خانه پذیرش بدون کنکور ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام

ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام

ثبت نام بدون کنکور دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام 99
ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام 99
هرساله افراد زیادی با هدف دریافت پذیرش در دانشگاه های روزانه و نوبت دوم در کنکور سراسری شرکت می کنند ؛ زیرا همان طور که می دانید این دانشگاه ها از نظر سطح علمی و اعتبار مدرک در رتبه بالاتری نسبت به سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قرار دارند.

اما آیا تنها با شرکت در کنکور سراسری می توان وارد این دانشگاه ها شد؟ در پاسخ باید بگوییم که خیر! طبق قوانین موجود 85 درصد رشته های تمامی دانشگاه ها نیازی به شرکت در کنکور سراسری ندارند و پذیرش در آن ها بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می گیرد و در این میان برخی از رشته های دانشگاه های سراسری نیز از این موضوع بی بهره نمانده اند.

همان طور که اشاره شد ، بر خلاف آنچه که بسیاری از افراد متصور می شوند ، در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری علاوه بر دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی و پیام نور ، می توانید در کد رشته محل های بدون آزمون دوره های روزانه و نوبت دوم (شبانه) دانشگاه های دولتی نیز ثبت نام نمایید. البته ثبت نام بدون آزمون دانشگاه ها نیز شرایط خاص خود را دارد ؛ در این مطلب قصد داریم توضیحاتی را در خصوص شرایط و چگونگی ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام ، در دو دوره روزانه و نوبت دوم (شبانه) ارائه دهیم.

دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام در سال 99 ، در 20 کد رشته محل و در دو دوره روزانه و نوبت دوم اقدام به پذیرش بدون کنکور دانشجو می نماید.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام 99 – 1400

زمان ثبت نام نیمسال اول تحصیلی 99 – 1400

دانشجویانی که قصد دارند نسبت به ثبت نام خود در رشته محل های بدون کنکور اقدام نمایند می بایست ابتدا از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری آگاه شده و سپس نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام نمایند. شرایط عمومی و اختصاصی نام نویسی بدون آزمون این دانشگاه ها در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری به طور کامل درج شده است.

این دفترچه ثبت نام بیشتر از یک ماه قبل از آغاز ثبت نام منتشر می شود. مطابق آنچه در دفترچه ثبت نام سال 99 منتشر شده بود ، بنابر آن بود که نام نویسی اینترنتی جهت پذیرش بدون آزمون ، از تاریخ 20 اسفند ماه 98 آغاز شود و تا 31 شهریور ماه 99 نیز ادامه داشته باشد ؛ اما با توجه به اطلاعیه منتشر شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور ، زمان ثبت نام به تعویق افتاده و زمان دقیق آن نیز طی اطلاعیه ای که در تاریخ 18 فروردین ماه 99 منتشر خواهد شد به استحضار داوطلبان خواهد رسید.

شما عزیزان جهت آگاهی از آخرین اخبار مربوط به نام نویسی و پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری می توانید به عضویت کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره درآیید.

زمان ثبت نام نیمسال دوم تحصیلی 99 – 1400

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری علاوه بر نیمسال تحصیلی اول ، معمولا یک مرتبه دیگر نیز با عنوان مرحله تکمیل ظرفیت رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در نیمسال دوم انجام می شود.

ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های بر اساس سوابق تحصیلی سال 98 ، از اواخر آبان ماه آغاز شد و تا اواخر دی ماه نیز ادامه داشت. پیش بینی می شود که برای سال 99 نیز این فرصت تقریبا دو ماهه در اختیار داوطلبان قرار داده شود.

بنابراین داوطلبانی که به هر دلیلی در نام نویسی بدون کنکور ورودی مهر ماه دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام اقدام نکرده اند و یا در رشته انتخابی خود پذیرفته نشده اند نیز نگران نباشند ، زیرا معمولا یک بار دیگر فرصتی در اختیار داوطلبان گذاشته می شود تا با شرکت در  شانس خود را در پذیرش رشته یا رشته محل های مورد نظرشان بیازمایند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام 99 – 1400

داوطلبانی که قصد دارند تا بدون شرکت در کنکور سراسری ، در رشته های ارائه شده و در یکی از دوره های روزانه و یا شبانه دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام ثبت نام نمایند ؛ می بایست شرایطی را نیز دارا باشند تا امکان ثبت نام اولیه برای آن ها فراهم شود. در ادامه به بیان شرایط عمومی و اختصاصی لازم جهت نام نویسی کدرشته محل های دفترچه پذیرش بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می پردازیم.

شرایط عمومی 

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سابقه عضویت در سازمان های غیر قانونی ، فراماسونری و وابستگان آن ها
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم مخالفت و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم برخورداری از فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید و یا گواهینامه پیش دانشگاهی دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم و یا داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم) (این مدارک می بایست حداکثر تا آخرین روز ثبت نام یعنی 31 شهریور ماه سال 99 اخذ شوند.)
  • آن دسته از داوطلبانی که در دوره روزانه دانشگاه های سراسری سال 98 به صورت با آزمون یا بدون آزمون پذیرفته شده اند ، تنها در صورت انصراف قطعی تا تاریخ 31 مرداد 99 ، می توانند فقط رشته های تحصیلی دوره های غیر روزانه شامل نوبت دوم (شبانه) ، نیمه حضوری ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و مجازی را انتخاب کنند.
  • دانشجویان دوره روزانه (ورودی سال 97 و قبل از آن) برای حضور در این مرحله از پذیرش ، باید تا تاریخ 31 مرداد ماه 99 نسبت به انصراف قطعی خود از تحصیل اقدام نمایند.
  • دانشجویان نوبت دوم (شبانه) ، نیمه حضوری ، مجازی و پردیس خودگردان یا دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بین المللی ، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند ، مجاز به نام نویسی در این مرحله از ثبت نام می باشند. لازم به ذکر است این دسته از داوطلبان می بایست در صورت پذیرش ، از رشته قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی آن را به موسسه آموزش عالی مربوطه تحویل دهند.

هر یک از آقایانی که دانشجوی یکی از دوره های غیر روزانه فوق می باشند و از معافیت تحصیلی استفاده می کنند ، جهت ثبت نام و انتخاب رشته ، می بایست واجد شرایط مربوطه مطابق با مقررات نظام وظیفه عمومی باشند.

نحوه ثبت نام پذیرش بدون کنکور دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام 99 – 1400

پذیرش دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام در رشته محل های بدون آزمون ، برای پذیرش مهر ماه به صورت اینترنتی و برای پذیرش ورودی بهمن ماه نیز معمولا به صورت حضوری انجام می پذیرد. در ادامه به طور کامل روند نام نویسی در هر دو نیمسال تحصیلی را شرح خواهیم داد.

راهنمای ثبت نام نیمسال اول تحصیلی

ثبت نام ورودی مهر ماه 99 جهت پذیرش دانشجویان در رشته های بدون کنکور دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام ، به صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان می بایست مطابق با راهنمای موجود در ادامه مقاله ، فرآیند ثبت نام خود را به انجام برسانند. بهتر است داوطلبان پیش از مراجعه به سایت و اقدام به ثبت نام ، مدارک و اطلاعات مورد نیاز ، از جمله کد رشته های مدنظر خود را آماده کنند تا در روند نام نویسی دچار مشکل نشوند. مراحل ثبت نام اینترنتی در ادامه بیان می شوند.

  1. مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  2. انتخاب گزینه ” سراسری “ ، از منوی سمت راست صفحه
  3. کلیک روی لینک فعال ” ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (مرحله پذیرش سراسری مهر ماه 99) “
  4. پرداخت هزینه ثبت نام با انتخاب گزینه ” خرید کارت اعتباری “ از منوی اصلی سمت راست صفحه
  5. واریز هزینه ثبت نام به مبلغ 37 هزار و 600 تومان از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب و دریافت شماره پیگیری پرداخت
  6. بازگشت به صفحه اول سامانه و کلیک روی لینک ” ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (مرحله پذیرش سراسری مهر ماه 99) “
  7. وارد نمودن شماره سریال کارت اعتباری و کد امنیتی موجود در صفحه
  8. بارگذاری عکس داوطلب مطابق با مشخصات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته
  9. تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی و درج حداکثر 100 کد رشته

پس از طی این مراحل ، شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی از سوی سامانه ، به داوطلبان ارائه می شود. فراموش نکنید که حتما از فرم انتخاب رشته خود پرینت تهیه کرده و آن را به همراه دو کد دریافتی ، تا پایان مراحل پذیرش نزد خود نگه دارید.

راهنمای ثبت نام نیمسال دوم تحصیلی

ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری برای نیمسال دوم تحصیلی معمولا به صورت حضوری انجام می شود. بدین ترتیب که ابتدا داوطلبان به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و مبلغی را بابت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت می نمایند. پس از واریز وجه ، متقاضیان می بایست دفترچه مربوطه را نیز از سایت مذکور دانلود کرده و با توجه به رشته های ارائه شده ، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در قسمت انتهایی دفترچه ، یک فرم تقاضانامه قرار داده شده است که داوطلبان بایستی از آن پرینت تهیه نموده و به تکمیل اطلاعات و درج کد رشته های مورد نظر خود بپردازند. هم چنین داوطلبان برای پیگیری روند ثبت نام خود می بایست در موعد مقرر ، این فرم را همراه با دیگر مدارک مورد نیاز به دانشگاه مدنظر خود ارائه داده و سایر مراحل نام نویسی را به صورت حضوری به انجام برسانند.

لیست رشته های بدون کنکور ارائه شده در دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام سال 99

اگر شما نیز قصد نام نویسی در رشته های بدون کنکور این دانشگاه را دارید ، بهتر است ابتدا از رشته های ارائه شده و ظرفیت هر یک از آن ها در دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام مطلع شده و سپس نسبت به ثبت نام خود اقدام کنید.

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه ها ، در دفترچه منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد. جهت سهولت دسترسی شما عزیزان رشته های بدون کنکور ارائه شده دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام را به همراه ظرفیت پذیرش آن ها در جدول زیر قرار داده ایم.

لازم به ذکر است که پذیرش نیمسال دوم در رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی که همان مرحله تکمیل ظرفیت نیمسال اول نیز نام دارد ، معمولا از همان رشته های ارائه شده در نیمسال اول می باشد.

لیست رشته های بدون کنکور دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام 99 – 1400
عنوان رشتهگروه تحصیلینوع دورهظرفیت نیمسال تحصیلی اول 99
علوم و مهندسی آبعلوم ریاضی و فنیروزانه20
مهندسی عمرانعلوم ریاضی و فنیروزانه50
مهندسی کامپیوترعلوم ریاضی و فنیروزانه50
مهندسی مکانیکعلوم ریاضی و فنیروزانه50
علوم و مهندسی آبعلوم ریاضی و فنینوبت دوم20
مهندسی عمرانعلوم ریاضی و فنینوبت دوم50
مهندسی کامپیوترعلوم ریاضی و فنینوبت دوم50
مهندسی مکانیکعلوم ریاضی و فنینوبت دوم50
شیمی محضعلوم تجربیروزانه50
علوم دامیعلوم تجربیروزانه20
علوم و مهندسی باغبانیعلوم تجربیروزانه20
علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)علوم تجربیروزانه20
علوم و مهندسی چوب و فرآورده های سلولزیعلوم تجربیروزانه20
مهندسی طبیعتعلوم تجربیروزانه20
شیمی محضعلوم تجربینوبت دوم50
علوم دامیعلوم تجربینوبت دوم20
علوم و مهندسی باغبانیعلوم تجربینوبت دوم20
علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)علوم تجربینوبت دوم20
علوم و مهندسی چوب و فرآورده های سلولزیعلوم تجربینوبت دوم20
مهندسی طبیعتعلوم تجربینوبت دوم20


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. معین

    سلام خسته نباشید
    با دیپلم فنی و حرفه ای با معدل کل ۱۷.۵ شانس قبولی برای مهندسی عمران در این دانشگاه چقدر است

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و شانس قبولی در دانشگاه کاملا وابسته به معدل سایر رقبای آن سال می باشد.

  2. علیرضا

    سلام خسته نباشید
    رشته ی مهندسی کامپیوتر نرم افزار معدل ۱۴ نهایی و ۱۸خورده ی کل دیپلم تجربی شانس قبولی در دانشگاه دارم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله؛ شما با معدل گفته شده شانس قبولی خوبی را خواهید داشت.

دریافت مشاوره