عبور سامانه پادا هنگام ورود به بخش تعیین پایه

گاهی ممکن است کاربران سامانه پادا به هنگام ورود به سایت، با فراموشی رمز عبور خود مواجه شوند که در این مواقع نیاز به بازیابی رمز عبور دارند. در چنین مواقعی باید مطابق با راهنمای زیر عمل نمایید. توجه داشته باشید که جهت دریافت رمز عبور پادا  می بایست به مدیر مدرسه مراجعه کنید.

نحوه بازیابی رمز عبور

  •  پس از ورود به سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir، بر روی گزینه “آموزشی” کلیک نمایید.

مرحله اول بازیابی رمز عبور سامانه پادا

  • در صفحه بعدی خدمات سامانه را مشاهده می کنید که برای استفاده از هر کدام باید نام کاربری و رمز عبور وارد شود. به جهت بازیابی رمز عبور از منوی سمت چپ بر روی “بازیابی کلمه عبور” کلیک نمایید.

مرحله دوم بازیابی رمز عبور سامانه پادا

  • در صفجه پیش رو پس از وارد کردن کد ملی و کد تصویری و در نهایت کلیک بر روی “ثبت”، کدی به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود. اگر شماره همراه شما در سامانه موجود نباشد بایستی به منظور بازیابی رمز به مدرسه مراجعه کنید.

مرحله سوم بازیابی رمز عبور سامانه پادا

بازیابی رمز عبور توسط مدیر مدرسه

مدیران مدرسه از طریق طی نمودن مراحلی که در زیر توضیح داده شده است، در سامانه سیدا می توانند اقدام به دریافت رمز عبور پادا نماید:

  • پس از مراجعه به سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir، در منوی سمت راست گزینه “مدیریت کاربران” و سپس “انتصاب و دسترسی” را برگزینید و بر روی “کلمه عبور دانش آموز” کلیک کنید.

مرحله اول بازیابی رمز عبور پادا توسط مدیر مدرسه در سیدا

  • در این صفحه، مطابق تصویر باید بر روی “انتخاب” کلیک نمایید.

مرحله دوم بازیابی رمز عبور پادا توسط مدیر مدرسه در سیدا

  •  لیست کلاس های موجود را مشاهده می کنید؛ کلاس مورد نظر را برگزینید و کلید “انتخاب” را بفشارید.

مرحله سوم بازیابی رمز عبور پادا توسط مدیر مدرسه در سیدا

  • در نهایت لیست دانش آموزان کلاس و کلمه عبور سامانه پادای آن ها نمایان خواهد شد و شما در این مرحله می توانید کلمه عبور دانش آموز مربوطه را دریافت نمایید.

مرحله چهارم بازیابی رمز عبور پادا توسط مدیر مدرسه در سیدا

مشکلات رایج تعیین پایه در سامانه پادا

به هنگام ورود به سامانه پادا و استفاده از خدمات آن همچون تعیین پایه، امکان دارد با برخی اختلالات مواجه شوید که در بخش زیر به تعدادی از آن ها اشاره کرده ایم:

  1. ممکن است اطلاعات شما مانند کد ملی، نام کاربری دانش آموز و نیز کد اتباع و کلمه عبور پادا اشتباه باشد که جهت دریافت آن ها می توانید به مدرسه مراجعه کنید.
  2. درصورت مغایرت شماره تلفن همراه والدین که در سامانه پادا درج شده با شماره ثبت شده در سامانه سیدا توسط، فرد نمی تواند به اطلاعات دانش آموز در سامانه پادا دسترسی داشته باشد. در صورت تعویض شماره لازم به مدیر مدرسه مراجعه کنید.
  3. گاهی به دلیل بروز رسانی در سامانه ممکن از است در ساعاتی این سایت از دسترس کاربران خارج شود که در مدت کوتاهی این مشکل رفع خواهد شد.
  4. حتما به هنگام ورود به سایت فیلترشکن خود را خاموش کنید تا با اختلال در روند ورود مواجه نشوید.

 

سوالات متداول

1- تعیین پایه در سامانه پادا به چه دلایلی انجام می گیرد؟

محصلانی که بنا به دلایلی در دوره تحصیلی آن ها وقفه ایجاد شده باشد می بایست به جهت بروز رسانی اطلاعات خود اقدام به تعیین پایه نمایند.

2- آیا پس از تعیین پایه در سامانه پادا لازم است به صورت حضوری برای ثبت نام نهایی به مدرسه مراجعه نمایند؟

بله، پس از طی نمودن مراحل تعیین پایه بایستی به منظور تشکیل پرونده و ثبت نام نهایی به مدرسه مراجعه کنید.

3- در صورت فراموشی رمز عبور سامانه پادا می بایست چه عملی انجام داد؟

بدین منظور باید به بخش مربوطه در سامانه رجوع کرده یا در صورت نیاز به مدیر مدرسه خود مراجعه کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس