خانه سامانه و سایت دریافت رمز عبور پادا

دریافت رمز عبور پادا

نحوه دریافت رمز عبور پادا
دریافت رمز عبور پادا

در راستای ارائه خدمات الکترونیک و گسترش روز افزون دنیای ارتباطات، وزارت آموزش و پرورش کشور اقدام به راه اندازی سامانه هایی چون پادا و سیدا نموده است. هدف اصلی از راه اندازی سامانه پادا مشاهده و دریافت کارنامه اینترنتی دانش آموزان، بدون نیاز به مراجعه حضوری به مدارس می باشد. دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی پس از دریافت نام کاریری و رمز عبور خود در سامانه پادا می توانند از تمامی خدمات الکترونیکی این سامانه همچون مشاهده و دریافت اینترنتی کارنامه دانش آموزان، ورود به سامانه نورینو، دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی و ثبت نام مدارس شاهد استفاده نمایند. در ادامه قصد داریم به بررسی نحوه دریافت و بازیابی رمز عبور سامانه پادا بپردازیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

برای ورود به سامانه پادا ابتدا می بایست، رمز عبور و نام کاربری دانش آموزان توسط مدیر مدارس و با استفاده از سامانه دانش آموزی سیدا دریافت شود.

نحوه دریافت رمز عبور سامانه پادا

سامانه پادا، سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان به نشانی اینترنتی pada.medu.ir می باشد. برای ورود به این سامانه و ثبت نام از طریق آن ابتدا می بایست، رمز عبور و نام کاربری دانش آموزان توسط مدیر مدارس و با استفاده از سامانه سیدا دریافت شود. بنابراین دانش آموزان از طریق مراجعه حضوری به مدارس خود می توانند نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور این سامانه اقدام نمایند. لازم به ذکر است که پس از ورود به سامانه پادا امکان بهرمندی از خدماتی چون “پیش ثبت نام”، “ثبت نام دانش آموزان جدید الورود”، “ثبت نام پایه اول مدارس شاهد”، “مشاهده کارنامه”، “دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی” و “بازیابی کلمه عبور” فراهم می باشد.

مدیران مدارس جهت دریافت رمز عبور پادا از طریق سامانه سیدا می توانند، مراحل عنوان شده را به ترتیب راهنمای زیر دنبال نمایند.

  • به سامانه دانش آموزی سیدا به نشانی اینترنتی sida.medu.ir مراجعه نموده و پس از درج نام کاربری، کلمه عبور و کد امنیتی کلید “ورود کاربران” را بفشارید.
  • در صفحه پورتال شخصی در منوی سمت راست بر روی گزینه “مدیریت کاربران” کلیک کنید.
  • حال در لیست نمایش داده شده گزینه “انتصاب و دسترسی” را انتخاب نموده و سپس آیکون “کلمه عبور دانش آموزان” را بفشارید.
  • در صفحه باز شده پس از انتخاب کلاس مربوطه و مشاهده اسامی دانش آموزان بر روی گزینه “انتخاب” کلیک نمایید.
  • در جدول نمایش داده شده در مقابل اسامی هر یک از دانش آموزان، رمز عبور ورود به سامانه پادا قابل مشاهده خواهد بود.

چگونه می توان رمز عبور سامانه پادا را بازیابی نمود؟

همانطور که پیش تر نیز بیان گردید، از جمله خدمات دیگر سامانه پادا امکان بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی است. اما با توجه به به روزسانی نبودن این بخش از سامانه، بازیابی رمز عبور از طریق سامانه سیدا صورت گرفته و از این روی دانش آموزان می بایست، رمز عبور مجدد خود را با مراجعه به مدیر مدرسه دریافت نمایند. با توجه به مراحل ذکر شده جهت دریافت رمز عبور سامانه پادا، امکان بازیابی رمز عبور این سامانه از مسیر مذکور فراهم می باشد.

با توجه به موارد بیان شده ذکر این نکته نیز الزامی است که تمامی مراحل فوق جهت دریافت رمز عبور دانش آموزان برای ورود به سامانه پادا قابل اجرا می باشد. همچنین شایان ذکر است که امکان دسترسی به کارنامه تحصیلی دانش آموزان علاوه بر استفاده از سامانه پادا، از طریق ورود به پورتال شخصی در سامانه همگام نیز فراهم می باشد.

 

سوالات متداول

1- دانش آموزان جهت دریافت رمز عبور سامانه پادا از چه طریقی می بایست اقدام نمایند؟

برای ورود به سامانه پادا ابتدا می بایست، رمز عبور و نام کاربری دانش آموزان توسط مدیر مدارس و با استفاده از سامانه دانش آموزی سیدا دریافت شود.

2- بازیابی رمز عبور سامانه پادا از چه طریقی امکان پذیر می باشد؟

بازیابی رمز عبور این سامانه از طریق سامانه دانش آموزی سیدا و با استفاده از مراحل عنوان شده در متن مقاله امکان پذیر می باشد.

3- امکان دسترسی به کارنامه و اطلاعات دانش آموزان از طریق چه سامانه ای امکان پذیر می باشد؟

امکان دسترسی به کارنامه تحصیلی دانش آموزان علاوه بر استفاده از سامانه پادا، از طریق ورود به پورتال شخصی در سامانه همگام نیز فراهم می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره