خانه پذیرش بدون کنکور ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد رسام

ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد رسام

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 98
ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 98
یکی از دانشگاه هایی که اکثر رشته های خود را به صورت بدون آزمون ارائه می دهد ، دانشگاه غیرانتفاعی می باشد و داوطلبان می توانند بدون شرکت در کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد این دانشگاه شوند. تنوع رشته های ارائه شده در دانشگاه غیرانتفاعی نسبت به دانشگاه آزاد کم تر می باشد اما به دلیل آن که این دانشگاه شهریه کم تری دریافت می کند ، بسیاری از داوطلبان گرایش به تحصیل در آن را دارند. دانشگاه غیرانتفاعی نیز تحت نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می کند و در اعتبار مدرک آن هیچ شکی وجود ندارد.

داوطلبان می توانند بدون توجه به نوع مدرک فارغ التحصیلی شان ، در رشته های مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد رسام 98

دانشگاه غیرانتفاعی هرساله در دو نوبت مهر و بهمن ماه رشته های بدون کنکور خود را ارائه می دهد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور ، ثبت نام خود را انجام دهند. ثبت نام برای ورودی مهر ماه سال 98 ، از روز 20 اسفندماه 97 آغاز و تا 6 شهربور ماه سال جاری نیز ادامه دارد و داوطلبان می توانند برای اطلاع از لیست رشته های ارائه شده در این مرحله از پذیرش دفترچه ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی از سایت سنجش دانلود و مطالعه نمایند.

ثبت نام نیمسال دوم تحصیلی (ورودی به بهمن ماه) نیز از اواخر دی ماه آغاز می شود ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است رشته ی مورد علاقه شما در ترم بهمن ماه ارائه نشود ، زیرا تنوع رشته های ارائه شده در این مرحله کم تر می باشد. در سال گذشته ثبت نام به صورت حضوری و در مراکز دانشگاهی پذیرنده دانشجو انجام گرفت و پیش بینی می شود که در سال جاری نیز به همین صورت باشد و داوطلبان باید با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر ، ابتدا از رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی بهمن ماه ارائه شده اطلاع یابند سپس همراه با مدارک تحصیلی و هویتی خود برای ثبت نام حضوری اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد رسام 98 – 99

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی که هم زمان با شروع ثبت نام منتشر می شود ، شامل مواردی از جمله شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 98 – 99 می باشد که داوطلبان باید از آن اگاهی کامل داشته باشند. در متن زیر بخشی از مهم ترین شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی فراهم شده است و در صورت که فاقد شرایط زیر باشید ، مجاز به ثبت نام نخواهید بود.

مدرک تحصیلی مورد نیاز

  • دارا بودن مدرک دیپلم آموزشی نطام جدید دوره دوم متوسطه
  • دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم
  • دارا بودن دیپلم 4 ساله نظام قدیم
  • دارا بودن مدرک کاردانی مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری

نکات مهم

  • فارغ التحصیلان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش برای ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی باید دارای مدرک پیش دانشگاه یا کاردانی باشند.
  • دانشجویان دانشگاه های روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بایستی ابتدا از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.
  • دانشجویان دانشگاه های غیرروزانه می توانند بدون انصراف از دانشگاه خود ، ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی را انجام دهند ولی پس از پذیرش نهایی ، بایستی انصراف خود را از دانشگاه اولیه اعلام نمایند.
  • فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی وزارت بهداشت برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ، باید طرح تعهد خدمت خود را حداکثر تا پایان شهریور ماه به اتمام برسانند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد رسام 98

در صورتی که ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 98 واحد رسام به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org انجام شود ، داوطلبان جهت تکمیل فرم ثبت نام نیازمند اطلاعات و مدارکی هستند که شامل موارد زیر می باشد :

  1. یک قطعه عکس 4*3 مربوط به سال جاری داوطلب و با فرمت jpg
  2. کدرهگیری 13 رقمی مربوط به تبعه غیرایرانی
  3. کد پیگیری 12 رقمی مخصوص داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگری
  4. معدل کل آخرین مدرک فارغ التحصیلی

پس از بارگذاری اطلاعات و مدارک فوق در سامانه و تایید نهایی ، از شماره پرونده 7 رقمی و کدرهگیری 16 رقمی پرینت تهیه کنید و در صورتی که این دو کد ارائه نشود ، به منزله عدم ثبت نام شما می باشد و باید مراحل نام نویسی را مجددا آغاز نمایید. لازم به ذکر است که مدارک فوق در زمان ثبت نام حضوری نیز بررسی خواهد شد بنابراین از صحت اطلاعات وارد شده ، اطمینان پیدا کنید.

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی واحد رسام 98

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی همانند سایر دانشگاه ها از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده است و معمولا سالانه 10 الی 15 درصد به میزان شهریه افزوده شود. شهریه ثابت بر اساس نوع رشته که از کدام گروه آرمایشی انسانی ، علوم پایه یا فنی مهندسی باشد ، متفاوت است و شهریه متغیر نیز وابسته به تعداد و نوع واحد های انتخاب شده می باشد. برای مثال شهریه متغیر دروس عملی و تخصصی از شهریه متغیر دروس عمومی و نظری بیشتر است. در ادامه مطلب میزان تقریبی شهریه دانشگاه غیرانتفاعی فراهم شده است و می توانید برای اطلاعات دقیق تر با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید.

شهریه دوره های کاردانی دانشگاه غیرانتفاعی

گروه آزمایشیفنی مهندسیعلوم انسانی
شهریه ثابت هر نیمسال (تومان)480/000الی

515/000

380/000الی

410/000

شهریه هر واحد پروژه (تومان)80/00075/000
شهریه متغیر (تومان)هر واحد درسی پایه نظری35/00030/000
هر واحد درسی اصلی تخصصی38/00030/000
هر واحد درسی عمومی20/00018/000
هر واحد درسی عملی30/00025/000

 

شهریه دوره های کارشناسی دانشگاه غیرانتفاعی

گروه آزمایشیفنی مهندسیعلوم انسانی
شهریه ثابت هر نیمسال (تومان)475/000الی

495/000

385/000الی

400/000

شهریه متغیر (تومان)هر واحد پروژه78/000الی

85/000

75/000الی

80/000

هر واحد درسی عمومی19/00018/000
هر واحد درسی پایه نظری29/00028/000
هر واحد درسی اصلی تخصصی36/00030/000
هر واحد عملی30/00024/000

تحصیل در مقطع کاردانی 2 سال و تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته 4 سال به طول می انجامد ، بنابراین دانشجویان دوره کاردانی باید به مدت 4 ترم و دانشجویان دوره کارشناسی باید به مدت 8 ترم شهریه پرداخت نمایند.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی واحد رسام 98

در دفترچه راهنمای ثبت نام علاوه بر شرایط و نحوه ثبت نام ، لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی به تفکیک هر یک از دانشگاه ها قرار داده شده است و داوطلبان می توانند پس از مطالعه دفترچه و اطلاع از رشته های ارائه شده در دانشگاه مورد نظر خود ، برای ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که هر داوطلب مجاز به انتخاب 100 کدرشته محل از یکی از گروه های آزمایشی علوم تجربی ، علوم انسانی ، ریاضی و فنی مهندسی ، هنر و زبان می باشد.

  • کاردانی شهرسازی
  • کاردانی معماری
  • کاردانی معماری سنتی
  • کاردانی علوم قضایی
  • ارتباط تصویری
  • طراحی پارچه
  • هنر اسلامی

 


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره