خانه کارشناسی ارشد ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور رشته آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور رشته آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور رشته آموزش زبان فارسی 98
ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور رشته آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان 98
یکی از متداول ترین راه های ورود به مقطع کارشناسی ارشد ، ثبت نام در کنکوری می باشد که هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می گردد. داوطلبانی که به هر علت موفق به شرکت در این آزمون و یا کسب نمره لازم جهت قبولی در رشته محل های مورد علاقه خود نمی شوند اصلا نگران نباشند ، زیرا دانشگاه پیام نور فرصتی را جهت نام نویسی مقطع کارشناسی ارشد ، تحت عنوان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور برای داوطلبان قرار می دهد و متقاضیان می توانند در بازه زمانی مقرر نسبت به ثبت نام آن اقدام نمایند.

دفترچه ثبت نامی این آزمون هر ساله از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبانی که دارای شرایط لازم هستند ، جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص این آزمون می بایست دفترچه آن را به طور کامل مطالعه کنند و هم چنین با تهیه منابع آزمون خود را برای شرکت در این آزمون آماده نمایند.

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور معمولا در اواخر مهر ماه و از طریق سایت رسمی سازمان سنجش صورت می گیرد.

راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در رشته آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان 98

همان طور که گفته شد جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد طرح فراگیر دانشگاه پیام نور ، داوطلبان نیازی به شرکت در جلسه کنکور ندارند ، اما به این معنی نیست که داوطلبان بدون شرکت در آزمون می توانند وارد دانشگاه شوند! بلکه این افراد جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور می بایست در آزمونی که در دی ماه توسط این دانشگاه برگزار می گردد شرکت نمایند. در واقع این آزمون از منابع و کتب درسی ترم اول این مقطع طراحی می شود و داوطلبانی که موفق به کسب نمره حد نصاب در این آزمون شوند می توانند تحصیل خود را از ترم دوم آغاز نمایند. در ادامه این مطلب نکاتی را در خصوص زمان و نحوه ثبت نام در رشته آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان بیان خواهیم نمود.

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور برای سال تحصیلی 98 – 99 ، از 29 مهر ماه آغاز شده و در تاریخ 8 آبان ماه به پایان می رسد. داوطلبانی که شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را دارا می باشند ، پس از انتشار دفترچه ثبت نامی این آزمون ، می توانند در تاریخ مقرر ، نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند. پس از پایان مهلت نام نویسی این احتمال وجود دارد که فرصت مجددی برای جا ماندگان از ثبت نام در نظر گرفته شود ، برای آگاهی از این که آیا مهلت ثبت نام تمدید خواهد شد یا خیر و هم چنین سایر جزئیات مربوط به آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ، می توانید عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره شوید و از زمان ثبت نام و به روزترین اخبار پیرامون این آزمون مطلع شوید.

نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

شما عزیزان جهت نام نویسی در این آزمون می توانید مطابق راهنمای زیر عمل کنید.

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید.
  • از سمت راست سایت گزینه ” پیام نور “ را انتخاب کنید.
  • در صفحه گشوده شده بر روی لینک فعال ” دفترچه راهنمای ثبت نام پذیرش دوره های فراگیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور “ کلیک نمایید.
  • پس از دریافت دفترچه نسبت به مطالعه کامل آن اقدام نمایید تا از شرایط و جزئیات ثبت نام این آزمون اطلاعات لازم را کسب کنید.
  • اولین مرحله نام نویسی آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام ، واریز هزینه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور می باشد. جهت پرداخت این هزینه لازم است روی لینک فعال ” خرید کارت اعتباری “ کلیک نموده و هزینه ثبت نام را با یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایید.
  • پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون ، روی لینک ” ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور “ کلیک نمایید.
  • در فرم تقاضانامه ثبت نام ، اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را وارد نمایید. هم چنین جهت تکمیل ثبت نام نیازمند اسکن عکس سه در چهار با فرمت jpg می باشید.
  • پس از تکمیل ثبت نام لازم است تا شماره پرونده و کد رهگیری را دریافت نمایید و تا پایان مراحل ثبت نام این دوره نزد خود نگه دارید.

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

ثبت نام در هر آزمونی مستلزم دارا بودن شرایط خاصی می باشد. قطعا ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نیست و یک سری شرایط عمومی و اختصاصی برای آن در نظر گرفته شده است. شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 98 به طور کامل در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ، بیان شده است. ما نیز در ادامه به این شرایط می پردازیم.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مطرح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن عناد با جمهوری اسلامی

مصادیق عناد با جمهوری اسلامی ایران موارد زیر می باشند :

– مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی ایران

– داشتن وابستگی تشکیلاتی به گروهک های محارب ، پرداخت کمک های نقدی به این گروهک ها و هواداری تشکیلاتی یا عضویت در آن ها

– تبلیغ ماتریالیسم و ادیان ساختگی

  • عدم برخورداری از فساد اخلاقی (شامل اعتیاد به مواد مخدر و شهرت به فحشا و …)
  • برخورداری از سلامت و توانایی جسمانی متناسب با رشته انتخابی

علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده در قسمت بالا ، ممکن است شرایط خاصی برای برخی از رشته ها در نظر گرفته شود که در این صورت این شرایط در زیر جدول مربوط به هر رشته مشخص خواهد شد.

مدارک ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

نام نویسی اینترنتی در دوره دانش پذیری مقطع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ، نیازمند اطلاعات و مدارکی نیز می باشد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

  • فایل عکس اسکن شده (داوطلب جهت تکمیل مراحل ثبت نام می بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر ، در سامانه ثبت نامی سازمان سنجش بارگذاری نماید.)

– این عکس می بایست در ابعاد 220×300 پیکسل باشد.

– عکس بانوان باید با حجاب کامل بوده و صورت آن ها نیز به طور کامل مشخص باشد.

  • جهت تکمیل ثبت نام نیازی به اسکن سایر مدارک نمی باشد ، اما داوطلبان جهت تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام لازم است تا مدارکی مانند شناسنامه ، کارت ملی و مدارک تحصیلی خود را به همراه داشته باشند تا هنگام نام نویسی به مشکل برنخورند.

شهریه مقطع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 98 – 99

بر خلاف تصوری که برخی از داوطلبان دارند ، شهریه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور برای داوطلبانی که از طریق آزمون سراسری پذیرفته شده اند و داوطلبانی که در دوره دانش پذیری فراگیر پیام نور پذیرفته شده اند ، هیچ گونه تفاوتی ندارد و هر دو این پذیرفته شدگان با توجه به رشته خود ملزم به پرداخت شهریه مشخصی می باشند.

شهریه این دانشگاه همانند سایر دانشگاه ها ، به دو قسمت شهریه ثابت و متغیر تقسیم می شود. معمولا شهریه ثابت برای هر ورودی تا پایان دوران تحصیل ثابت خواهد ماند ، در صورتی که شهریه متغیر هر ساله دستخوش تغییراتی می شود و معمولا با افزایشی 10 الی 15 درصدی همراه خواهد بود.

علاوه بر نکات بالا ، نکته مهمی که در تعیین شهریه هر ترم داوطلبان موثر خواهد بود ، تعداد و نوع واحدهای درسی است که در آن نیمسال تحصیلی اخذ می نمایند ؛ به این صورت که دروس نظری دارای شهریه کمتری نسبت به دروس عملی می باشند. هم چنین پایان نامه نیز شهریه بالاتری نسبت به این دروس خواهد داشت. بنابراین می توان نتیجه گرفت که رشته های فنی مهندسی ، شهریه بالاتری نسبت به رشته های گروه علوم پایه و علوم انسانی خواهند داشت.

مقدار این شهریه برای سال تحصیلی 98 – 99 به صورت زیر می باشد.

میزان شهریه ثابت و متغیر برای کلیه رشته ها
شهریه ثابتشهریه متغیر دروس نظری به ازای هر واحد درسیشهریه متغیر دروس عملی کم هزینه به ازای هر واحد درسیشهریه متغیر دروس عملی پر هزینه و پایان نامه به ازای هر واحد درسی
11/408/837 ریال1/122/033 ریال3/323/507 ریال5/192/231 ریال

نکاتی در خصوص ثبت نام و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور رشته آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

  • داوطلبان در هنگام ثبت نام می توانند صرفا یک کد رشته امتحانی را در 20 محل انتخاب نمایند.
  • متقاضیانی که دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی می باشند ، می بایست حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه 98 فارغ التحصیل شوند.
  • لازم است بدانید که معدل مقطع کارشناسی نیز در پذیرش شما موثر خواهد بود ، به این صورت که نمره آزمون به میزان 80 درصد و معدل دوره کارشناسی نیز به میزان 20 درصد در پذیرش نهایی داوطلب تاثیر گذار خواهد بود.
  • دانشجویان سال آخر می بایست میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده خود را حداکثر تا 30 بهمن در تقاضانامه ثبت نام درج نمایند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز می بایست میانگین معدل کاردانی و کارشناسی خود را در فرم ثبت نام وارد نمایند.
  • داوطلب در صورت کسب موفقیت در آزمون پایان دوره دانش پذیری ، تبدیل وضعیت داده و می تواند تحصیل خود را در رشته مورد نظر ادامه دهد.
  • دانشجویی که در دوره دانش پذیری نمرات زیر 12 به دست آورده و قبول اعلام شده است ، لازم است دروس مورد نیاز را در طول تحصیل با رعایت پیش نیاز اخذ نموده و با کسب نمره حداقل 12 بگذرانند. (این دروس شامل مقررات معادلسازی نمی گردند.)
  • مطابق دفترچه راهنمای پذیرش ، هرگونه انتقال ، تغییر رشته و گرایش ، در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها ممنوع می باشد. البته دانشگاه پیام نور هرساله فرصتی را جهت ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور قرار می دهد و دانشجویان در صورتی که واجد شرایط باشند می توانند از این فرصت استفاده نمایند.

هم چنین اگر قصد ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد این رشته را دارید بهتر است از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته و تعداد ظرفیت آن ها نیز مطلع باشید تا در هنگام ثبت نام با آگاهی بیشتری نام نویسی خود را انجام دهید. به همین جهت تصمیم گرفتیم تا در انتها به این موضوع بپردازیم.

در سال 98 ، پذیرش مقطع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در رشته آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان ، در واحدهای دانشگاهی زیر انجام می پذیرد و مشخصات دانشگاه های پذیرنده این رشته مطابق جدول زیر می باشد:

عنوان رشتهاستانواحد دانشگاهی ارائه دهندهشیوه پذیرشظرفیت
آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانانقممرکز قمآموزشی – پژوهشی6
قممرکز قمالکترونیکی30

در صورتی که شما نیز قصد نام نویسی در رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را دارید ، می بایست ابتدا در زمان انتخاب رشته ارشد فراگیر پیام نور نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید. پس از نام نویسی و شرکت در آزمون می توانید نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را حدودا در اوایل بهمن ماه مشاهده کنید. شما عزیزان در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می توانید روی لینک مطالب مربوطه کلیک نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد