خانه مشاوره تحصیلی ثبت نام بیمه تکمیلی دانا فرهنگیان ۱۴۰۲

ثبت نام بیمه تکمیلی دانا فرهنگیان ۱۴۰۲

ثبت نام بیمه تکمیلی دانا فرهنگیان 1402

یکی از مهم ترین و ارزشمند ترین قشر در هر جامعه، فرهنگیان و معلمان هستند به همین منظور برای رفاه حال این افراد تسهیلاتی در نظر گرفته می شود که به یکی از این امکانات می توان به بیمه تکمیلی اشاره کرد. شرکت بیمه دانا در سال گذشته با انتشار بیانیه ای با عنوان تحت پوشش قرار دادن فرهنگیان و انعقاد قرارداد با بسیاری از مراکز درمانی خبر داد و همچنین و لازم است بدانید که بخشی از حق بیمه توسط فرد متقاضی می بایست پرداخت شود. این بیمه نیز مانند سایر بیمه های کشور دارای مزایایی بوده به همین منظور متقاضیان به منظور استفاده از امکانات بیمه، لازم است که در زمان مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نمونده و اجازه کسر میزان یک سوم حق بیمه از حقوق خود را صادر کنند.

ثبت نام بیمه تکمیلی دانا فرهنگیان از طریق سامانه الکترونیکی apps1.dana-insurance.ir انجام می شود.

زمان ثبت نام بیمه تکمیلی دانا فرهنگیان 1402

فرهنگیان واجد شرایط به منظور بهره مندی از مزایا و امکانات بیمه تکمیلی لازم است که در بازه زمانی اعلام شده از طریق مراجعه به سامانه الکترونیکی apps1.dana-insurance.ir نسبت به نام نویسی در این سامانه اقدامات لازم را به عمل آورند. در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص ثبت نام این بیمه در سال ۱۴۰۲ منتشر نشده است که به محض انتشار اخبار جدید، اطلاعات مقاله نیز به روز رسانی خواهد شد.

به دلیل استقبال بالای این قشر برای عضویت در بیمه، زمان ثبت نام سال گذشته در دو مرحله تمدید نیز شد که پیش بینی می شود برای دوره جدید نیز شرایط به همین صورت باشد. برای کسب اطلاعات جدید در خصوص زمان ثبت نام بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال 1402، می توانید عضو کانال تلگرام ایران مشاوره شوید.

شرایط عضویت در بیمه تکمیلی دانا فرهنگیان ۱۴۰۲

اگرچه تمام کارکنان وزارت آموزش و پرورش اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی برای ثبت‌نام در بیمه مکمل درمان مجاز هستند ولی با این حال متقاضیان می بایست دارای شرایطی که در بیمه نامه ذکر شده است، باشند و در صورت واجد الشرایط بودن نسبت به نام نویسی اقدام نمایند.

  • فرد بیمه شونده می بایست اجازه کسر مبلغ حق بیمه را از حقوق خود بدهد.
  • متقاضیان می بایست همسر و فرزندان خود را نیز به عنوان افراد تحت تکلف، در بیمه ثبت نام نمایند.
  • افرادی که در سازمان های وابسته اعم از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش، سازمان نوسازی، سازمان توسعه مشارکت های مردمی، نهضت سواد آموزی، دانشگاه شهید رجایی و … مشغول به کار هستند می توانند مانند سنوات گذشته با شرط تامین و پرداخت صد در صدی در عضو بیمه شوند.
  • متقاضیانی که قصد دریافت بیمه تکمیلی دانا را دارند حق انعقاد قرارداد با دیگر سازمان های بیمه را ندارند به همین منظور همکاری با سازمان های آموزش و پرورش، مسئولین فناوری اطلاعات، کارشناسان دفاتر بودجه و امور مالی با مسئولین اجرایی امری ضروری محسوب می شود.
  • حق بیمه افراد تحت پوشش، ماهانه توسط اداره آموزش و پرورش هر استان جمع آوری و به حساب بانک ملت شعبه فردوسی واریز می گردد.
  • تمامی کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و همچنین افراد تحت تکلف (همسر قانونی، فرزندان کارکنان مرد، والدین تمام کارکنان، همسر و فرزندان کارمندان زن) می توانند عضو بیمه شوند.
  • عدم مراجعه افراد به منظور ثبت نام و استفاده از امکانات بیمه به سامانه مذکور، به منظور عدم تمایل و انصراف وی می باشد.
  • فرهنگیان متقاضی، مقدور به انتخاب افراد تحت تکلف خود در سامانه نبوده و نمی توانند اشخاص تحت پوشش را در لیست خود اضافه کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام بیمه تکمیلی دانا فرهنگیان 1402

فرهنگیان متقاضی دریافت بیمه تکمیلی بعد از آگاهی از شرایط، جهت تکمیل عضویت خود در بیمه با مراجعه به سامانه apps1.dana-insurance.ir باید مدارک مورد نیاز را نیز برای اثبات واجد الشرایط بودن خود ارائه دهند.

  • کد ملی و کد پرسنلی
  • اطلاعات شناسنامه ای
  • شماره موبایل متعلق به فرد متقاضی

هزینه عضویت در بیمه تکمیلی دانا برای فرهنگیان ۱۴۰۲

هزینه بیمه یا همان حق بیمه، به مبلغ در نظر گرفته شده برای هر فرد گفته می شود که به صورت ماهانه از حساب او برداشت می شود. حق بیمه در سال های گذشته تغییر نا محسوسی داشته و این مبلغ برای سال های 99 و 1400 مبلغ 49 هزار 500 تومان سهم کارمند بوده اما با توجه به تورم در کشور، این هزینه برای سال 1401 در مجموع مبلغ 275 هزار تومان اعلام شده است که یک سوم آن یعنی مبلغ 91 هزار 600 تومان به فرد بیمه شده در تعلق می گیرد. هزینه عضویت این بیمه برای سال ۱۴۰۲ هنوز مشخص نشده که به محض اعلام زمان ثبت نام، هزینه عضویت نیز مشخص خواهد شد.

لازم به ذکر است که فرانشیز خدمات درمانی برای بیمه شدگان میزان 15 درصد در نظر گرفته شده است، به بیان دیگر 15 درصد هزینه خدماتی درمانی می بایست توسط فرد بیمه شونده پرداخت شود.

ثبت نام برای بیمه تکمیلی دانا فرهنگیان 1402

افرادی که قصد استفاده از خدمات بیمه تکمیلی را دارند موظف به تکمیل فرایند ثبت نام در سامانه apps1.dana-insurance.ir طی بازه زمانی مشخص هستند در غیر این صورت از این امکانات محروم خواهند ماند.

نحوه ورود

فرهنگیان عزیز جهت نام نویسی، ابتدا باید وارد سامانه شوند همچنین بهتر است بدانید صفحه اصلی سامانه تنها در بازه زمانی ثبت نام برای افراد نمایش داده می شود.

  • ابتدا با مراجعه به مرورگر و درج آدرس اینترنتی apps1.dana-insurance.ir سامانه را جستجو نمایید.
  • اگر در زمان ثبت نام صفحه اصلی برای شما نمایش داده نشد، مجدد با جستجو apps1.dana-insurance.ir یا عبارت فارسی “سایت ثبت نام بیمه دانا فرهنگیان” برای ورود به سامانه اقدام نمایید.
  • پس از نمایش داده شدن صفحه اصلی سامانه، بر روی عبارت “برای ورود به سامانه ثبت نام پرسنل آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید” در قسمت پایین صفحه کلیک نمایید.مرحله دو ثبت نام بیمه تکمیلی دانا فرهنگیان
  • با انجام مراحل ذکر شده شما وارد سامانه ثبت نام می شوید.

نحوه ثبت نام

پس از انجام مراحل ذکر شده و ورود به سامانه ثبت نام، با طی مراحلی می توانید نام خود را در لیست افراد تحت پوشش بیمه ثبت نمایید. انجام این فرآیند بسیار آسان با استفاده از اطلاعات فردی انجام پذیر می باشد:

  • پس از ورود به صفحه بعد، در کادر های مربوطه نام کاربری (کد ملی) و کلمه عبود (کد پرسنلی) وارد درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است از طریق گوشی موبایل این فرایند را انجام می دهید اعداد را با زبان انگلیسی تایپ کنید.مرحله سه ثبت نام بیمه تکمیلی دانا فرهنگیان
  • در مرحله بعد، فرمی را مشاهده خواهید کرد که اطلاعات سرپرست (کارمند فرهنگیان) در آن درج شده در صورت ناقص بودن اطلاعات نسبت به تکمیل فرم اقدام نموده و در صورت مشاهده اطلاعات نادرست با انتخاب گزینه “ویرایش” در قسمت چپ صفحه آن را اصلاح نمایید.در انتها، بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

نکته: توجه داشته باشید که در قسمت تاریخ تولد تاریخ مذکور را به صورت سال، روز، ماه را بدون ممیز درج نمایید، مانند: 13750602

  • در ادامه باید اطلاعات فرد داوطلب تایید گردد به همین منظور عبارت “موارد فوق را خوانده ام و موافقت خود را اعلام میدارم” را تیک دار کرده و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعد، پیامکی که به جهت تایید اطلاعات و روند ثبت نام به شماره همراه شما ارسال شده را در کادر مربوطه وارد نموده و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.
  • پس از انجام مراحل ذکر شده در صفحه جدید پیامی با عنوان “بیمه شده محترم، تایید اطلاعات شما با موفقیت انجام شده است و در انتظار تایید منطقه قرار می گیرد” نمایش داده می شود که به معنای موفقیت آمیز بودن عملیات می باشد.

نکته: پیش از دریافت پیامک تایید اگر قصد بیمه کردن اعضای خانواده خود را دارید می بایست بر روی گزینه “اضافه کردن اعضای خانواده” را انتخاب و نسبت به تایید یا ویرایش اطلاعات هریک از آن ها اقدامات لازم را به عمل آورید.

تعهدات بیمه دانا با فرهنگیان ۱۴۰۲

شرکت بیمه در ازای دریافت ماهانه حق بیمه، خدماتی را به افراد تحت پوشش خود ارائه می نماید که این خدمات در قالب تعهد نامه ای به افراد ابلاغ می گردد. در موارد فوت کارکنان به هر دلیلی بیمه مبلغ 50 میلیون تومان را به عنوان غرامت پرداخت نموده و همچنین در حوادث دانش آموزی نیز در صورت فوت دانش آموز تا سقف مبلغ 20 میلیون تومان و در صورت نقص عضو تا سقف مبلغ 200 میلیون تومان از طرف بیمه به افراد تعلق می گیرد. لازم است بدانید این بیمه به منظور کمک هزینه برای دانش آموزان مبلغی تا سقف 10 میلیون تومان را متقبل می شود.

خدمات ارائه شده در سال 1401 برای فرهنگیان در جدول زیر به طور کامل درج شده است که به محض انتشار اطلاعات جدید برای سال 1402، محتوای جدول و مقاله به روز رسانی خواهد شد.

لیست تعهدات بیمه دانا با فرهنگیان
تعهدات بیمه گرسقف تعهداتفرانشیز
جبران هزینه‌های بستری، جراحی و اعمال جراحی Day Care، در بیمارستان یا مراکز جراحی محدود، هزینه همراه بیمه‌شدگان بستری در بیمارستان کمتر از ۱۰ سال یا بیشتر از ۷۰ سال (مطابق آیین نامه ۹۹)بدون سقف%۱۵
جبران هزینه‌های شیمی درمانی، رادیو تراپی و اعمال جراحی مرتبط با سرطان، قلب، مغز و اعصاب مرکزی و نختع، دیسک ستون فقرات، کامانایف، پیوند کبد، کلیه، ریه، مغز استخوان، آنژیوپلاستی، کلیه اعمال اینترونشنال عروق کرونر و عروق داخلی مغزبدون سقف%۱۵
جبران هزینه زایمان اعم از طبیعی و سزارین۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰%۱۵
جبران هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری شامل اعمال جراحی مرتبط: IUI، Zift، Gift، IVF، میکرواینجکشن۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰%۱۵
جبران هزینه جراحی مربوط به رفع عیوب انکساری جشم در مواردی که به تشخیص پزشک معتمد بیمه‌گر درجه نزدیک‌بینی، دوربینی، آستیگماتیک یا مجموع قدرمطلق نقص بینایی هر چشم ۳ دیوپتر یا بیشتر باشد. سقف تعهدات برای هر دو چشم.۵۰.۰۰۰.۰۰۰%۱۵
جبران هزینه‌های پاراگلینیکی گروه اول شامل: انواع رادیوگرافی، سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع سی‌تی اسکن، انواع آندوسکوپی، ام‌آر‌آی، اکو کاردیوگرافی، انواع هولتر مانتیورینگ، آنالیز پیس میکر، EECPT، تیلت تست، استری اکو، دانسیتومتری، سنجش تراکم استخوان، آنژیو اسکن قلب و اکوی چشم، پزشکی هسته‌ای (اسکن‌های هسته‌ای و درمان رادیو ایزوتوپ)بدون سقف%۱۵
جبران هزینه پاراکلینیکی گروه دوم شامل: تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی مانند (اسپیرومتری و RFT)، نوار عضله، EMG، نوار عصب MCV، نوار مغز EEG، خدمات تشخیصی یوروداینامیک، نوار مثانه (سیستومتری یا سیستوگرام)، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب، هولتر فشار خون، خدمات تشخیصی و پرتو پزشکی، آنژیوگرافی چشم، پنتاکم چشم، پریمتری چشم، بیومتری، پاکی متری، خدمات تشخیصی قلبی و عروق شامل انواع الکتروکاردیوگرافی، نوار قلببدون سقف%۱۵
جبران هزینه‌های اعمال جراحی سرپایی مانند شکستگی، در رفتگی، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون، لیپوم، بیوپسی، گچ‌گیری، تخلیه کیست و لیزر درمانیبدون سقف%۱۵
جبران هزینه پاراکیلینیکی گروه سوم و چهارم: انواع خدمات آزمایش‌های تشخیصی پزشکی به استثناء چکاپ، شامل پاتولوژی و ژنتیک پزشکی، تست آلرژیک، ناهنجاری‌های جنین، تست‌های غربالگری شامل مارکرهای جنینی و آزمایشات ژنتیک جنینبدون سقف%۱۵
جبران هزینه‌های پاراکلینیکی گروه پنج شامل: فیزیوتراپی، گفتار درمانی، کاردرمانی، طب سوزنی، کایروپراتیک، لیزر تراپی (پرتوان و کم توان)، مگنت تراپیبدون سقف%۱۵
جبران هزینه‌های ویزیت (طبق تعرفه‌های بخش خصوصی) و داروهای ایرانی، خارجی، مکمل و تقویتی مشروط به تجویز پزشک متخصص بر اساس فهرست دارویی کشور مازاد بر سهم بیمه‌گر پایه به استثنای مواردی که جنبه زیبایی دارد.بدون سقف%۱۵
جبران هزینه خرید عینک طبی یا لنز تماس طبی با تجویز پزشک متخصص۱۲.۰۰۰.۰۰۰%۱۵
جبران هزینه خدمات دندان‌پزشکی شامل کشیدن، ترمیم، درمان ریشه، جرم‌گیری و بروساژ، روکش و جراحی لثه (به استثنای جراحی زیبایی) برای هر نفر بیمه‌شده۳۵.۰۰۰.۰۰۰%۱۵
جبران هزینه خرید سمعک صرفا برای ۱۰۰۰ نفر به استثنای دانش‌آموزان که از محل بیمه دانش‌آموزی پیش‌بینی شده است.۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰%۱۵
هزینه تهیه اروتز (تعرفه وزارت بهداشت)، تامین اعضای طبیعی و مصنوعی، ویلچر، واکر و عصا بلافاصله بعد از عمل جراحی به تشخیص پزشک معالج و تایید پزشک معتمد بیمه‌گربدون سقف%۱۵
هزینه آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشکی مشروط به بستری شدن بیمه‌شده در مراکز درمانی و انتقال بیمار بستری شده به سایر مراکز تشخیصی- درمانی طبق دستور پزشکبدون سقف%۱۵
حق‌بیمه ماهانه هر نفر بیمه‌شده با فرانشیز ۱۵ درصد در کلیه تعهدات۲.۷۵۰.۰۰۰ ریال

مدارک لازم برای استفاده از تعهدات بیمه دانا فرهنگیان 1402

افراد تحت پوشش به جهت دریافت هزینه های خدمات درمانی می بایست مدارک لازم را برای اثبات به شرکت بیمه ارائه داده تا بتوانند خسارت دریافت نمایند. اگر بخواهیم کلی بگوییم به منظور دریافت خسارت در تمامی زمینه های درمانی، ارائه فاکتور با درج مقدار هزینه توسط پزشک، نسخه پزشکی و همچنین کپی از کارت بیمه و دفرچه بیمه فرد بیمار الزامی میباشد. دریافت هزینه در انواع خدمات ملزم به ارائه مدارک مختص خود را دارد:

مدارک دریافت هزینه های دارو

  • ارائه نسخه پزشکی دارو
  • اصل برگه فاکتور از داروخانه
  • کپی دفترچه بیمه فرد
  • کپی کارت بیمه تکمیلی بیمار

مدارک دریافت هزینه های پاراکلینیک

  • نسخه پزشکی مهر شده به نام بیمار
  • کپی دفترچه بیمه و کارت بیمه بیمار
  • اصل برگه فاکتور از مراکز پاراکلینیکی

مدارک دریافت هزینه های خدمات سرپایی

  • کپی دفترچه بیمه و کارت بیمه بیمار
  • ارائه گواهی پزشکی با مهر و امضاء
  • درج مبلغ توسط پزشک در گواهی
  • ارائه مدارک و مستندات جهت اثباط آسیب دیدگی مانند عکس
  • گواهی پزشکی مبنی بر اندازه، محل و عمق جراحت همچنین درج تعداد بخیه
  • ارائه کپی جواب پاتولوژی

مدارک دریافت هزینه های بستری

  • ارائه یک برگه کپی از مدارک و صورت حساب بیمارستانی اعم از اتاق عمل، همراه، دارو و… با تایید و مهر تامین اجتماعی
  • کپی برابر با اصل مدارک و صورت حساب های های آزمایشات، سونو، عکس و….
  • کپی دفترچه بیمه کارت بیمه بیمار
  • اصل یا کپی فاکتور

مدارک دریافت هزینه های دندانپزشکی

  • کپی دفترچه بیمه و کارت بیمه بیمار
  • ارائه فاکتور با درج خدمات انجام شده و هزینه با تایید و مهر پزشک
  • عکس opg از دندان
  • ارائه مدارک و استناداتی مانند عکس و گرافی های مورد نظر در صورت دریافت خدماتی مانند ارتودنسی، ایمپلنت، روکش و…

مدارک دریافت هزینه های چشم پزشکی

  • اصل فاکتور معتبر عینک فروسی
  • نسخه عینک حاوی نمره چشم و مهر پزشکی

مدارک دریافت هزینه های فیزیوتراپی

  • ارائه نسخه دستوری پزشک با ذکر تعداد جلسات ناحیه
  • فاکتور هزینه نسبت تعداد جلسات
  • تاییدیه انجام تمام جلسات توسط فیزیو تراپیست

موارد استثناء که تحت پوشش بیمه دانا فرهنگیان ۱۴۰۲ قرار نمی گیرند

همانطور که گفته شد کارمندان فرهنگیان با ارائه مدارک لازم می توانند هزینه خدمات درمانی را از شرکت بیمه دریافت نمایند اما این امر شامل استثنائاتی نیز بوده که تحت پوشش تعهدات بیمه قرار نمی گیرند:

  • کسانی که عیوب مادرزادی دارند، مگر اینکه با تشخیص و تایید پزشک معتمد این عیوب جنبه درمانی داشته باشند.
  • هزینه جراحی های زیبایی تحت پوشش بیمه نمی باشد مگر اینکه این جراحی ها ناشی از حوادثی در طول دوره قرارداد بیمه باشند.
  • سقط جنین مگر در مواقعی که قانونی و با تایید پزشک اعمال شده باشد.
  • صدمات ناشی از جنگ، آشوب، اختشاش، اعتصاب، قیام، کودتا، اقدامات احتیاطی نظامی و انتظامی و عملیات خرابکارانه بنابر تایید مراجع ذی صلاح مشمول خدمات بیمه نمی باشد.
  • هزینه های مربوط به ترک اعتیاد شامل بیمه نمی شود.
  • صدمات ناشی از فعل و انفعالات هسته ای یکی دیگر از استثنائات بیمه دانا می باشد.
  • هزینه های لوازم آرایشی و بهداشتی مگر با تجویز پزشک معتمد قابل پرداخت است.
  • هزینه بستری و نگهداری بیماری های روان پریش، جنون و بیماری های سایکوتیک به بیمه مربوط نمی باشد.
  • جراحی فک به منظور زیبایی از خدمات بیمه به شمار نمی آید.
  • هزینه اتاق خصوصی مگر به تخصیص پزشک معتمد بیمه گر قابل پرداخت نخواهد بود.
  • هزینه همراه بیماران 10 تا 70 سال مگر باتشخیص پزشک معتمد تا سقف تعهد قابل جبران خواهد بود.
  • اقدام به خودکشی یا اعلام مجرمانه فرد به مراجع ذی صلاح از دیگر موارد استثناء بیمه گر می باشد.
  • عیوب انکساری مربوط به چشم مگر به تشخیص پزشک معتمد، درجه اختلالات بینایی هر چشم کمتر از 3 دیوپتر باشد.
  • هزینه های مربوط به رفع از کار افتادگی و معلولیت ذهنی از جانب بیمه قابل جبران نخواهد بود.
  • تمامی هزینه پزشکی که در مراحل تحقیقاتی بوده و تعرفه درمانی آن از جانب وزارت بهداشت صورت نگرفته است.
  • هزینه های مربوط به عوارض استفاده از قرص ها و مواد مخدر و همچنین مشروبات الکلی بیمه شرکت بیمه ارتباطی ندارد.
  • چکاپ و معاینات گروهی و طب کار شامل بیمه نمی شود.
  • اعمال جراحی های غیر مجاز از تعهدات بیمه نمی باشد.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام بیمه دانا فرهنگیان ۱۴۰۲ در چه بازه زمانی انجام پذیر می باشد؟

زمان دقیق ثبت نام بیمه تکمیلی دانا فرهنگیان برای سال ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده است.

2- هزینه قابل پرداخت برای بیمه در سال ۱۴۰۲ چه مبلغی در نظر گرفته شده است؟

هزینه قابل پرداخت این بیمه برای سال ۱۴۰۲ نیز همزمان با اعلام تاریخ ثبت نام، مشخص می شود.

3- تعهدات بیمه دانا فرهنگیان شامل چه مواردی می باشد؟

لیست تمامی تعهدات شرکت بیمه دانا در متن مقاله درج شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره