خانه آزمون زبان های خارجی ثبت نام آزمون SAT سال 99

ثبت نام آزمون SAT سال 99

زمان و نحوه ثبت نام آزمون SAT سال 99
ثبت نام آزمون SAT سال 99
Scholastic Assesssment Test که بیشتر با عنوان مخفف آن یعنی SAT به کار برده می شود یکی از آزمون هایی است که ارائه مدرک آن برای ورود به مقطع کارشناسی در دانشگاه های خارج از کشور الزامی می باشد. از جمله کشورهایی که مدرک آزمون SAT را ملاک پذیرش داوطلبان در رشته های کارشناسی انگلیسی زبان قرار داده اند شامل دانشگاه های اسکاندیناوی ، آمریکا ، استرالیا ، ترکیه و برخی از کشور های اروپایی می باشند.

ثبت نام و سایر فرآیندهای شرکت در آزمون از طریق سامانه collegeboard.org انجام می گیرد که علاقمندان با مراجعه به این سایت می توانند نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام نمایند.

آزمون SAT در 6 مقطع زمانی و در کشورهای مختلف به جز ایران برگزار می گردد و مدت اعتبار مدرک آن 5 سال می باشد و با پایان رسیدن انقضا مدرک، داوطلبان باید مجددا برای شرکت در آزمون شرکت نمایند.

آزمون SAT چیست؟

هدف از شرکت در آزمون SAT ارزیابی استعداد تحصیلی دانش آموختگان است و با شرکت در این آزمون و کسب مدرک ، سطح دانش آکادمیک عمومی داوطلب در مقطع کارشناسی ، مورد قبول دانشگاه های بین المللی قرار می گیرد. آزمون SAT به دو صورت General و Subject برگزار می گردد. معمولا داوطلبان باید در سال های یازدهم و دوازدهم تحصیل خود اقدام به ثبت نام در آزمون SAT General نمایند.

آزمون SAT Subject نیز در پنج رشته ریاضیات ، تاریخ آمریکا و جهان ، زبان های خارجی ، علوم و زیست شناسی و ادبیات انگلیسی برگزار می گردد و دارا بودن این مدرک برای ورود به 100 دانشگاه برتر دنیا (بر اساس رتبه بندی شانگهای) الزامی می باشد.

سوالات آزمون SAT از چهار بخش تشکیل می شوند که در این قسمت به توضیح هر بخش به صورت جداگانه می پردازیم.

بخش ریاضیات (Mathematic) 

این بخش شامل سوالات جبر و هندسه ، آمار و احتمالات ، مثلثات و … می باشد که به صورت چهارگزینه ای مطرح شده اند و داوطلبان با استفاده از محاسبات ریاضی می توانند به پاسخ های صحیح برسند. لازم به ذکر است که نمره منفی برای این بخش منظور نخواهد شد. نمره بخش ریاضیات 200 تا 800 می باشد.

لازم به ذکر است که سوالات این بخش از دو قسمت تشکیل می شود :

بخش اول: شامل 20 سوال و با مدت پاسخگویی 25 دقیقه ، که داوطلبان مجاز نیستند در این قسمت از ماشین حساب استفاده نمایند.

بخش دوم: شامل 38 سوال و با مدت پاسخگویی 55 دقیقه ، که داوطلبان می توانند در سوالات این بخش از ماشین حساب استفاده نمایند.

بخش نگارش و آزمون زبانی (Writing and Language Test) 

سوالات این بخش نیز به صورت چهارگزینه ای و بدون احتساب نمره منفی طراحی شده است. تمامی سوالات این بخش در قالب متن ارائه شده و هدف آن ارزیابی نکات گرامری و دستور زبان انگلیسی می باشد. این بخش شامل 44 سوال می باشد که مدت زمان پاسخگویی به آن 35 دقیقه در نظر گرفته شده است. نمره نهایی این بخش همراه با نمره بخش درک مطلب اعلام می شود که از 200 تا 800 حداقل و حداکثر نمرات این دو بخش خواهد بود.

بخش درک مطلب (Evidence Based Reading) 

داوطلبان در این بخش باید بر اساس متون ارائه شده به سوالات پاسخ دهند. این بخش نیز مانند سایر بخش ها نمره منفی ندارد و شامل 52 سوال با مدت پاسخگویی 65 دقیقه می باشد و نمره آن همراه با نمره بخش نگارش و آزمون زبانی در بازه 200 تا 800 اعلام می شود. مباحث متون ارائه شده معمولا از منابع روان شناسی ، جامعه شناسی ، متون ادبی و کلاسیک آمریکا ، زیست شناسی و … می باشند.

بخش انشاء (Essay Optional) 

آخرین بخش از آزمون پس از درک مطلب ، نگارش و آزمون زبانی ، قسمت انشاء می باشد. پاسخگویی به سوالات این قسمت به صورت اختیاری است. از اهداف این بخش می توان به ارزیابی مهارت خواندن ، تحلیل و نگارش اشاره کرد که مهلت پاسخگویی به سوالات آن 50 دقیقه و نمره آن از 200 تا 800 می باشد.

زمان ونحوه ثبت نام در آزمون SAT 

همانطور که پیش تر اشاره کردیم این آزمون 6 بار در سال برگزار می شود و مدت اعتبار آن 5 سال است و بعد از پایان رسیدن اعتبار آن داوطلبان باید مجددا در آزمون شرکت نمایند. Scholastic Assesssment Test یا به عبارتی آزمون SAT بر خلاف آزمون های تافل ، آیلتس و جی آر ای در ایران برگزار نمی گردد و متقاضیان باید یکی از کشور های خارجی را برای شرکت در آزمون برگزینند. کشور های امارات ، ترکیه و مالزی انتخاب های خوبی برای داوطلبان ایرانی است چرا که سفر به این کشور ها بدون داشتن ویزا نیز امکان پذیر می باشد.

ثبت نام این آزمون از طریق سایت collegeboard.org و آنلاین انجام می گیرد که داوطلبان با پرداخت هزینه ثبت نام توسط کارت های اعتباری می توانند ثبت نام خود را آغاز نمایند. در این قسمت برای سهولت در انجام ثبت نام ، راهنمای تصویری را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

  • مراجعه به سایت collegeboard.org و انتخاب گزینه “Register for The SAT” مطابق تصویر زیر

مرحله اول ثبت نام

  • با ورود به صفحه زیر بر روی گزینه “sign up” کلیک نمایید.

ثبت نام

 

  • در صفحه باز شده ، فرم الکترونیکی ای را مشاهده می کنید که باید تمام اطلاعات خواسته شده را بر اساس گذرنامه خود تکمیل نمایید. بخشی از فرم ثبت نام به صورت زیر می باشد.

فرم ثبت نام

  • بعد از تکمیل نمودن فرم ثبت نام ، سامانه ، نام کاربری (user name) و رمز عبور (password) مربوط به شما را نمایش خواهد داد که با دریافت آن ها ، اجازه ورود به سیستم و ثبت نام در زمان و مکان مورد نظر خود را خواهید داشت.

مکان و زمان برگزاری آزمون SAT

آزمون SAT تقربیا در اکثر کشور های دنیا برگزار می شود. در خاورمیانه نیز به جز کشور ایران و افغانستان در سایر کشور ها برگزار می گردد. از پرطرفدارترین کشورها که داوطلبان ایرانی برای شرکت در آزمون انتخاب می کنند می توان به ترکیه ، امارات ، مالزی و آذربایجان اشاره کرد. در این قسمت برخی از مراکز برگزاری آزمون در کشور ترکیه را قرار داده ایم:

مراکز برگزاری آزمون SAT در ترکیه
مرکز برگزاری آزمون شهر برگزاری آزمون 
TURKISH-AMERICAN ASSOCIATIONANKARA, TURKEY
BILKENT UNIV PREPERATION SCHOOLANKARA, TURKEY
TARSUS AMERICAN SCHOOLTARSUS, TURKEY
ROBERT COLLEGEISTANBUL, TURKEY
THE AMERICAN COLLEGIATE INSTITUTEIZMIR, TURKEY

آزمون SAT ، در کشور آمریکا 7 بار در سال و در سایر کشور ها 6 بار در سال برگزار می شود. این آزمون به طور معمول در ماه های ژانویه ، مارس ، می ، ژوئن ، اکتبر ، نوامبر و دسامبر برگزار می شود البته لازم به ذکر است که ماه مارس مختص مراکز برگزاری این آزمون در کشور آمریکا می باشد. مهلت ثبت نام در آزمون ، یک ماه پیش از زمان برگزاری آزمون می باشد. چنانچه ثبت نام خود را به روزهای پایانی و نزدیک به زمان برگزاری موکول نمایید علاوه بر هزینه ثبت نام ، ملزم به پرداخت هزینه تاخیر در ثبت نام نیز خواهید بود.

بهترین منابع آزمون SAT 

برای کسب موفقیت در آزمون SAT ، مطالعه منابع مرتبط از اهمیت ویژه ای برخوردار است. موسسه کالج برد که عهده دار برگزاری آزمون SAT می باشد دو منبع مطالعاتی مهم را جهت آمادگی در این آزمون منتشر کرده است. کتاب The Official SAT Study Guide برای آزمون اس ای تی عمومی (General SAT) و کتاب The Official SAT Study Guide For All SAT Subject Tests برای آزمون اس ای تی موضوعی (Subject SAT) ، از منبع های اصلی این آزمون هستند.

علاوه بر موسسه کالج برد ، دو موسسه دیگر به نام کاپلان و بارونز منابع مطالعاتی مفیدی را برای بخش های ریاضیات و درک مطلب به چاپ رسانده اند. از دیگر منابع برای آمادگی در آزمون SAT می توان به کتاب های زیر اشاره کرد:

بهترین منابع مطالعاتی آزمون SAT
The Critical Reader 2nd Edition – The Complete Guide to SAT Reading
The New SAT – 1,500 Practice Questions
SAT 2018
Master the SAT 2015
SAT با BARRON’S SAT 2400
Novas SAT Prep Course
The Official SAT Study Guide

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره