خانه مشاوره تحصیلی ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی 1401

ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی 1401

مراحل نام نویسی نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی 1401
ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی 1401

سالانه تعدادی از دانشجویان شاهد و ایثارگر بنا بر دلایل مختلف خواستار جابه جایی از دانشگاه خود و گرفتن انتقالی به دانشگاه های دیگر هستند. به همین جهت برای این دسته از دانشجویان تدابیر و روش هایی جهت تکمیل فرم و ارائه درخواست انتقال آن ها در نظر گرفته شده است.
وزارت بهداشت با در نظر گرفتن سامانه ای تحت عنوان “سامانه درخواست انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر” برای این گروه از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، در زمانی مشخص به آن ها این امکان را می دهد تا تقاضای نقل و انتقال خود را در سایت مذکور ثبت نموده و در صورت پذیرش درخواست، اقدام به جابه جایی دانشگاه محل تحصیل خود نمایند.

زمان درخواست انتقال نیمسال اول 1401 – 1402 نو دانشجویان مشغول به تحصیل علوم پزشکی، از 5 تا 15 مهر ماه می باشد.

گروه بندی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی 1401

مطابق با قوانین مربوطه، صرفا دانشجویانی که در گروه بندی ذیل قرار بگیرند، به عنوان دانشجویان ایثارگر و شاهد در نظر گرفته می شوند. همچنین دانشجویانی که دارای شرایط نقل و انتقال بوده و از ورودی سال های گذشته می باشند، در صورت عدم تکمیل ظرفیت توسط دانشجویان جدید الورود و طبق اولویت دسته بندی شده زیر می توانند نسبت به تکمیل فرم درخواست انتقال خود اقدام نمایند.

  • فرزندان شاهد
  • همسر شاهد
  • جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان
  • فرزندان جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان
  • همسر جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان
  • جانبازان 25 ایل 49 درصد
  • همسر جانبازان 25 الی 49 درصد
  • فرزند جانبازان 25 الی 49 درصد

تبصره1: در صورتی که سهمیه انتقال به وسیله افراد واجد شرایط فوق تکمیل نشود، برای همسران و فرزندان جانبازان 25 الی 49 درصد استفاده خواهد شد.
تبصره2: مقاطع تحصیلی phd و دستیاری تخصصی شامل این آیین نامه نخواهند شد.
تبصره3: پس از پذیرش انتقال دانشجو در کمیسیون نقل و انتقال و ثبت نام در دانشگاه مقصد، به هیچ وجه امکان بازگشت به دانشگاه مبدا وجود ندارد. توجه داشته باشید که قبل از ثبت نام در دانشگاه مقصد و با ارائه درخواست کتبی توسط دانشجو به اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، امکان لغو انتقال وجود دارد.

زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی 1401

دانشجویان علوم پزشکی شاهد یا ایثارگر جدید الورود که تمایل به جابه جایی و میهمانی دارند و دارای شرایط لازم جهت نقل و انتقال به دانشگاه های دیگر نیز می باشند، می بایست از 5 تا 15 مهر ماه با مراجعه به سایت shahedtransmission.behdasht.gov.ir، نسبت به تکمیل فرم و ارسال مدارک مورد نیاز اقدام نمایند. شایان ذکر است که زمان نقل و انتقالات دانشجویان ورودی های قبل نیز در شهریور ماه انجام گرفته است.

نحوه ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی 1401

همان طور که در بخش های قبلی گفته شد، دانشجویان شاهد و ایثارگری که در دانشگاه های علوم پزشکی خواستار انتقال و جابه جایی دانشگاه خود به دانشگاهی دیگر هستند، ابتدا باید به وب سایت مربوطه مراجعه نموده و مراحل زیر را به ترتیب طی کنند.

  1. ابتدا به سایت shahedtransmission.behdasht.gov.ir وارد شوید. در این صفحه، قوانین و ضوابطی ذکر شده است که بعد از مطالعه آن ها می بایست تیک عبارت “شرایط و ضوابط را به طور کامل مطالعه کرده ام و موافق می باشم” فعال کنید.
  2. با پر کردن کادرهای مربوط به “شماره دانشجویی و “کد ملی، فرم ثبت نام انتقال به شما نمایش داده می شود.
  3. در فرم نمایش داده شده، ابتدا مشخصات شناسنامه ای و سپس اطلاعاتی در رابطه با ایثارگری، مقطع تحصیلی، رشته، دانشگاه مبداء، دوره آموزشی و… را مشاهده می نمایید که در ادامه می بایست تعداد واحدهای گذرانده شده در دانشگاه مبداء، میانگین معدل کل، سهمیه ثبت نامی و دلیل تقاضای انتقال را تکمیل کنید.
  4. در قسمت اولویت های دانشگاه های مقصد انتخابی، طبق اولویت مد نظر خود دانشگاه انتخابی را وارد نمایید. در صورتی که چند دانشگاه را در اولویت دارید، با استفاده از دکمه “اضافه کردن سطر به اولویت های انتخابی” می توانید انتخاب های دیگری نیز داشته باشید.
  5. جهت تغییر اولویت ها می توانید از فلش هایی که در قسمت تغییر اولویت مشاهده می شود، اقدام کنید. همچنین در صورت تمایل به حذف اولویت، با استفاده از دکمه “حذف” نسبت به حذف اولویت انتخاب شده اقدام نمایید.
  6. سپس کادر مربوط به “آدرس محل سکونت” خود را تکمیل کنید.
  7.  در صفحه بعد لازم است که مدارک مورد نیاز جهت انتقال خود را بارگذاری نموده و در بخش های “نوع مدرک بارگذاری شده” و “توضیح نوع مدرک ارسال شده” اطلاعات لازم تکمیل شود. همچنین اگر مدرکی را اشتباه ارسال کردید، با استفاده از دکمه “حذف” می توانید از ارسال آن جلوگیری کنید.
  8.  پس از تکمیل فرم، روی عبارت ” ذخیره اطلاعات” کلیک کرده تا درخواست شما با موفقیت ثبت شود.
  9. جهت پیگیری درخواست انتقال خود می توانید از طریق همین سامانه با درج شماره دانشجویی و کد ملی خود و با کلیک بر روی عبارت “پیگیری درخواست انتقال ثبت شده” وضعیت ثبت نام و بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان دانشگاه را مشاهده نمایید.

شرایط ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی 1401

دانشجویان ایثارگر و شاهد رشته های گروه علوم پزشکی که تمایل به انتقال دانشگاه خود در نیمسال اول تحصیلی سال 1401 – 1402را دارند، برای ثبت نام در سامانه انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر باید دارای یک سری شرایط از پیش تعیین شده باشند که این شرایط عبارت اند از:

  1. متقاضی نباید دارای هر گونه عامل منع آموزشی از سوی دانشگاه محل تحصیل خود باشد.
  2. فرآیند انتقال به دانشگاهی صورت می گیرد که رشته فعلی دانشجو در آن عینا ارائه گردد.
  3. امکان انتقال به دانشگاهی که متقاضی جزء هیات علمی یا کادر رسمی آن می باشد، میسر نیست.
  4. دانشجویان ورود به دانشگاه از طریق جذب بدون آزمون، امکان ثبت درخواست انتقال را نخواهند داشت.
  5. دانشجویانی که مشغول به تحصیل در خارج از کشور می باشند، امکان ثبت درخواست انتقالی نخواهند داشت.
  6. دانشجویان جدید الورود مجاز به ثبت هیچ گونه درخواست انتقال و جا به جایی (مگر در شرایط بسیار خاص) نمی باشند.
  7. دانشجویانی که در نیمسال تحصیلی آخر خود به سر می برند، امکان ثبت هیچ گونه درخواست انتقال و یا میهمان را ندارند.
  8. دانشجویان می بایست موفق به کسب حداقل تراز در دانشگاه تحصیلی خود شده باشند. لازم به ذکر است که حداقل نمره کل (تراز) در هر رشته، مقطع و گروه آزمایشی هر ساله توسط اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، به تصویب می رسد.

نکاتی درباره ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی 1401

  • تنها مدارک ارسال شده از طریق سامانه shahedtransmission.behdasht.gov.ir، مورد بررسی قرار می گیرند و ملاک عمل خواهند بود و ارائه مدارک از طرق دیگر قابل قبول نمی باشد.
  • صحت و درستی کلیه مدارک ارائه شده توسط دانشجو به عهده وی می باشد و در صورت مشاهده اشکال و یا مغایرت در هر مرحله، درخواست به طور کامل منقضی خواهد شد.
  • ضروری است که دانشجویان علوم پزشکی که دارای شرایط نقل و انتقال هستند (به ویژه دانشجویان جدید الورود)، در زمان مقرر جهت تکمیل فرم، به سایت ذکر شده مراجعه فرمایند.
  • پس از انتقال، هر گونه عواقب ناشی از جابه جایی از جمله عدم پذیرش واحدهای درسی گذرانده شده در دانشگاه مبداء، عدم انطباق نظام آموزشی و یا عدم توانایی اخذ واحدهای درسی مورد نیاز بر عهده شخص دانشجو است و بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ گونه مسئولیتی را بر عهده نخواهد گرفت.
  • فرایند نقل و انتقال دانشجویانی که تقاضای تغییر رشته دارند، از طریق سایت shahedtransmission.behdasht.gov.ir انجام نمی شود.
  • ثبت درخواست نقل و انتقال دارای هزینه ای نمی باشد.
  • توجه داشته باشید که باید دانشگاه مبدا خود را به درستی و با دانش کافی انتخاب کنید، زیرا بعد از انتقال به هیچ وجه امکان ویرایش و جابه جایی دوباره وجود نخواهد داشت.
  • جهت ارسال پیامک در صورت پیشرفت و رسیدگی درخواست انتقال، ثبت شماره همراه صحیح الزامی می باشد.
  • به دلیل شرایط خاص، امکان درخواست انتقال به ۵ کلان شهر کشور از جمله تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و شیراز برای متقاضیان غیر مقیم مقدور نمی باشد. این فرآیند برای داوطلبین مقیم نیز تنها در قالب مهمان امکان پذیر خواهد بود.
  • میهمان و انتقال از دانشگاه پیام نور و به دانشگاه های روازنه یا شبانه منع قانونی دارد.
  • در صورت احراز شرایط کاملا یکسان، اولویت پذیرش با دانشجویان دختر می باشد.
  • درصورتی که دانشجو بیش از نیمی از واحدهای خود را گذرانده باشد، تنها می تواند درخواست میهمانی دهد. (در صورت دارا بودن شرایط میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر.)

با راه اندازی سامانه shahedtransmission.behdasht.gov.ir تمامی فرآیندهای مربوط به نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی برای دانشجویانی که دارای شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند، به صورت اینترنتی انجام می‌ شود و با توجه به این که این عمل دو بار در سال انجام می‌ شود، دانشجویان می‌ توانند درخواست‌ های خود را در موعد مقرر ثبت کنند. محصلین جدید و الورود نیز بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری، در شرایط خاص می توانند فرآیند نقل و انتقال خود را پیگیری و درخواست خود را برای جابه جایی اعلام کنند.

 

سوالات متداول

1- درخواست نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی ۱۴۰۱ از چه سایتی انجام می شود؟

درخواست نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی از طریق سایت shahedtransmission.behdasht.gov.ir صورت می پذیرد.

2- دانشجویان ایثارگر و شاهد علوم پزشکی در سال ۱۴۰۱ چند بار امکان گرفتن انتقالی به دانشگاه های دیگر را دارند؟

کارشناسان تنها یک بار اجازه انتقال برای دانشجو را صادر خواهند کرد.

3- آیا امکان دریافت انتقالی به تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و شیراز برای دانشجویان ایثارگر و شاهد علوم پزشکی برای سال ۱۴۰۱ وجود دارد؟

این امر برای داوطلبان غیر مقیم مقدور نیست و برای داوطلبین مقیم نیز تنها در قالب مهمان امکان پذیر می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره