خانه علمی کاربردی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی جغتای 1401

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی جغتای 1401

راهنمای نام نویسی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد جغتای 1401
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی واحد جغتای 1401

بسیاری از افراد تمایل دارند تا از مسیری به جز کنکور سراسری، وارد دانشگاه ها شوند. دانشگاه های علمی کاربردی نیز چنین امکانی را در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برای این افراد فراهم کرده اند. در نتیجه داوطلبان می توانند در این دانشگاه ها، به صورت بدون آزمون به تحصیل بپردازند. البته لازم به ذکر است که دانشگاه های علمی کاربردی مانند تمامی دانشگاه ها، شرایطی را جهت پذیرش داوطلبان تعیین کرده اند و متقاضیانی که دارای شرایط ثبت نام علمی کاربردی باشند، می توانند در رشته های ارائه شده توسط این دانشگاه، و صرفا با توجه به علاقه خود و فارغ از عنوان دیپلمشان، ثبت نام نمایند.

دانشگاه های علمی کاربردی جهت پذیرش دانشجو، دو بازه زمانی مهر ماه و بهمن ماه را در نظر گرفته اند. به این ترتیب متقاضیان باید در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401، اقدام به ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش نمایند.

داوطلبان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی می بایست در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد جغتای 1401

داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی، جهت ثبت نام در این دانشگاه، باید در بازه زمانی تعیین شده اقدام نمایند. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، این دانشگاه ها دو بار در سال (مهر ماه و بهمن ماه) دانشجو پذیرش می کنند، بنابراین هر ساله دو بازه زمانی جهت ثبت نام اعلام می شود.

زمان ثبت نام مهر ماه

زمان بندی تعیین شده جهت ثبت نام در نیمسال اول پذیرش دانشگاه علمی کاربردی (ترم مهرماه)، مطابق جدول زیر است. همانطور که ملاحظه می کنید علاوه بر مهلت اولیه ثبت نام، بازه هایی جهت مهلت مجدد نیز در نظر گرفته شده اند.

زمانبندی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد جغتای مهر ماه 1401
مقطعمهلت اولیه ثبت نامتمدید مهلتمهلت مجدد
کاردانی31 خرداد تا 7 تیر ماه7 تیر تا 14 تیر ماه1 تا 4 شهریور

و

4 تا 8 شهریور

کارشناسی ناپیوسته14 تیر تا 21 تیر ماه21 تیر تا 26 تیر ماه

زمان ثبت نام بهمن ماه

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در نیمسال دوم (بهمن ماه) نیز انجام می شود. اما در حال حاضر اخبار تازه ای مبنی بر زمان ثبت نام، منتشر نشده است. البته با توجه به تاریخ اعلام شده در سال گذشته که دی ماه بوده است، احتمالا امسال نیز بازه ای نزدیک به همین تاریخ در نظر گرفته شود. در صورتی که زمان جدیدی اعلام شود، این مقاله به روز خواهد شد و اخبار آن در کانال تلگرام بدون آزمون ایران مشاوره نیز قرار می گیرد.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد جغتای 1401

متقاضیان ثبت نام در دانشگاه های علمی کاربردی، جهت انجام فرآیند نام نویسی باید از طریق سامانه مربوطه اقدام نمایند. در ادامه به صورت مفصل و گام به گام، به شرح چگونگی و مراحل ثبت نام پرداخته ایم.

نحوه ثبت نام مهر ماه

ثبت نام در دانشگاه های علمی کاربردی به شیوه الکترونیکی انجام می شود و متقاضیان جهت انجام این کار، باید به سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مراجعه نمایند. در ادامه جهت تسهیل این فرآیند، مراحل ثبت نام به صورت تصویری شرح داده شده است.

  • داوطلبان ابتدا باید به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند و مانند تصویر زیر، بر روی گزینه “جامع علمی کاربردی” کلیک نمایند.

مرحله اول ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • در این مرحله، صفحه ای مطابق با تصویر زیر مشاهده می شود که باید بر روی لینک فعال “ثبت نام پذیرش دوره (کاردانی ناپیوسته / کارشناسی ناپیوسته) فنی و حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه سال تحصیلی 1401 ” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • سپس باید اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام نمایید، جهت انجام این کار باید گزینه “خرید کارت اعتباری” را انتخاب کنید.

مرحله سوم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • در این مرحله با صفحه زیر مواجه خواهید شد که باید گزینه مورد نظر، یعنی “سریال ثبت نام پذیرش دوره مهندسی و کارشناسی حرفه ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه سال 1401” را انتخاب نمایید و بر روی “تایید و ادامه” کلیک کنید.

مرحله چهارم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • سپس با صفحه زیر مواجه خواهید شد که باید مشخصات خود را وارد کنید و مجددا گزینه “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • در ادامه نیز باید تیک گزینه “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام.” را مانند تصویر زیر فعال کنید و بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت” کلیک نمایید (توجه داشته باشید که شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت و یا ذخیره نمایید).

مرحله ششم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401

  • در این مرحله وارد درگاه پرداخت خواهید شد و باید اطلاعات بانکی مورد نیاز را وارد و در نهایت گزینه “پرداخت” را انتخاب کنید.

مرحله هفتم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • سپس مجددا مانند تصویر زیر باید به مرحله سوم بازگردید و عبارت “تایید و ادامه _ گام بعدی” را انتخاب نمایید.

مرحلع هشتم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

  • در این مرحله باید در کادر مربوط به شماره سریال، شماره سریال ثبت نام خریداری شده را وارد کرده و پس از نوشتن عبارت امنیتی در کادر مربوط به آن، بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید.

مرحله نهم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401

پس از طی مراحل ذکر شده، فرم ثبت نام را مطابق با اطلاعات خواسته شده (مشخصات فردی، تحصیلی و …) به صورت صحیح و دقیق پر نمایید تا در نهایت ثبت نام شما تکمیل شود. لازم به ذکر است که باید شماره پرونده (6 رقمی) و کد پیگیری (16 رقمی) را حتما یادداشت نمایید . همچنین تمامی مراحل ثبت نام برای هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی یکسان است و مطابق با راهنمای تصویری انجام می شود.

نحوه ثبت نام بهمن ماه

درباره نحوه ثبت نام در نیمسال دوم در حال حاضر اخباری منتشر نشده است، اما از آنجایی که در سال های گذشته ثبت نام در ترم بهمن ماه به صورت حضوری انجام شده است، احتمالا امسال نیز نام نویسی حضوری خواهد بود. البته اگر در اطلاعیه های بعدی اعلام شود که ثبت نام نیمسال دوم به صورت اینترنتی انجام می شود، فرآیند ثبت نام مطابق با راهنمای تصویری آورده شده در مقاله برای نیمسال اول می باشد. توجه داشته باشید در صورتی که ثبت نام به صورت اینترنتی باشد، پس از ورود به سایت سازمان سنجش و انتخاب گزینه جامع علمی کاربردی، باید بر روی لینک مربوط به ثبت نام بهمن ماه کلیک نمایید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی واحد جغتای 1401

داوطلبان تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی، علاوه بر داشتن دیپلم باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی مورد نظر این دانشگاه باشند که در ادامه به شرح این موارد می پردازیم.

شرایط عمومی

شرایط عمومی که برای تمامی داوطلبان مشترک است، به شرح زیر می باشد:

  • داشتن اعتقاد به دین اسلام (اعتقاد به یکی از ادیان مطرح شده در قانون اساسی نیز مورد پذیرش است.)
  • پایبندی به احکام دین اسلام (البته بر اقلیت های دینی، تا زمانی که به صورت علنی به نقض این احکام نپردازند، اجباری وارد نیست.)
  • نداشتن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سابقه عضویت در گروه های خطرناک (مانند ساواک و فراماسونری)
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن سابقه اعمال بر خلاف شئون شغلی و تحصیلی (در زمان تحصیل و اشتغال)

شرایط اختصاصی مقطع کاردانی

  • متقاضیان باید یکی از دیپلم های ذکر شده را دریافت کرده باشند: دیپلم نظام جدید (سه ساله) ، دیپلم نظام ترمی / سالی واحدی (سه ساله) و یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه. لازم به ذکر است دیپلم در تمامی شاخه های نظری، فنی حرفه ای و کار و دانش مورد پذیرش است.
  • هر یک از واحدهای آموزشی دانشگاه علمی کاربردی، دارای شرایط اختصاصی خود می باشد، به این ترتیب داوطلبان باید واجد شرایط تعیین شده هر مرکز آموزشی نیز باشند.
  • متقاضیان باید دارای شرایط جسمی متناسب با رشته مورد نظر باشند.
  • داوطلبان آقا نباید از نظر نظام وظیفه منع تحصیلی داشنه باشند.

شرایط اختصاصی مقطع کارشناسی ناپیوسته

  • داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته، باید دارای مدرک کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته) معتبر باشند. (دریافت شده از دانشگاه ها و موسسات مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و یا وزارت بهداشت)
  • برای نیمسال اول (مهرماه) تنها داوطلبانی مورد پذیرش خواهند بود که مدرک کاردانی خود را تا پایان شهریورماه همان سال دریافت کرده باشند.
  • برای نیمسال دوم (بهمن ماه) تنها داوطلبانی مورد پذیرش خواهند بود که مدرک کاردانی خود را تا پایان بهمن ماه همان سال دریافت کرده باشند.
  • متقاضیانی که دارای سهمیه آزاد هستند می توانند صرفا بر اساس علاقه و بدون مد نظر قرار دادن عنوان مدرک کاردانی، رشته مقطع کارشناسی خود را انتخاب کنند. (البته در صورتی که رشته ای متفاوت با مقطع کاردانی انتخاب شود، باید دروس پیش نیاز یا جبرانی مطابق با سرفصل مصوب، گذرانده شود.)
  • دانشجویانی که در حال تحصیل در مقطع کاردانی هستند، حتما باید هنگام ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته، فارغ التحصیل شده باشند و مدرک کاردانی خود را به دانشگاه ارائه دهند.
  • متقاضیان باید واجد شرایط اختصاصی مربوط به هر واحد دانشگاه علمی کاربردی نیز باشند.
  • داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت برای داوطلبان آقا ضروری است.

نکته: مدرک داخلی هیچ مرکز و موسسه ای به عنوان مدرک معادل محسوب نشده و قابل قبول نمی باشد.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد جغتای 1401

ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی، شامل دو مرحله “اینترنتی” و “حضوری” می باشد و متقاضیان در هر مرحله باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهند که در ادامه مقاله، به شرح این موارد خواهیم پرداخت.

مدارک ثبت نام اینترنتی

داوطلبان در این مرحله باید اطلاعات مورد نیاز را در سایت سازمان سنجش وارد نمایند. (نیازی به بارگذاری اسکن تمامی موارد ذکر شده نیست.)

  • وارد نمودن مشخصات هویتی، شامل: نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، سریال شناسنامه، تاریخ تولد، ملیت و مذهب
  • درج اطلاعات فردی از قبیل: وضعیت سلامتی، شماره تماس (تلفن همراه و ثابت)، اسکن عکس پرسنلی
  • سوابق و مدارک تحصیلی شامل: عنوان مدرک، معدل، تاریخ اتمام تحصیل (دیپلم یا کاردانی)
  • اطلاعات مربوط به وضعیت نظام وظیفه آقایان 

مدارک ثبت نام حضوری

در این مرحله از ثبت نام، باید مدارک درخواست شده را به صورت حضوری تحویل دانشگاه دهید تا نام نویسی شما تکمیل شود. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • 6 عدد عکس 4×3 (عکس ها باید واضح باشند و در سال جاری گرفته شده باشند.)
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • کارت پایان خدمت و یا معافیت (آقایان)
  • اصل گواهی اشتغال به کار
  • اصل فرم تاییدیه معدل (ارائه این مورد صرفا برای داوطلبانی است که گواهینامه اتمام تحصیلات برای ایشان صادر نشده است.)
  • داوطلبان تحصیل در مقطع کاردانی، باید اصل مدرک دیپلم خود را ارائه دهند.
  • متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی، باید گواهی موقت و یا اصل مدرک کاردانی خود را ارائه دهند.
  • پرینت اولین صفحه دفترچه بیمه

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد جغتای 1401

یکی از موارد لازم پیش از اقدام جهت ثبت نام  بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی هر واحد، اطلاع از رشته های ارائه شده در آن ها می باشد. به همین دلیل در ادامه لیست رشته های این دانشگاه را به تفکیک مقاطع ذکر نموده ایم. بدیهی است به محض انتشار دفترچه بهمن ماه، رشته های نیمسال دوم نیز در این قسمت قرار داده خواهد شد.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد جغتای مهر ماه 1401
مقطع کاردانی ناپیوسته
کاردانی حرفه ای امداد و نجات شهریکاردانی حرفه ای تربیت مربی مهدکودککاردانی حرفه ای مدیریت – امور اداری
کاردانی فنی باغبانی – تولید و فرآوری پستهکاردانی فنی تولید محتوای دیجیتالیکاردانی فنی فناوری اطلاعات – خدمات الکترونیکی شهر
کارشناسی ناپیوسته
کارشناسی حرفه ای حسابداری بخش عمومیمهندسی فناوری اطلاعات – فناوری اطلاعاتمهندسی فناوری تولید و مدیریت محتوای دیجیتالی

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد جغتای 1401

مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در هر دوره می توانند کمک های بسیاری برای اطلاع از جزئیات رشته های ارائه شده همچون ظرفیت پذیرش آن ها و همین طور اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط اختصاصی مراکز مختلف آموزشی نیز به داوطلبان ارائه دهد.

به همین دلیل در جداول زیر لینک دانلود این دفترچه ها قرار داده شده است. البته دفترچه بهمن ماه هنوز منتشر نشده است، اما لینک دانلود فایل پی دی اف آن به محض انتشار فعال خواهد شد.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد جغتای 1401
 مهر ماه
دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی مهر 1401

(جهت دریافت فایل مورد نظر بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.)

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی مهر 1401

(جهت دریافت فایل، روی لینک مربوطه کلیک نمایید.)

بهمن ماه
دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی بهمن 1401

(به محض انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی بهمن 1401

(به محض انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)

آن دسته از متقاضیانی که در رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام نموده باشند، می توانند به صورت اینترنتی در موعد مقرر پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش، نتایج بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 را مشاهده کرده و چنانچه اسامی آن ها در لیست پذیرفته ها نباشد، امکان ثبت نام در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1401، در صورت برگزاری، برای آن ها فراهم است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره