خانه نمونه دولتی ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم 97 – 98

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم 97 – 98

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم 97 – 98

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم 97 - 98
ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم 97 – 98
مطمئنا شما والدین گرامی دانش آموزان و یا دانش آموزان پایه نهم هستید که علاقمند به شرکت در آزمون ورودی پایه نهم مدارس نمونه دولتی هستید. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم ابتدا توصیح مختصری در رابطه با مدارس نمونه دولتی و سپس اطلاعاتی همچون زمان و نحوه ی ثبت نام و شرایط شرکت در این آزمون را خدمت شما ارائه دهیم. در ایران مدارس مختفی وجود دارد که از جمله ی آنها مدارس نمونه دولتی است. تفاوت مدارس نمونه دولتی با دولتی در این است که در مدارس دولتی شرایط خاصی برای پذیرش دانش آموز وجود ندارد و پذیرش برای عموم انجام می گیرد و این مدارس تحت نظارت مستقیم دولت می باشند. ولی در مدارس نمونه دولتی پذیرش از طریق آزمون های ورودی انجام می شود. مدارس نمونه دولتی در کنار مدارسی مانند شاهد و سمپاد جزو مدارس خاص محسوب می شوند که در سراسر کشور این نوع از مدارس وجود دارند. از مزایای مهم این مدرسه در این است که دیگر دانش آموزان با سطح هوشی متفاوت در کنار یکدیگر قرار نمی گیرند. مسلما اگر دو دانش آموز با سطح هوشی متفاوت در کنار هم قرار بگیرند دانش آموز با سطح هوشی پایین تر دچار افسردگی و دانش آموز با سطح هوشی بالاتر ناامید و خسته می شوند. این مدارس در شکوفا شدن استعداد ها بسیار موثر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 97 – 98 علاوه بر خواندن این مقاله می توانید با عضو  کانال تلگرام مشاوره تحصیلی شوید و یا با مرکز ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم 97 – 98 

داشتن تابعیت ایرانی
معدل نیم سال اول و دوم پایه نهم باید 17 یا بالاتر از 17 باشد. معدل کل پایه هشتم نیز مهم است. 
چون در زمان ثبت نام هنوز نمرات نیم سال دوم دانش آموزان اعلام نشده بنابراین همه ی دانش آموزانی که معدل نیم سال اول آنها بالای 17 باشد می توانند در آزمون ثبت نام کنند ولی آزمون پس از پایان پایه نهم و اعلام نمرات نیم سال دوم برگزار می شود بنابراین از میان ثبت نام کنندگان فقط دانش آموزانی که معدل نیم سال دوم آنها بالای 17 باشد میتوانند در آزمون شرکت کنند.

زمان ونحوه ی ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نهم 97 – 98 

در سال 97 ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان آموزش و پرورش هر استان به طور جداگانه انجام خواهد شد. هر سال تغییرات اندکی در نحوه ثبت نام صورت میگیرد که بیشتر اوقات ثبت نام در برخی استان ها اینترنتی و در برخی استان ها به صورت حضوری در مدرسه ی محل تحصیل انجام می شود. زمان ثبت نام 27 / 1 / 97 الی 5 / 2 / 97 می باشد.

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی پایه نهم 98 – 97 

زمان برگزاری آزمون در تاریخ 11 / 3 / 97 خواهد بود و  حدودا دو الی سه هفته پس از برگزاری آزمون می توانید نتایج آزمون را بر روی سایت سازمان آموزش و پرورش استان خود مشاهده کنید.

دروس امتحانی و ضرایب هر درس 

آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم شامل 100 سوال است که از 8 درس طرح می شود. برای اطلاع شما از اهمیت دروس ضرایب آنها را هم ذکر می کنیم.

نام درس تعداد سوال ضریب 
هدیه های آسمانی      10       2
ادبیات فارسی     10       2
عربی      8       1
علوم اجتماعی (تاریخ،جغرافیا،اجتماعی)     101
زبان انگلیسی       7        1 
کار و فناوری       10       1
علوم تجربی       20       2
ریاصیات      25       2

تمامی سوال ها از کتاب های پایه نهم طرح می شود. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی  ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 97 – 98 کلیک کنید.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نمونه دولتی پیج سمپاد