خانه اخبار تحصیلی تغییر زمان برگزاری کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳

تغییر زمان برگزاری کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳

تغییر زمان برگزاری کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳

یکی از خبرهایی که در روزهای اخیر توجه بسیاری از داوطلبان کنکور سال 1403 را به خود جلب کرده است، تغییر زمان برگزاری کنکور در اولین نوبت آن می باشد.

آیا زمان برگزاری کنکور در سال 1403 تغییر کرده است؟

یکی از اساسی ترین تغییرات ایجاد شده در کنکور امسال، دو نوبتی شدن و برگزاری آن در تاریخ های متغیر بود که تمام شرکت کنندگان توانستند با توجه به شرایط خود در دو نوبت دی ماه 1401 و تیر ماه 1402، در گروه آزمایشی مورد نظر شرکت کنند. بعد از اتمام آزمون سراسری 1402 و اعلام نتایج اولیه کنکور ، اطلاعیه هایی در خصوص تغییر زمان برگزاری آزمون برای سال 1403 بود. اگرچه سازمان سنجش طبق انتشار اطلاعیه ای تاریخ برگزاری کنکور برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد ولی همچنان شبهه هایی در این زمینه مطرح بود.

نوبت اول کنکور (اردیبهشت ماه)

طبق گفته سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش، کنکور سراسری از سال 1402 به بعد در دو نوبت برگزار خواهد شد و یکی از روش های کمک به داوطلبانی است که قصد شرکت در این آزمون مهم را دارند.در آخرین اخبار و صحبت هایی که توسط سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش  ارائه شده، کنکور سال 1403 در دو نوبت برگزار می شود که نوبت اول آن در تاریخ های 6 و 7 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

نوبت دوم کنکور (تیر ماه)

در حالی که نوبت دوم کنکور برای سال آینده در تاریخ های 7 و 8 تیر ماه 1403 اعلام شده، وی اضافه کرد، در حالی که سوابق تحصیلی دانش آموزان برای کنکور سراسری 1402 با اعمال سهم 40 درصد انجام شد، سهم سوابق تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۳ به صورت قطعی 50 درصد می باشد.

همه شرکت کنندگان آزمون سراسری می توانند در یک یا هر دو نوبت کنکور شرکت کنند و کسانی که در هر دو نوبت شرکت کرده اند، بالاترین تراز کسب شده برای آنها در نظر گرفته می شود.

با توجه به بازه های زمانی متفاوت برگزاری کنکور در سال 1403، بازه زمانی ثبت نام نیز به صورت جدا خواهد بود که طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده توسط سایت سنجش کشور، فرآیند ثبت نام برای شرکت کنندگان کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در تاریخ 21 الی 27 آبان ماه 1402 خواهد بود. تاریخ ثبت نام برای شرکت در کنکور تیر ماه 1403 نیز 7 تا 12 فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره