خانه مشاوره تحصیلی ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

زمان ثبت نام آزمون میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400
ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

رشته پزشکی دارای یک دوره هفت ساله متشکل از چهار مقطع علوم پایه، فیزیوپاتولوژی، کارآموزی و کارورزی می باشد که طی آن داوطلبان با گذراندن واحدهای درسی مورد نیاز، به عنوان پزشک عمومی فارغ التحصیل می شوند. پس از طی مقطع علوم پایه که پنج ترم به طول می انجامد، دانشجویان می بایست برای طی ادامه مراحل تحصیل خود در امتحان جامع علوم پایه که به صورت سراسری برگزار می گردد، شرکت کنند.

توجه نمایید که فرآیند ثبت نام برای آزمون پیش کارورزی نیز همزمان با همین آزمون انجام می شود. همچنین آزمون پیش کارورزی برای دانشجویان رشته پزشکی و آزمون علوم پایه برای دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد. متقاضیان می توانند در زمان ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400 که از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور تعیین می گردد، نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

داوطلبان تحصیل کرده در خارج از کشور می بایست پیش از از ثبت نام، هزینه آزمون را به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.

ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

متقاضیان واجد شرایط می توانند با مطالعه منابع آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی خود را جهت شرکت در این آزمون آماده سازند و در زمان مقرر نسبت به آغاز مراحل نام نویسی خود مطابق با جزئیاتی که در ادامه مقاله شرح داده شده است، اقدام کنند.

زمان ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه

آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی هر ساله در دو نوبت شهریور و اسفند ماه برگزار می گردد و داوطلبان می توانند در موعد مقرر اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام دهند. مهلت نام نویسی در اولین دوره این آزمون معمولا در اوایل شهریور ماه و برای دومین دوره در اوایل اسفند ماه تعیین می گردد.

لازم به ذکر است که تاکنون تاریخ دقیق نام نویسی در این آزمون از سوی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برای سال 1400 منتشر نشده است اما به محض اعلام، اطلاعات لازم در اسرع وقت از طریق این مقاله و کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در اختیار شما داوطلبان قرار خواهد گرفت.

نحوه نام نویسی آزمون پیش کارورزی و علوم پایه 

فرآیند ثبت نام برای داوطلبانی که در خارج از کشور تحصیل نموده اند، دارای اندک تفاوتی با داوطلبان داخل کشور می باشد. از متقاضیانی که به تحصیل در خارج از کشور پرداخته اند، هزینه ای بابت ثبت نام اخذ می گردد. مراحلی که هر یک از داوطلبان لازم است برای نام نویسی نسبت به انجام آن ها اقدام نمایند در ادامه مقاله ارائه شده اند.

داوطلبان تحصیل کرده در داخل کشور

این دسته از متقاضیان می بایست به منظور تکمیل روند ثبت نام، به دانشگاه محل تحصیل خود در یکی از حوزه های مراکز برگزار کننده آزمون جامع علوم پایه و پیش کارورزی مراجعه کنند. آن ها همچنین می توانند از طریق نزدیک ترین قطب مرکز برگزار کننده آزمون و با معرفی دانشگاه خود، نسبت به نام نویسی در آزمون اقدام نمایند.

داوطلبان تحصیل کرده در خارج از کشور

متقاضیانی که در خارج از کشور تحصیل کرده و در مرکز خدمات آموزشی تشکیل پرونده داده اند، می بایست در زمان تعیین شده با به همراه داشتن کارت ملی و یک قطعه عکس به حوزه مرکز قطب برگزار کننده آزمون های جامع علوم پایه و پیش کارورزی مراجعه و نسبت به ثبت نام در آزمون مذکور اقدام کنند. شایان ذکر است ثبت نام این دسته از داوطلبان به صورت مشروط انجام می شود و صدور کارت ورود به جلسه آزمون منوط به تایید مرکز خدمات آموزشی خواهد بود.

هزینه ثبت نام برای داوطلبان تحصیل کرده در خارج از کشور، در زمان اعلام نتایج و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir دریافت خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید مشاهده نتایج آزمون مذکور تنها پس از واریز هزینه ثبت نام امکان پذیر خواهد بود.

 ثبت نام آزمون الکترونیک میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

داوطلبانی که میخواهند در آزمون میان دوره ای پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی شرکت نمایند، می توانند پس از دانلود نمونه سوالات آزمون علوم پایه پزشکی و دانلود نمونه سوالات آزمون پیش کارورزی با نحوه طراحی سوالات آشنا شوند و مطابق با راهنمای نام نویسی زیر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

زمان ثبت نام آزمون الکترونیک میان دوره 

آزمون الکترونیک میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی نیز دوبار در سال و معمولا در ماه های خرداد و آذر برگزار می گردد و متقاضیان می توانند در مدت زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور به ثبت نام خود بپردازند. با توجه به زمان برگزاری آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400 پیش بینی می شود که داوطلبان در نیمه دوم آبان ماه بتوانند ثبت نام خود را به انجام برسانند. لازم به ذکر است که در صورت انتشار تاریخ دقیق این فرآیند، زمان آن در اسرع وقت از طریق این مقاله و همچنین کانال ایران مشاوره در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نحوه نام نویسی آزمون الکترونیک میان دوره

در فرآیند ثبت نام این آزمون، داوطلبانی که در خارج از کشور تحصیل نموده اند، لازم است مبلغی را به صورت اینترنتی جهت ثبت نام پرداخت نمایند ولی داوطلبان داخل کشور نیازی به واریز وجه ثبت نام ندارند.

ثبت نام داوطلبان تحصیل کرده در داخل کشور

دانش آموختگان داخل کشور می توانند در موعد مقرر برای طی مراحل نام نویسی به دانشگاه محل تحصیل خود در حوزه مراکز برگزار کننده آزمون های جامع علوم پایه و پیش کارورزی میان دوره مراجعه کنند. تکمیل روند ثبت نام از طریق معرفی داوطلبان از سوی دانشگاه به نزدیک ترین مرکز قطب برگزار کننده آزمون نیز امکان پذیر می باشد.

ثبت نام داوطلبان تحصیل کرده در خارج از کشور

افراد تحصیل کرده در خارج از کشور که دارای پرونده در مرکز خدمات آموزشی می باشند، می بایست قبل از ثبت نام هزینه ای را از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir پرداخت کنند. پس از واریز وجه، لازم است داوطلبان با در دست داشتن پرینت پرداخت هزینه، کارت ملی و یک قطعه عکس به مراکز قطب برگزار کننده آزمون های علوم پایه و پیش کارورزی مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

شایان ذکر است متقاضیان خارج از کشور حتما باید قبل از واریز هزینه ثبت نام از مراکز قطب برگزار کننده آزمون مبنی بر برگزار آزمون برای داوطلبان خارج از کشور استعلام کنند. همچنین پرداخت هزینه به منزله ثبت نام در آزمون نمی باشد و لازم است جهت تکمیل مراحل نام نویسی خود، به مراکز قطب برگزار کننده آزمون مراجعه نمایید.

قطب های برگزار کننده آزمون های جامع علوم پایه و پیش کارورزی 1400

دانشگاه های علوم پزشکی کشور که تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه سلامت و همچنین آموزش دانشجویان در رده های مختلف گروه پزشکی به فعالیت می پردازند، بر اساس شاخصه هایی مانند نیروی انسانی و امکانات آموزشی به 10 قطب آموزشی تقسیم بندی شده اند که برای هر قطب یک دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر انتخاب شده است.

قطب های برگزار کننده آزمون های علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی
قطب (منطقه)دانشگاه مادرزیر مجموعه
1گیلاندانشگاه های علوم پزشکی سمنان، شاهرود، بابل، گلستان و مازندران
2تبریزدانشگاه های علوم پزشکی ارومیه و اردبیل و دانشکده های علوم پزشکی سراب، مراغه، خلخال و خوی
3همداندانشگاه های علوم پزشکی ایلام، کردستان و کرمانشاه و دانشکده علوم پزشکی اسد آباد
4اهوازدانشگاه های علوم پزشکی لرستان و دزفول و دانشکده های علوم پزشکی بهبهان، شوشتر و آبادان
5شیرازدانشگاه های علوم پزشکی یاسوج، فسا، بوشهر، هرمزگان و جهرم و دانشکده های علوم پزشکی گراش و لارستان
6زنجاندانشگاه های علوم پزشکی قم، اراک، قزوین و البرز و دانشکده های علوم پزشکی خمین و ساوه
7اصفهاندانشگاه های علوم پزشکی یزد، کاشان، شهر کرد
8کرماندانشگاه های علوم پزشکی زابل، جیرفت، بم، ایرانشهر، زاهدان و رفسنجان و دانشکده علوم پزشکی سیرجان
9مشهددانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی، گناباد، تربت حیدریه، سبزوار و بیرجند و دانشکده های علوم پزشکی اسفراین، تربت جام و نیشابور
10تهراندانشگاه های علوم پزشکی ایران، بقیه الله، شاهد، ارتش، شهید بهشتی و بهزیستی و توانبخشی

طراحی سوالات آزمون علوم پایه و پیش کارورزی و کلیه امور مربوطه بر عهده دانشگاه مادر و با کمک اساتید دانشگاه های زیر مجموعه انجام می پذیرد. آزمون علوم پایه و پیش کارورزی تنها در برخی از این دانشگاه ها برگزار می گردد و شما می توانید با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل خود (در صورتی که خود دانشگاه حوزه برگزاری آزمون نباشد) به نزدیک ترین قطب برگزاری آزمون معرفی شوید.

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان به اسامی قطب های برگزار کننده آزمون های جامع علوم پایه و پیش کارورزی 1400 دسترسی یافت؟

قطب های برگزار کننده آزمون های جامع علوم پایه و پیش کارورزی 1400 در این مقاله به طور کامل ذکر شده است.

2- داوطلبان در چه تاریخی می توانند ثبت نام خود را در آزمون میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400 آغاز نمایند؟

متاسفانه تاریخ ثبت نام داوطلبان دراین آزمون برای سال 1400 مشخص نشده است.

3- طراحی سوالات آزمون علوم پایه و پیش کارورزی پزشکی 1400 بر عهده کدام دانشگاه می باشد؟

طراحی سوالات آزمون علوم پایه و پیش کارورزی بر عهده دانشگاه مادر و با کمک اساتید دانشگاه های زیر مجموعه انجام می پذیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره