خانه اخبار تحصیلی کارشناسی ارشد کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ با چه تغییراتی برگزار می شود؟

کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ با چه تغییراتی برگزار می شود؟

کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ با چه تغییراتی برگزار می شود؟

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 از روز یکشنبه 7 آبان آغاز شده است و تغییرات مهمی در این آزمون مشاهده می شود.

تغییرات کنکور کارشناسی ارشد 1403

ثبت نام کنکور ارشد سال 1403 آغاز شده است و متقضیان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون و تا تاریخ شنبه 13 آبان 1402 نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. ثبت نام فقط از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش صورت می گیرد. همچنین داوطلبان می توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (یک رشته اصلی و یک رشته شناور) در این آزمون ثبت نام کنند.

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 تغییرات مهمی نسبت به سال های گذشته دارد. از جمله این تغییرات، جا به جایی زمان ثبت نام این آزمون است. ابتدا قرار بود که ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 از 23 مهر آغاز و تا 29 مهرماه ادامه داشته باشد. با این حال پس از اعلام سازمان سنجش این زمان به 7 تا 13 آبان ماه 1402 تغییر کرد.

یکی دیگر از تغییرات این دوره، برگزاری آزمون در یک روز است. آزمون ارشد 1403 در اسفند ماه تنها در یک روز برگزار می شود. همچنین تعداد سوالات کم می شود و زمان برگزاری آزمون نیز کاهش می یابد. تلاش بر این است که زمان آزمون ارشد به زمان استاندارد 3 تا 3 ساعت و نیم کاهش بیابد. به این ترتیب کنکور کارشناسی ارشد 1403 صبح و عصر جمعه 4 اسفند 1402 برگزار می شود.

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در سال 1403 مبلغ 3 میلیون 680 هزار ریال (368 هزار تومان) است و داوطلبان باید این مبلغ را از طریق خرید کارت اعتباری ثبت نام از سایت سازمان سنجش پرداخت کنند. همچنین هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه نیز 10 هزار تومان است. در صورتی که متقاضی مایل به ثبت نام در رشته امتحانی شناور است، باید یک کارت اعتباری دیگر نیز به مبلغ 368 هزار تومان، علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کند.

داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش، پس از خرید کارت اعتباری و دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام، نسبت به وارد کردن اطلاعات و مدارک لازم مطابق دستورالعمل درج شده در دفترچه اقدام نمایند. متقضیان باید در وارد کردن اطلاعات دقت کنند؛ چراکه در صورت وجود هر گونه مغایرت در تقاضانامه ثبت نام با مدارک فرد در هنگام قبولی آزمون، با او بر اساس ضوابط و مقررات رفتار می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد