خانه کنکور تغییر زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳

تغییر زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳

تغییر تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله نسبت به برگزاری یک آزمون هماهنگ به منظور ارزیابی داوطلبانی که قصد دارند به تحصیل در دانشگاه های مختلف بپردازند، اقدام می نماید و متقاضیانی که با هدف تصاحب صندلی در دانشگاه های برتر اقدام به ثبت نام کنکور سراسری نموده اند، می بایست در تاریخ مقرر خود را برای شرکت در این رقابت آماده کنند.

 

چنانچه زمانی که برای برگزاری آزمون مذکور از طریق دفترچه ثبت نام کنکور اعلام شده، تحت شرایط مختلف تغییر کند، اطلاعیه مربوط به آن از طریق سایت ثبت نام کنکور سراسری در اختیار داوطلبان قرار می دهد. از این رو متقاضیان بایستی اخبار برپایی این آزمون را دنبال نمایند تا در صورت تعویق یا تغییر تاریخ، در اسرع وقت از آن مطلع شوند.

زمان برگزاری نوبت دوم کنکور 1403 به تعویق افتاده و در روز های 21 و 22 تیر ماه اجرا می گردد.

آیا زمان برگزاری کنکور سراسری 1403 تغییر می کند؟

کنکور سراسری در 5 گروه آزمایشی اصلی و شناور و در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه در حال اجرا بوده و علاقه مندان به تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد در صورتی که واجد شرایط ثبت نام کنکور سراسری  باشند، با انجام ثبت نام در موعد مقرر برای کسب نتیجه مطلوب در این آزمون تلاش می کنند.

 

در سال های گذشته به دلیل عوامل متعددی نظیر پاندمی کرونا زمان برگزاری آزمون سراسری به تعویق افتاده یا تغییر کرده اما این زمان برای نوبت دوم کنکور 1403 نیز به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به تعویق افتاد. بنابراین کنکور سراسری نوبت تیر ماه به تاریخ 21 و 22 تیر 1403 موکول شد.

زمانبندی برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳

کنکور 1403 به منظور کاهش استرس داوطلبان برای شرکت در این ماراتن نفس گیر در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه برگزار خواهد شد که زمانبدی این فرآیند بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور سراسری که بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قرار گرفت، روزهای برگزاری آزمون در دو نوبت اول و دوم سال آینده به صورت جدول ذیل در نظر گرفته شده است. اگر بنا بر دلیلی روزهای برپایی آزمون مجددا مورد تغییر یا تعویق قرار گیرد، اخبار لازم در اسرع وقت از طریق بروزرسانی این مقاله و همچنین کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره اطلاع رسانی می شود.

زمانبندی برگزاری کنکور سراسری 1403
زمان برگزاری کنکور اردیبهشت ماهزمان برگزاری کنکور تیر ماه
3 و 7 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳21 و 22 تیر ماه ۱۴۰۳

داوطلبان در روز برگزاری آزمون می بایست با به همراه داشتن کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1403 به علاوه یک کارت شناسایی معتبر و یا شناسنامه عکس دار در جلسه حضور یابند. توجه داشته باشید این کارت 3 الی 4 روز پیش از اجرای آزمون در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

 

سوالات متداول

1- کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه زمانی برگزار می گردد؟

کنکور نوبت اول 1403 در روز های 6 و 7 اردیبهشت و نوبت دوم آن در روزهای 21 و 22 تیر ماه برگزار می گردد.

2- آیا زمان برگزاری آزمون های سراسری ۱۴۰۳ تغییر می کند؟

زمان برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ به روز های 21 و 22 تیر ماه موکول شد.

3- اطلاعیه های مبنی بر تغییرات کنکور سراسری از چه سایتی منتشر می شود؟

در صورت اعمال تغییرات در روند برگزاری کنکور، تصمیمات جدید در غالب اطلاعیه از سایت سازمان سنجش منتشر می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. Fateme

    سلام خدمت شما
    میخواستم بدونم صحت داره که ثبت نام کنکور تمدید شده یا خیر؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر ثبت نام با تاخیر در آزمون سراسری با پرداخت هزینه ی بیشتر امکان پذیر می باشد.

مشاوره کنکور پیج کنکور