خانه مدارس ثبت نام آزمون المپیاد جغرافیا 1401 – ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون المپیاد جغرافیا 1401 – ۱۴۰۲

ثبت نام المپیاد دانش آموزی جغرافیا 1401 - 1402
ثبت نام آزمون المپیاد جغرافیا 1401 – 1402

از جمله رقابت های علمی دانش آموزی که حائز اهمیت است، می توان به المپیادهای علمی اشاره نمود که توسط باشگاه دانش پژوهان جوان برگزار می شود و هر ساله داوطلبان زیادی خواستار شرکت در رشته های مختلف آن هستند.

جغرافیا که یکی از دروس اصلی رشته علوم انسانی محسوب می شود نیز به تازگی سر از المپیادهای علمی دانش آموزی در آورده است، به گونه ای که در سال تحصیلی 99 – 1400 برای اولین بار برگزار شد.

المپیادهای دانش آموزی در رشته های متنوعی برگزار می شوند. ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی رشته جغرافیا برای آن دسته از دانش آموزانی که در رشته ادبیات و علوم انسانی تحصیل می کنند، امکان پذیر است. این افراد جهت ثبت نام در المپیادهای مذکور می بایست در زمان مقرر و از طریق سایت ثبت نام المپیاد دانش آموزی، اقدامات لازم را انجام دهند.

المپیاد جغرافیا ویژه دانش آموزان رشته ادبیات و علوم انسانی است و داوطلبان سایر رشته ها حق شرکت در آن را ندارند.

زمان ثبت نام آزمون المپیاد جغرافیا 99 – 1400

آن دسته از دانش آموزانی که در رشته ادبیات و علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند، در صورت داشتن شرایط ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی می توانند در بازه زمانی مقرر نسبت به نام نویسی خود در مرحله اول آزمون المپیاد اقدام کنند. همان طور که می دانید المپیادهای علمی در داخل کشور طی چند مرحله برگزار می شوند و برگزیدگان نهایی آن ها پس از عضویت در تیم ملی المپیاد، باید در المپیاد جهانی شرکت کنند. داوطلبان می بایست در زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یعنی از 23 تا 27 دی ماه سال 99 روند ثبت نام خود را به انجام برسانند که این زمان تا تاریخ 29 دی ماه 99 تمدید شد. مطابق با اطلاعیه منتشر شده از طریق سامانه ثبت نام المپیاد های علمی دانش آموزی، مهلت مجددی از تاریخ 13 تا 28 بهمن ماه 99 به منظور نام نویسی، پرداخت هزینه آزمون و همچنین ویرایش اطلاعات ثبت نامی المپیاد در نظر گرفته شده است.

نحوه نام نویسی مرحله اول آزمون المپیاد جغرافیا 99 – 1400

فرآیند نام نویسی مطابق با دفترچه ثبت نام المپیادهای دانش آموزی منتشر شده به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به نشانی oly.medu.ir انجام می گیرد. جهت نام نویسی در المپیاد جغرافیا می بایست بر اساس راهنمای زیر عمل کنید.

  • ابتدا وارد سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی سال تحصیلی 99 – 1400 به نشانی oly.medu.ir شده و کد ملی و رمز ورود همگام دانش آموز را در کادرهای مربوطه درج نمایید.

مرحله اول ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • پس از انتخاب نقش خود و عنوان سازمان کلید “تایید” را بفشارید.

مرحله دوم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • پنجره ای با عنوان داشبورد اصلی گشوده می شود که لازم است بر روی آیکون “المپیاد دانش آموزی” کلیک نمایید.

مرحله سوم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • در این مرحله گزینه “ثبت نام المپیاد” را انتخاب کنید.

مرحله چهارم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • در صفحه ای مانند تصویر زیر عنوان المپیاد به همراه اطلاعات مربوط به ثبت نام آن را مشاهده می کنید. با فشردن کلید “ثبت نام نشده” می توانید به فرم تقاضانامه مربوطه دست یابید.

مرحله پنجم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • اکنون باید اطلاعات خواسته شده را به دقت در کادرهای مربوطه درج نموده و نهایتا بر روی گزینه “ذخیره” کلیک فرمایید.

مرحله ششم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

لازم به ذکر است که در صورت انجام موفقیت آمیز فرآیند ثبت نام، سامانه، یک کد پیگیری در اختیار شما قرار می دهد. این کد را یادداشت کرده و تا پایان تمام مراحل المپیاد، نزد خود نگه دارید.

شرایط ثبت نام آزمون المپیاد جغرافیا 99 – 1400

علاقه مندان به نام نویسی و شرکت در آزمون المپیاد علمی جغرافیا می بایست مانند سایر آزمون های دیگر المپیادی، قبل از حضور در جلسه آزمون، مراحل تکمیل ثبت نام خود را با در نظر گرفتن شرایط عمومی و اختصاصی ویژه رشته مورد نظر انجام دهند. از این رو، شرایط ثبت نام المپیاد دانش آموزی 99 – 1400 برای متقاضیان شرکت در آزمون رشته جغرافیا به شرح زیر است.

شرایط عمومی

  • دانش آموزان در سال تحصیلی 99 – 1400 مشغول به تحصیل در پایه های دهم یا یازدهم دوره دوم متوسطه باشند.
  • دانش آموزان واجد شرایط عمومی و اختصاصی می توانند در بیش از یک آزمون المپیاد شرکت نمایند.
  • حضور دانش آموزان پایه دهم در آزمون المپیاد رشته های ادبی و فیزیک به صورت آزمایشی می باشد و امکان ورود به دوره آموزشی تابستان را نخواهند داشت.
  • تمامی دانش آموزان پایه دهم که در آزمون المپیاد سال گذشته شرکت کرده اند و دارای مدال برنز رشته کامپیوتر و یا نقره و برنز سایر رشته ها هستند، جهت شرکت در آزمون المپیادهای سال جاری می بایست مجددا نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. این دسته از داوطلبان صرفا در صورت با موفقیت گذراندن آزمون می توانند به مرحله بعدی صعود نمایند.

شرایط اختصاصی

  • تنها دانش آموزان پایه دهم و یازدهم رشته ادبیات و علوم انسانی حق شرکت در آزمون این المپیاد را دارند.
  • برگزیدگان آزمون المپیاد جغرافیا از هیچ امتیاز ویژه ای در کنکور سراسری برخوردار نیستند و مانند تمامی داوطلبان عادی در این آزمون شرکت می کنند.
  • نفرات برتر آزمون المپیاد جغرافیا در سال گذشته می توانند در آزمون المپیاد سال جاری نیز شرکت کنند، اما باید تمامی مراحل را از ابتدا سپری نمایند و در صورت موفقیت به مرحله بعد راه یابند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام آزمون المپیاد جغرافیا 99 – 1400

داوطلبان قبل از آن که نسبت به ثبت نام خود در المپیاد جغرافیا اقدام کنند، می بایست در ابتدا مدارک ثبت نام المپیاد دانش آموزی 99 – 1400 را آماده نماید و در هنگام نام نویسی اطلاعات مورد نیاز را طبق هر مرحله بارگذاری کنند. مدارک لازم برای ثبت درخواست در این آزمون شامل موارد زیر می باشد.

  • هزینه ثبت نام المپیاد دانش آموزی جغرافیا معادل 40 هزار تومان می باشد. به منظور واریز این مبلغ باید از درگاه پرداخت اینترنتی و کارت های عضو شبکه شتاب استفاه کرد. (درصورتی که داوطلب وجه ثبت نامی را پرداخت نکند، به منزله انصراف قطعی او از آزمون خواهد بود.)
  • فایل اسکن عکس دانش آموز با پس زمینه سفید باید مربوط به سال جاری و در قالب JPG باشد و همچنین ابعاد 300*400 و یا 200*300 پیکسل و حداکثر 70 کیلوبایت حجم داشته باشد.
  • اطلاعات مربوط به کارت ملی و شناسنامه، برای تکمیل اطلاعات و ورود به سامانه نیاز است.

تذکر : چنان چه وجه ثبت نام المپیاد، از طریق بانک ها یا دستگاه های خودپرداز پرداخت گردد، ضمن این که ثبت نام داوطلب انجام نمی شود، وجه پرداختی نیز قابل برگشت نخواهد بود.

پس از آن که نام نویسی خود را در المپیاد جغرافیا با موفقیت انجام دادید، نوبت به آن می رسد تا با آگاهی از منابع آزمون المپیاد دانش آموزی، برنامه ریزی اصولی جهت مطالعه دروس خود طراحی کنید تا در زمان برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی، با آمادگی کامل در جلسه آزمون حاضر شوید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس