خانه کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

تاریخ تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد پیام نور 1402
تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 1402

پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد و منتشر شدن اسامی پذیرفته شدگان در دانشگاه ها توسط سازمان سنجش، همه داوطلبان پذیرفته شده باید در تاریخ مقرر برای ثبت نام خود اقدام کنند. بدیهی است عدم مراجعه داوطلب به دانشگاه مورد نظر در تاریخ تعیین شده به منزله انصراف او تلقی می شود و حق اعتراضی وجود ندارد. در صورتی که پذیرفته شدگان برای ثبت نام حضوری اقدام نکنند، ظرفیت رشته ها خالی باقی می ماند و دانشگاه ها اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می کنند.

در این پذیرش دفترچه ای تحت عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری منتشر می شود که شامل تمامی رشته هایی است که ظرفیتشان تکمیل نشده است. تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد یک فرصت عالی برای داوطلبانی است که از رشته قبولی خود در انتخاب رشته اصلی رضایت ندارند یا اصلا در رشته ای پذیرفته شده اند. همچنین برخلاف سال های گذشته که دوره تکمیل ظرفیت تنها برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد مقدور بود، سال 99 این امکان برای داوطلبان محیا شد تا به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی (معدل تراز شده کارشناسی) در دوره تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد شرکت نمایند.

شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد پیام نور برای داوطلبانی که در کنکور سراسری ارشد شرکت کرده اند، امکان پذیر است.

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور در سال گذشته، ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در رشته های دارای ظرفیت دانشگاه های کارشناسی ارشد از جمله پیام نور انجام خواهد گرفت که می توان گفت همان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه محسوب می گردد. از این رو اگر در سال 1402 نیز دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد اقدام به تکمیل ظرفیت کد رشته محل های باقی مانده نماید، متن مقاله بروزرسانی می شود.

چون هنوز از اجرا یا عدم اجرای مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور در مقطع ارشد برای سال ۱۴۰۲ خبری در دسترس نیست، نمی توان زمان آن را عنوان کرد. اما در آخرین دوره برگزاری این مرحله اواخر دی ماه فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته آن شروع شد که احتمالا برای امسال نیز به همین شکل باشد. لذا پیشنهاد می کنیم در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره عضو شوید تا در اسرع وقت از جزئیات مربوطه مطلع گردید.

دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 1402

نکته قابل توجه و مهم برای متقاضیان شرکت در دوره تکمیل ظرفیت این است که قبل از ثبت نام و انتخاب رشته ابتدا به طور دقیق دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی را مطالعه کنند تا علاوه بر کسب اطلاعات از شرایط و ضوابط ثبت نام و انتخاب رشته از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیز مطلع شوند.

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام در دوره تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه های پیام نور می توانند در تاریخ تعیین شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور، به سایت این سازمان مراجعه کنند و پس از دریافت فایل دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سال 1402 برای انتخاب رشته اقدام نمایند و شانس قبولی خود را در رشته مورد علاقه مجدد امتحان کنند. به منظور تسهیل روند دسترسی به دفترچه مذکور، لینک آن در ادامه متن قرار داده شده است. البته این فایل برای آخرین دوره برگزاری تکمیل ظرفیت یعنی سال 1400 می باشد لذا به محض انتشار دفترچه سال ۱۴۰۲ لینک آن فعال می گردد.

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد پیام نور ۱۴۰۲ (به محض انتشار، فعال می شود.)

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

علاقه مندان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور، می توانند پس از بررسی دقیق دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری (بر اساس سوابق تحصیلی)، در زمان مقرر نسبت به نام نویسی در این مرحله اقدام نمایند. تکمیل ظرفیت بر اساس معدل تراز شده دوران کارشناسی انجام خواهد شد که مراحل آن به ترتیب موارد ذیل می باشند.

  • برای ثبت نام و انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت، ابتدا باید وارد سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شده و گزینه “کارشناسی ارشد” را از منوی سمت راست سایت انتخاب کنید.مرحله اول ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی
  • در این مرحله، وارد صفحه حاوی لینک های مقطع کارشناسی ارشد می شوید که باید بر روی عبارت “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 (انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت)” کلیک کنید.

مرحله دوم تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

  • صفحه ای برای شما نمایان می شود که مطابق با تصویر زیر، باید بر روی دکمه “ورود به سیستم” کلیک نمایید تا وارد سامانه مربوطه شوید.

مرحله سوم تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

  • اطلاعاتی مثل شماره پرونده، کد پیگیری ثبت نام و یا شماره پرونده، کد ملی و سال تولد را وارد کرده و دکمه “ورود به سیستم” را بفشارید.

مرحله چهارم تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

بعد از انتخاب رشته های مورد نظر خود و به اتمام رسیدن مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی (دوره تکمیل ظرفیت)، یک کد پیگیری ارائه خواهد شد که می بایست به منظور حفظ این کد، یک نسخه چاپ شده از آن را تهیه کرده و تا پایان مراحل نزد خود حفظ کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد پیام نور 1402

متقاضیان شرکت در دوره تکمیل ظرفیت بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی ارشد می بایست پس از مراجعه به سایت sanjesh.org اطلاعات خواسته شده (هویتی و تحصیلی) را وارد نمایید تا وارد صفحه انتخاب رشته شوید. در صورتی که موقع ثبت نام کنکور ارشد علاقه مندی خود را نسبت به رشته های پیام نور اعلام نکرده اید، باید هزینه آن را پرداخت کرده و کارت اعتباری خریداری کنید.

قبل از انتخاب رشته باید عکس پرسنلی خود را بارگذاری نمایید تا بتوانید وارد مراحل بعدی شوید پس از بارگذاری عکس می توانید حداکثر 20 کد رشته انتخابی خود را انتخاب کرده و درنهایت تایید کنید. در ضمن حتما در انتها کدرهگیری را دریافت نمایید تا در زمان اعلام نتایج با استفاده از آن از وضعیت قبولی خود مطلع شوید. در وارد کردن اطلاعات خواسته شده توسط سایت، دقت کافی را داشته باشید زیرا ممکن است امکان ویرایش اطلاعات وجود نداشته باشد و در این صورت مسئولیت اشتباه به عهده خودتان است و حق اعتراضی وجود ندارد.

پس از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری و مشخص شدن رشته قبولی، باید برای ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده اقدام کنید تا نام نویسی نهایی شما تایید شود. برای ثبت نام حضوری باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید و از تاریخ دقیق ثبت نام اطلاع یافته و سپس مدارک لازم برای ثبت نام را به صورت حضوری یا اینترنتی در دسترس دانشگاه قرار دهید.

 

 سوالات متداول

1- تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ در چه زمانی انجام می گیرد؟

هنوز زمان ثبت نام دوره تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه های پیام نور مشخص نیست.

2- نام نویسی و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ از طریق چه سایتی انجام می گیرد؟

شما می توانید با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org فرآیند مربوطه را به انجام برسانید.

3- دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ در چه زمان و از طریق چه ساینی منتشر می شود؟

این دفترچه در زمان ثبت نام از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. نرگس

    سلام لطفا تکمیل ظرفیت ارشد برگزارکنید.. ممنونم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد در سایت سنجش منتشر نشده است.

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد