خانه اخبار تحصیلی آیا شیوه پذیرش دانشجو در سال های آینده تغییر می کند؟

آیا شیوه پذیرش دانشجو در سال های آینده تغییر می کند؟

 

آیا شیوه پذیرش دانشجو در سال های آینده تغییر می کند؟

اطلاعاتی در خصوص تغییر نحوه پذیرش دانشجو در 5 سال آینده عنوان شده که به نقل از معاون آموزشی وزیر علوم عنوان شده است.

تغییر نوع پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور در پنج سال آینده

در حاشیه اجلاس 2 روزه رؤسای دانشگاه‌ها، یک نشست خبری با معاون آموزشی وزیر علوم انجام شده که در این صحبت اطلاعاتی در خصوص نحوه پذیرش دانشجو در سال های آینده ارائه شد. وی در ابتدا به توسعه علوم جهان و نقش ایران در علم جهانی اشاره کرد. به گفته وی دانشمندان ایرانی از 700 سال قبل نقش بسیار پررنگی در توسعه علم جهانی داشته اند. در خصوص تغییر نحوه پذیرش دانشجو در 5 سال آینده نیز به موارد زیر اشاره کردند.

  • در 100 دانشگاه برتر جهان از روش استاد محوری برای حکمرانی آموزشی استفاده می کنند ولی ما همچنان روش مخصوص به خود را که شاگرد پروری است اجرا می کنیم. با توجه به اهمیت دانش ایرانیان در جهان، حکمرانی آموزشی به روش استاد محوری در دانشگاه های ایران نیز برای 5 سال آینده اجرا خواهد شد که این امر باعث ایجاد تغییراتی در نحوه پذیرش دانشجویان می شود.
  • طبق گفته ایشان، در حال حاضر 4 دانشگاه در کشور به عنوان حکمت بیان فعالیت دارند یعنی نحوه پذیرش دانشجو و جابجایی آن از مقطعی به مقطع دیگر را خودشان تصمیم گیری می کنند.
  • وی تاکید کرد که فضای ایجاد شده در دانشگاه های امروزی به صورت ارتباط بین صنعت و جامعه می باشد و این امر باعث شده تا 35 صفحه در دفترچه کنکور به بورس اختصاص داده شود که در سال های آینده نیز بیشتر خواهد شد. با افزایش تعداد دانشجویان بورسی در سال های آینده، آموزش هدفمند می شود چون این دانشجویان دارای حقوق و بیمه می باشند.
  • نکته قابل توجهی که در سخنان ایشان وجود داشت، ادغام با دانشگاه های معتبر دنیا بود. البته نام هیچ دانشگاهی عنوان نشد و قرار است در آینده ساماندهی شود.
  • در انتها نیز به این مورد اشاره داشتند که هیچ دانشگاه دولتی از بین نمی رود بلکه ساماندهی می شوند و تمام کارکنان نیز در جایگاه شغلی خود باقی خواهند ماند. دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی در سال های آینده ساماندهی خواهند شد. مشکلات دانشگاه های علمی کاربردی و اساتید آن رفع خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره